Neoscape – kreatywne studio przekładające wizję na rzeczywistość



Opublikowane: 10 Wrz / 2020 Kategoria: 3ds Max, Tagi: ,

Jak efektywnie dostarczać projekty filmowe dla klientów podczas pracy zdalnej? Przed takim zadaniem stanęło jedno z biur z branży kreatywnej. Zobacz jak sobie poradzili >>>


Zarządzanie projektami kreatywnymi z Shotgun

Neoscape jest doskonałym przykładem umiejętnego korzystania z narzędzi typu 3ds Max i Shotgun, a także ciągłego rozwoju, aby być konkurencyjnym na rynku.

Neoscape udoskonalił sztukę wyobrażania sobie światów, które jeszcze nie istnieją: od futurystycznych drapaczy chmur po malownicze krajobrazy. Rozproszony na całym świecie zespół rozwija się dzięki rozwiązywaniu problemów i wykorzystywaniu fajnych pomysłów – strategii, która opłaciła się ogromnie, a jej praca przyciągnęła uwagę wybitnych architektów, firm z branży nieruchomości i marek. Chociaż korzenie Neoscape leżą w wizualizacji architektonicznej, studio kreatywne przekształciło się w agencję marketingową oferującą pełen zakres usług, w ciągu ostatnich 25 lat łącząc wizualizację i wiedzę projektową z nowoczesnymi technikami efektów wizualnych (VFX), aby tworzyć atrakcyjne kampanie marki, instalacje publiczne i inne media. Przy stałym przepływie projektów zespół Neoscape polega na solidnej infrastrukturze technologicznej zbudowanej w oparciu o Autodesk 3ds Max i oprogramowanie Shotgun do zarządzania i dostarczania szeregu projektów klientów.

Shotgun wykorzystanie programu w branzy kreatywnej 1

 

W ostatnich miesiącach, gdy firma tymczasowo zamknęła swoje biura w całych Stanach Zjednoczonych w związku z pandemią COVID-19, a cały jej zespół skupił się na pracy zdalnej. Artyści 3D i zespół filmowy Neoscape są przygotowania do zdalnego dostępu do swoich lokalnych stacji roboczych, a serwer firmy jest dostępny za pośrednictwem aplikacji internetowej. Przejście okazało się nieoczekiwanie prostsze, niż to sobie wyobrażał zespół. Carlos Cristerna, dyrektor Neoscape i dyrektor działu badawczo-rozwojowego firmy RadLab, powiedział:

„Praca zdalna wprowadza nowe złożoności, głównie w zakresie łączności, ale dzięki narzędziom do współpracy, takim jak Shotgun i zdalny dostęp do aplikacji do tworzenia treści, takich jak 3ds Max, możemy być w stanie działać na pełnych obrotach z niewielkimi zmianami, takimi jak wideokonferencje w porównaniu z osobistymi spotkaniami”.

Około tygodnia po zamknięciu biur zespół miał za zadanie dostarczyć jednominutowy film animowany dla klienta, którym zarządzał w całości w programie Shotgun. Cristerna zauważył: „To było absolutnie szalone, jak szybko mogliśmy odwrócić projekt i otworzyć oczy, jeśli chodzi o możliwości Shotgun’a. Mieliśmy członków zespołu pracujących z San Francisco i Bostonu, a także trzy osoby ze strony klienta w Tampa na Florydzie, które zdalnie komunikowały się z naszym głównym artystą przy ustalaniu sceny, rzeźbieniu, ujęciach kamery i montażu, a współpraca przebiegała bezproblemowo. ”

 

Shotgun wykorzystanie programu w branzy kreatywnej 2

 

Aby rozwiązywać problemy i utrzymać kreatywność, Neoscape wykorzystuje rozwiązania technologiczne AEC i VFX, takie jak Autodesk 3ds Max, Shotgun Software i Maya, a także silnik Unreal Engine firmy Epic Games do projektów rzeczywistości wirtualnej wraz z systemem przechwytywania ruchu. Chociaż zespół dostosowuje każdy przepływ pracy do projektu, plik Revit lub Rhino jest zazwyczaj najpierw importowany do 3ds Max, gdzie artyści ożywiają swoje projekty.

copyright neoscape_04

Prawa autorskie grafik: Neoscape


Ale nad całością projektów panuje Shotgun, który spaja wszystkie osoby związane z projektami a co za tym idzie pomaga zapanować nad wszystkim. Znacznie skraca cały proces i niweluje błędy do minimum. W ciągu ostatnich dwóch lat Neoscape zainwestował w rozwój swojego systemu zarządzania produkcją Shotgun, aby zarządzać przepływem projektów i pomóc członkom zespołu płynniej współpracować nad projektami. „Mimo że mamy Shotgun od dwóch lat, używamy go teraz częściej niż kiedykolwiek, biorąc pod uwagę możliwości zdalnej współpracy. Odegrał kluczową rolę w utrzymaniu kontaktu zespołu między projektami i dał nam możliwość obsługi złożonych projektów wymagających wielu elementów jednocześnie ”- wyjaśniła Cristerna. „Uprościło to również nasze wewnętrzne procesy i procesy oceny klientów. Z łatwością możemy śledzić wszystkie nasze zasoby, od modeli 3D po pliki programu Photoshop. Przesyłanie i pobieranie plików jest prostsze zarówno wewnętrznie, jak i do oceny przez klienta ”.

 

Autor: Jakub Baran | PCC Polska; Źródło: Autodesk












 

Chcę skorzystać z konsultacji >>>
close-link