Niesamowity kreator postaci od MetaHuman!



Opublikowane: 10 Cze / 2021 Kategoria: Grafika 3D, Tagi: , , , ,

Metahuman to kreator postaci, który umożliwia praktycznie nieograniczone używanie modyfikatorów do tworzenia niepowtarzalnych postaci! Z ekscytacją sprawdzaliśmy jaki ma potencjał…


MetaHuman Creator – testy możliwości nowego narzędzia od Epic Games

Jeżeli ktoś grał kiedyś w TheSims, bardzo szybko odnajdzie się w tym narzędziu, ponieważ działa on na podobnej zasadzie. Jednak efekty, które tutaj uzyskujemy – przechodzą najśmielsze oczekiwania!  Czytajcie dalej a zrozumiecie dlaczego.

Na samym początku wybieramy bazę, na której chcemy pracować. Nie sugerujmy się także tym, jak dana postać wygląda na początku, ponieważ dzięki modyfikatorom możemy uzyskać efekt całkowicie niepowtarzalny!


Nasza postać, którą tworzymy może być dostępna w prostej animacji IDLE, więc od razu możemy poznać jej zachowanie. Metahuman pozwala nam na niesamowicie dużą ilość możliwości edycji twarzy. Zmiany całego ciała, pozwalają uzyskać niepowtarzalną postać. A jeżeli chcemy uzyskać całkowicie niespodziewany efekt, mamy możliwość „Blendowania” 3 postaci razem i sprawdzić, co za efekt nam wyszedł.


Krótki przegląd opcji MetaHuman i nasz efekt końcowy:

 

 

Przy skórze mamy szereg opcji, która pozwala nam dopasować karnację, piegi, przebarwienia oraz blizny. Dzięki temu możemy łatwo uzyskać osobę bardzo młodą lub w podeszłym wieku.


 

Wybór oczu oraz tekstury samej siatkówki pozwala na uzyskanie najdrobniejszych detali, a to właśnie one wpływają na całokształt odbioru.


 

Przy modyfikacji zębów mamy także cały szereg opcji, które tak naprawdę nie jesteśmy w stanie w pełni wykorzystać, chyba że celujemy w bardzo dokładny detal – ale właśnie po to, to narzędzie jest 😊.


Przy włosach, mamy także pokaźną bazę, gdzie możemy dopasować taką fryzurę, jaka się nam zamarzy. Świetną opcją jest oczywiście „postarzanie”, ponieważ możemy uzyskać naturalnie wyglądającą siwiznę.


Podobnie jest przy brwiach, brodzie czy wąsach. Mamy tutaj także różne presety, które możemy modifkować pod swoje wymagania.


Przechodzimy do sylwetki, czyli nie tylko możemy otrzymać świetny modifkator twarzy, ale także stworzyć kompletną postać.


I tak prezentuje się nasza końcowa postać. Zamysł był, by podstawową twarz „Cooper’a” zmienić w już wiekową osobę.


Dla porównania niżej postać standardowa oraz przerobiona w MetaHuman:


Podsumowując:

Metahuman jak na razie jest dostępne w early access, co nie zmienia, że jest to świetne narzędzie a jego możliwości na pewno nie raz ułatwią pracę dla Character Artystów. Mnogość modyfikatorów i prosty interfejs (Podkreślmy to, że całość działa w przeglądarce!) pozwala na uzyskiwanie świetnych efektów – małym nakładem pracy. 

A jeżeli chcielibyście samemu sprawdzić to narzędzie, to polecamy zapisać się do early access i samemu stworzyć swoją postać. Natomiast, jeżeli potrzebujecie więcej czasu na testy i chcielibyście to sprawdzić w połączeniu ze streamem live do Unreal Engin z FaceWare studio, sprawdźcie, co do zaoferowania ma Eric Bear:


Macie pytania o zastosowanie MataHuman Creator?

Jeżeli chcecie wiedzieć, z jakim sprzętem możecie to połączyć, piszcie do nas. Chętnie przedstawimy Wam możliwości Faceware Studio, do streamu Live do Unreala 😊.

Jeśli interesuje Cię tematyka szybkiego generowania postaci 3D koniecznie zobacz także nasz wpis ‚Tworzenie postaci w Character Generator’.

Autor: Michał Chmielewicz | PCC Polska