Wraz z pojawieniem się wersji 3ds Max 2014 wystąpił problem z wczytaniem bitmap jako tło Viewport. Zobacz jak sobie z tym poradzić…
W tym celu w 3ds Max wczytujemy wcześniej przygotowaną bitmapę za pomocą w ustawieniach Viewport:
Dzięki temu obraz zostanie wczytany jako tło okna roboczego. Niestety w wersji 3ds Max 2014 zniknęła opcja Lock Zoom/Pan, która powodowała zachowanie odpowiedniej wielkości przy oddalaniu i przesuwaniu widoku.
Autodesk wprowadził zupełnie nową opcję 2D Pan Zoom Mode, którą możemy uruchomić rozwijając opcję [+] we Viewport. Niestety ta opcja działa tylko w widoku Prespective. Praca w tym trybie nie jest wygodna podczas modelowania.
Najlepszym rozwiązaniem jest po prostu nałożenie materiału na obiekt typu Plane z wczytaną teksturą podkładu. W ten sposób mamy pełną kontrolę nad ustawieniem i proporcjami blueprint.
Należy pamiętać aby edytorze materiałów zaznaczyć opcję Show Shaded Material in Viewport aby tekstura była widoczna oknie podglądu.
Autor: PCC Polska
Bądź na bieżąco! Zamów nasz biuletyn branżowy – raz w miesiącu prześlemy informacje z branży oraz szczegóły naszych promocji. Bez spamu. Z możliwością rezygnacji.
[easy_contact_forms fid=13]