Rysowanie poza schematami: Mikros Animation zachwyca świat innowacyjnymi stylami animacji
Współpraca między zespołami kreatywnymi i technicznymi w Mikros Animation pozwala im tworzyć charakterystyczne style animacji dla kultowych filmów, takich jak „Wojownicze Żółwie Ninja: Zmutowany chaos” (oryg. „Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem”). Oprogramowanie Autodesk Design i Make napędza ich innowacyjność i zapewnia precyzyjne dotrzymywanie terminów produkcji.
Mikros Animation to globalne studio animacji skupiające wiodące w branży talenty. Posiada siedziby w Paryżu, Montrealu i Bangalore. Mikros Animation oferuje kompleksowe rozwiązania w zakresie animacji, prowadząc twórców historii i filmowców od narodzin scenariusza do ostatecznego debiutu na ekranie, nadając każdemu projektowi niepowtarzalny charakter.
Wykorzystując oprogramowanie Autodesk Design & Make, Mikros Animation przeciwstawia się konwencjom, przesuwając animację do granic możliwości, aby stworzyć niezapomniane narracje, które urzekają widzów na całym świecie. Niektóre z ich ostatnich projektów obejmują „The SpongeBob Movie: Sponge on the Run”, seria filmów »Psi patrol«, ”Wojownicze Żółwie Ninja: Zmutowany chaos”, a także niedawny program specjalny Netflix »Jednorożec Thelma«.
Gaspard Roche jest Associate Head of Characters w Mikros Animation, współpracując z koordynatorami i artystami w celu zidentyfikowania nieefektywności workflow-u i zbadania rozwiązań, które pozwolą im pracować lepiej, szybciej i ostatecznie skupić się na kreatywności. Ściśle współpracuje również z Tuanem Truongiem, zastępcą kierownika ds. technicznych w Mikros Animation. Tuan reprezentuje techniczną stronę studia, a Gaspard reprezentuje stronę kreatywną. Współpraca ta zaowocowała wyjątkowymi projektami, takimi jak „Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem”.
Zespół Gasparda stanął przed wyzwaniem stworzenia ręcznie rysowanych linii wokół postaci, aby naśladować klimat wypełnionego bazgrołami notatnika nastolatka. Linie te musiały być widoczne w animacji i renderowaniu oraz być w jak największym stopniu wyreżyserowane. W tym miejscu zespół techniczny, kierowany przez Tuana, wkroczył z rozwiązaniami, które pozwoliły zespołowi kreatywnemu zobaczyć i edytować te linie w całym pipeline, na różnych platformach oprogramowania.
Unikalna mieszanka ręcznie rysowanych i komputerowych elementów animacji odróżnia ten film od innych współczesnych filmów animowanych, nadając mu charakterystyczny, nostalgiczny charakter.
Zespół Mikros Animation w dużej mierze polega na Autodesk Maya w procesie tworzenia postaci, szczególnie w zakresie modelowania, groomingu i riggingu. Gaspard ufa Maya ze względu na jej prostotę i konfigurowalne funkcje, dzięki czemu jest przyjazna dla każdego, kto dołącza do studia. Tuan dodaje, że zapewnia wiele dostosowań w Maya dla zespołu kreatywnego, w tym interfejsy użytkownika lub kastomizowane przyciski funkcji, aby zautomatyzować czasochłonne kroki.
Fanny Ruyer, kierownik produkcji w Mikros Animation, dba o to, by studio dotrzymywało terminów i budżetu produkcji. Jej zespół wykorzystuje Flow Production Tracking (dawniej ShotGrid), aby zapewnić płynne przejście zasobów i ujęć przez każdy dział.
„Lubię korzystać z Flow Production Tracking ze względu na poziom personalizacji, jaki zapewnia. (…) Pozwala nam również zaoszczędzić czas, pomagając artystom skupić się na swoich zadaniach i dotrzymać terminów. Możliwość śledzenia produkcji filmu od A do Z w tym samym narzędziu pozwala wszystkim zaoszczędzić mnóstwo czasu”.
– mówi Fanny Ruyer.
Źródło/ Autor: blogs.autodesk.com / Anetta Hauzer