Menu

Praktyczne wykorzystanie nowości 3ds Max 2024

praktyczne wykorzystanie nowości 3ds max 2024

Kategoria: 3ds Max, Tagi: ,

Jak wykorzystać w praktyce nowości programu 3ds Max 2024? Zapraszamy do artkułu!


3ds Max 2024 – co zyskujemy wraz z aktualizacją?

W poniższym artykule poznają Państwo jakie praktyczne zmiany wprowadzana nowa wersja 3ds Max 2024 i w jaki sposób przekładają się one na ułatwienie konkretnych zadań artystów.

Wykorzystanie najnowszych funkcji w programie 3ds Max 2024 może być niezwykle ekscytującym doświadczeniem dla wszystkich entuzjastów wizualizacji 3D. Oprogramowanie to, znane ze swoich potężnych narzędzi do modelowania, animacji i renderowania, stale rozwija się, wprowadzając coraz bardziej zaawansowane funkcje, które zwiększają możliwości twórcze użytkowników.


🟡 Modelowanie Hard-Surface

Jedna z największych nowości w 3ds Max 2024 – Modyfikator Boolean.

Narzędzie, które będzie przydatne szczególnie przy modelowaniu obiektów typu hard surface (roboty, narzędzia, elektronika).

Działanie Boolean polega na wycinaniu i dodawaniu kształtów w modelowanym obiekcie, dowolnymi innymi obiektami bazującymi na siatce.

Modyfikator Boolean posiada także tryb działania w OpenVBD (na danych wolumetrycznych) – pozwala na potraktowanie obiektów w bardziej organiczny sposób, intuicyjnie łącząc je w jeden. We współpracy z modyfikatorem Retopology daje to wydajny i szybki sposób na utrzymanie uporządkowanej siatki obiektu.

Modyfikator Boolean wpasuje się w workflow modelowania proceduralnego. Wynikiem tego jest elastyczność pracy i możliwości łączenia jego efektów z innymi modyfikatorami, na przykład modyfikatorem Array. Używanie Boolean w formie modyfikatora jest nowym zalecanym sposobem wykonywania tego typu operacji.


🟡 Modelowanie roślinności

Sam modyfikator Array również doczekał się usprawnień. Dużym dodatkiem będzie nowy sposób dystrybucji modeli o nazwie Philotaxis. Dzięki niemu możemy uzyskać naturalne efekty, jak na przykład model kwiatu stworzony praktycznie w całości proceduralnie. Artyści specjalizujący się w modelowaniu flory z pewnością docenią tę aktualizację.


🟡 Aktualizacja dla animatorów

W 3ds Max 2024 znalazło się również miejsce na aktualizację dedykowaną animatorom. Otrzymują oni nową listę kontrolerów i usprawnienia w narzędziach CAT i Character Studio.


🟡 Generalista 3D

Jest też usprawnienie w samej liście modyfikatorów. Od teraz możemy wyszukiwać modyfikatory wpisując ich nazwę. Ta aktualizacja może wydawać się mało znacząca, ale już teraz użytkownicy zgłaszają, że to po prostu przyspiesza ich pracę. Skorzystają na tym praktycznie wszyscy użytkownicy 3ds Max.


🟡 Tech Artysta

Duża aktualizacja trafiła do Edytora Materiałów. Od teraz możemy dokować jego okno w interfejsie 3ds Max, zmieniać sposoby wyświetlania Node’ów i połączeń, zmieniać ich kolory, a także grupować je w  zbiorcze Nody.
Ułatwi to znacznie pracę ze skomplikowanymi materiałami. Pozwoli na organizację, ponowne ich używanie na innych obiektach, zwiększenie przejrzystości ich schematów i na dalsze dopasowywanie programu do własnych potrzeb. Artyści zajmujący się tworzeniem inteligentnych materiałów szczególnie docenią te zmiany.


🟡 Studia animacji

Aktualizacją o szczególnym znaczeniu dla dłuższych pipeline’ów jest wprowadzenie OpenColorIO v2 i zarządzania kolorem. Skróci to drogę obróbki renderów, pozwalając na dopasowanie ich kolorystki już w samym programie 3ds Max. Szczególnie zadowoleni z tej zmiany będą artyści pracujący na przykład w studiach produkujących animacje.


🟡 Druk 3D

Usprawnienie STLCheck/STL Import to aktualizacja, którą docenią użytkownicy drukarek 3D. STL to format najczęściej używany w tym obszarze branży 3D. Ładowanie plików o tym formacie zostało drastycznie przyspieszone (mówi się o 1000 krotnie szybszym ładowaniu!).
Warto obejrzeć porównanie nowego 3ds Maxa, Maya i Blendera.



Podsumowanie

To tylko część nowości 3ds Max w wersji 2024. Z pomocą filmów Pana Changsoo Euna chcieliśmy pokazać przykład tego, jak można je wykorzystać. W ramach podsumowania zmian warto zapoznać się również z poniższym filmem kanału Arch Viz Artist, który przystępnie omawia i pokazuje wprowadzone zmiany.

 

Autor: Łukasz Kocyk | PCC Polska