Menu

Nowości Chaos Anima 6

Nowosci od Anima All 6

Kategoria: Pomoc techniczna - grafika 3D i wizualizacje, Tagi: , , , , ,

Z dniem 8 kwietnia 2025 zadebiutowała Chaos® Anima 6 – długo wyczekiwana aktualizacja jednego z najpopularniejszych narzędzi do animacji postaci i symulacji tłumów. Nowa wersja przynosi nie tylko zmiany technologiczne, ale również odświeżoną tożsamość marki oraz aktualizacje w systemie licencjonowania.

Anima ALL staje się Chaos Anima

Wersja 6 to nie tylko rozwój funkcjonalny, ale również wizualny. Anima ALL oficjalnie przyjmuje nazwę Chaos Anima – spójną z resztą ekosystemu Chaos. Nowe logo, kolorystyka i narracja marki jeszcze silniej podkreślają jej przynależność do portfolio profesjonalnych rozwiązań Chaos, znanych m.in. z V-Ray, Corona czy Phoenix.

anima 6

Co nowego w wersji 6?

Chaos Anima 6 to odpowiedź na rosnące potrzeby twórców w branży architektury, gamedevu, animacji, projektowania przestrzeni XR oraz produkcji filmowej. Najważniejsze nowości obejmują:
• Rewolucyjny silnik symulacji ruchu drogowego – Anima 6 pozwala teraz nie tylko animować ludzi, ale również realistycznie odwzorowywać ruch pojazdów w przestrzeniach miejskich i architektonicznych.
• Rozszerzona biblioteka modeli – ponad 4000 gotowych postaci i assetów do szybkiego wykorzystania w projektach.
• Nowy interfejs użytkownika i ulepszona rzutnia (viewport) – zwiększona przejrzystość, lepsza ergonomia i płynniejsze działanie.

anima 6 cz 2

Nowy system licencjonowania

Wraz z wersją 6 wprowadzone zostają zmiany w sposobie zarządzania licencjami:
Unified licensing – od teraz Chaos Anima korzysta z tego samego systemu licencjonowania co pozostałe produkty Chaos. Dzięki temu użytkownicy mają łatwiejszy dostęp i większą elastyczność.
Koniec z kodami zaproszeń – zamiast ręcznego przypisywania kodów, licencje zarządzane są teraz za pomocą funkcji Organization Invite w panelu My Chaos.
Chaos License Server – zapewnia bezpieczny i elastyczny dostęp zarówno dla indywidualnych użytkowników, jak i zespołów.

anima 6 cz 3


UWAGA !

Koniec wsparcia dla Maya

Ważna zmiana dotyczy również kompatybilności:
Począwszy od wersji 6, Chaos Anima przestaje wspierać oprogramowanie Autodesk Maya.
Starsze wersje nadal będą działać z Maya, ale nowa wersja nie będzie już rozwijana pod kątem tego środowiska.


Autor: Michał Kazana | PCC Polska


No votes yet.
Please wait...