Trzecia część cyklu zatytułowana została Assassin Creed: Brotherhood. W pracach nad tytułem wykorzystywana była potężna kombinacja programów Autodesk: 3ds Max, Motion Builder oraz silnik HumanIK, służący do animacji postacią w czasie rzeczywistym. Efekt? Najlepsza jak dotąd część sagi Assassin’s Creed.
Największym wyzwaniem dla producentów było stworzenie starożytnego Rzymu, dwukrotnie większego niż Florencja, która byłem tłem dla poprzedniej części gry. – Chcieliśmy zbudować wielkie środowisko miejskie przy zachowaniu największej możliwej dokładności szczegółu – mówi reżyser Danny Oros.
Podobnie jak w poprzedniej części gry, również tym razem zespół pracował na oprogramowaniu Autodesk. Szczególnie pomocny okazał się silnik HumanIK, dzięki któremu udało się uzyskać bardzo realistyczny efekt poruszania się postaci po zróżnicowanym terenie. – Podczas pracy mogliśmy pozwolić sobie na bardzo wiele efektów przy jednoczesnym zachowaniu bardzo dobrej wydajności – mówi Oro.
Mohamed Gambouz, dyrektor artystyczny w Ubisoft dodaje: 3ds Max i Motion Builder umożliwiły zbudowanie bardzo różnorodnego środowiska. Zmienia się ono w zależności od części Rzymu, w której przebywają bohaterowie gry.
Motion Builder pomagał również twórcom gry projektować realistyczne sceny walki. Przed rozpoczęciem pracy zespół korzystał z technologii motion capture, której dane wczytywano następnie do Motion Buildera. W ten sposób uzyskano wyjątkowe sceny, których końcowa obróbka prowadzona była w 3ds Max.
Powrót do strony dla producentów gier
Skontaktuj się z nami. Nasi konsultanci przygotują optymalną ofertę, dopasowaną do Twoich potrzeb.