Polygony w postaci Quada (kwadratu) można w 3D-arcie uznać za swego rodzaju świętość a każdy 3D artysta dąży do tego by jego modele składały się z jak największej ilości Quadów. Co jednak zrobić, jak niepostrzeżenie wkradnie się nam trójkąt?
Często jednak przy tworzeniu siatki nawet nieświadomie wygeneruje nam się w modelu trójkąt, który może potem przeszkadzać podczas animacji postaci. Podczas pracy często ręczne znalezienie owego intruza i zoptymalizowanie siatki wiązałoby się z wielogodzinnym śledzeniem wszystkich linii, co mogłoby przyprawić o ból głowy i depresję, a w przypadku bardzo rozbudowanych modeli spowodować trwały uszczerbek na zdrowiu.
Z pomocą jednak przychodzi nam narzędzie „Polygon Selection Constrain”.
Algorytmy w nim zawarte w mgnieniu oka wyszukają dla nas pożądane przez nas obiekty w siatce obiektu. Proste i intuicyjne menu pozwoli nam na szybkie podjęcie decyzji, jakich figur poszukujemy w naszej siatce.
Podsumowując, narzędzie „Polygon Selection Constraint” pozwala na zaoszczędzenie czasu i pomaga dbać o naszą topologię nawet w przypadku obiektów o wielkiej liczbie poligonów.
Źródło: Patryk Konieczny | PCC Polska