Menu

PCC Polska na Promised Land 2024 – zobacz podsumowanie!

EC1 Łódź ponownie stało się kluczowym punktem na mapie światowej branży gier i kreatywności. Podczas trwającego trzy dni festiwalu, w którym wzięło udział ponad 800 uczestników, gospodarzem wydarzenia był CD Projekt.


Jaki był program Promised Land 2024?

Program obejmował 12 godzin warsztatów rzeźbiarskich i malowania figurek prowadzonych przez artystów światowej klasy, 24 godziny warsztatów i masterclassów z zakresu sztuki cyfrowej oraz 35 godzin wykładów. Uczestnicy mogli również wziąć udział w praktycznych warsztatach, panelach dyskusyjnych, pokazach technologicznych oraz zapoznać się z nowinkami ze świata game devu.

Promised Land 2024


Jakie firmy wzięły udział w festiwalu?

Na miejscu mieliśmy okazję poznać i wysłuchać jedne z najbardziej rozpoznawalnych nazwisk z branży gier, filmów i lifestyle’u, takie jak Capcom, Disney, Pixar Animation Studios, Blizzard, BioWare, MachineGames, Framestore, Platige Image, Lucas Arts, Guerilla Games, Double Negative, Studio TRIGGER, CD PROJEKT RED i wiele innych. Nie zabrakło także czołowych przedstawicieli branży – w roli gości – pozdrawiamy serdecznie kolegów-klientów  z Techlandu!


Kto prowadził zajęcia i wykłady na Promised Land 2024? 

Scena zapłonęła, gdy wystąpili na niej specjaliści z różnych dziedzin. W zakresie 2D i 3D grafiki mogliśmy zobaczyć Émilie Beauchamp (Batman: Arkham Origins), Veerę Hokkanen (Returnal), Johna Crosslanda (Alan Wake 2), Oscara Gonzáleza (Marvel’s Spider-Man 2), Annę Roan (Ratchet & Clank: Rift Apart), Grzegorza Rutkowskiego (Horizon Forbidden West) oraz Agatę Skowronek (The Witcher: Path of Destiny). W obszarze animacji i efektów wizualnych prezentowali się Alyssa Zarate (Star Wars: Acolyte), Victor Navone (Monsters, Inc.), Pav Grochola (Spider-Man: Across the Multiverse) oraz Albert Szostkiewicz (Dune). Technologię zaprezentowali Richard Cowgill i Horman Bahnassi z NVIDIA. W dziedzinie dźwięku wykłady poprowadzili Colin Walder (Cyberpunk 2077) oraz Marcin Przybyłowicz (The Witcher 3: Wild Hunt). W ramach kategorii Out of the Box wystąpili Remi Nowakowski (GWENT: The Witcher Card Game) i Erol Kentli (Gears Tactics).

Firmy i osoby które wystąpił na Promised Land


Z myślą przewodnią festiwalu – „zjednoczeni w sztuce” – każdy dzień był starannie zaplanowany, aby dostarczyć uczestnikom jak najwięcej inspiracji i wiedzy. W programie znalazły się między innymi warsztaty malowania miniatur prowadzone przez Matta Cexwisha, rzeźbienie popiersi postaci z Alexandrem Slavy, matte painting w VFX i animacji z Alyssą Zarate oraz wiele innych fascynujących zajęć.

Zajęcia praktyczne na Promised Land


PCC POLSKA nie pozostawało w tyle – zrobiliśmy prawdziwe show!

Uczestnicy mogli zobaczyć nasze imponujące prezentacje stroju Xsens i rękawic Manus, które zapadły im w pamięć. Strój i rękawiczki umożliwiły nam demonstrację śledzenia ruchu całego szkieletu w czasie rzeczywistym, co było prezentowane na żywo na dużym telewizorze. „No dobra, a jak dzieje się ta cała magia?”. Rękawice wykorzystują technologię Quantum do precyzyjnego śledzenia ruchów palców, automatycznie mapując rozmiar dłoni i odwzorowując każdy jej ruch. Dzięki natywnej integracji z oprogramowaniem Xsens, dane trafiają do systemu i są dostosowywane do postaci 3D. Strój Xsens, wyposażony w czujniki inercyjne, mierzy przyspieszenie i rotację ciała, przesyłając dane do komputera, który przetwarza je na cyfrową reprezentację ruchu w czasie rzeczywistym, bez potrzeby użycia kamer.

Wkorzystanie MoCap na targach Promised Land


Jakie programy wykorzystywaliśmy do urealnienia pokazu? 

Zebrane dane są importowane do zaawansowanego oprogramowania, które przekształca je w model 3D. Od lat wiodą prym programy Autodesk, takie jak Maya i MotionBuilder, które nieprzerwanie rozwijane wyznaczają standardy w branży.

  • Autodesk Maya to wszechstronne narzędzie do modelowania, animacji i renderowania, cenione przez profesjonalistów na całym świecie. Dzięki bogatym funkcjom, Maya umożliwia tworzenie szczegółowych animacji, idealnych do filmów, gier komputerowych i projektów multimedialnych.
  • MotionBuilder, także od Autodesk, specjalizuje się w animacji ruchu w czasie rzeczywistym. Jest ceniony za precyzyjne przechwytywanie i edytowanie danych motion capture, co pozwala na realistyczne odwzorowanie ludzkich ruchów i ekspresji. Narzędzia do edycji w czasie rzeczywistym umożliwiają szybkie wprowadzanie poprawek i udoskonalanie projektów.

Wykorzystanie Maya i MotionBuilder na targach


Testowanie MoCap na własnej skórze!

Zdobyliśmy serca wielu gości, a niektórzy z nich mieli okazję na chwilę wcielić w rolę „bohatera”. Mogli sami przetestować strój z rękawicami, doświadczając na własnej skórze, jak działa technologia śledzenia ruchu. Było to niezapomniane przeżycie, które pozwoliło im poczuć się jak postacie z gier, odkrywając możliwości sprzętu na własnym ciele. Ta interaktywna atrakcja wzbudziła wiele emocji i pozostawiła niezatarte wrażenie.

Testy Motion Capture na targach Promised Land 2024
Testy MoCap na festiwalu

Pokazy na żywo wykorzystania MoCap

Dziękujemy, że byliście z nami!

Chcielibyśmy serdecznie podziękować wszystkim za odwiedzenie naszego stoiska i okazane zainteresowanie. Mamy nadzieję, że nasze odpowiedzi pomogły rozwiać wszelkie wątpliwości, jednak jeśli pozostały pytania lub potrzebujecie dodatkowych informacji, nie wahajcie się skontaktować z nami. Do zobaczenia za rok!

Dziękujemy za odwiedzenie nas na Promised Land 2024
Pozdrawiamy z festiwalu Promised Land



Autor: Michał Kazana


No votes yet.
Please wait...