Menu

Problem z Viewport background – 3ds Max 2014

Wraz z pojawieniem się wersji 3ds Max 2014 wystąpił problem z wczytaniem bitmap jako tło Viewport. Zobacz jak sobie z tym poradzić…


Funkcja wczytywania w tło jest często wykorzystywana przez użytkowników gównie do modelowania obiektów na podstawie przygotowanych podkładów (blueprint).

W tym celu w 3ds Max wczytujemy wcześniej przygotowaną bitmapę za pomocą w ustawieniach Viewport:

  1. View > Viewport Configuration > Bacground
  2. Wybieramy opcję Use files > Match Bitmap i wczytujemy plik obrazu klikając przycisk Files …

 

viewport1

Dzięki temu obraz zostanie wczytany jako tło okna roboczego. Niestety w wersji 3ds Max 2014 zniknęła opcja Lock Zoom/Pan, która powodowała zachowanie odpowiedniej wielkości przy oddalaniu i przesuwaniu widoku.

Autodesk wprowadził zupełnie nową opcję 2D Pan Zoom Mode, którą możemy uruchomić rozwijając opcję [+] we Viewport. Niestety ta opcja działa tylko w widoku Prespective. Praca w tym trybie nie jest wygodna podczas modelowania.

viewport2

Najlepszym rozwiązaniem jest po prostu nałożenie materiału na obiekt typu Plane z wczytaną teksturą  podkładu. W ten sposób mamy pełną kontrolę nad ustawieniem i proporcjami blueprint.

Należy pamiętać aby edytorze materiałów zaznaczyć opcję Show Shaded Material in Viewport aby tekstura była widoczna oknie podglądu.

viewport3 viewport4
 

Autor: PCC Polska


Zamów newsletter


Bądź na bieżąco! Zamów nasz biuletyn branżowy – raz w miesiącu prześlemy informacje z branży oraz szczegóły naszych promocji. Bez spamu.  Z możliwością rezygnacji.


[easy_contact_forms fid=13]