Kiedy niepozorny projekt zamienia się w grę rozpoznawalną na całym świecie – zobacz wywiad i poznaj co stoi za sukcesem studia Render Cube.
Render Cube to niezależne polskie studio deweloperskie z siedzibą w Łodzi. Jego początki sięgają 2012 roku. Grupa osób, na czele której stanął Damian Szymański (mający na koncie pracę w CI Games i Techlandzie), w pierwszych latach działalności skupiała się na outsourcingu. Z czasem przyszły kolejne ambitne plany. Po pierwszej grze Monster League (gra typu kart racing) studio wzięło się za ambitny projekt, jakim był znany teraz wszystkim – Medieval Dynasty.
O sukcesie tej gry może świadczyć, że w momencie wydania Early Access 17 września 2020 roku, tzw. „peak” na steamie wynosił 18 tys użytkowników. Jest to imponująca liczba graczy, zwłaszcza że gry tego typu są zaliczane raczej do gier typu Indie/AA. Natomiast rok po wczesnym dostępie, w dniu premiery 23 września 2021, studio ma już sprzedane prawie 1 mln kopii gry! Chwilę przed premierą sama gra została dodana do oferty Microsoft Xbox Game Pass for PC, co może świadczyć o jakości i zainteresowaniu samą rozgrywką.
Medieval Dynasty to ciekawa, realistyczna gra z łącząca RPG akcji i elementy survivalu oraz strategii osadzona w średniowieczu. Bohaterem jest 18-latek, ktory po śmierci rodziców opuszcza swoją wioske w poszukiwaniu lepszego życia. Głównym celem gry jest założenie własnej wioski, a z czasem przekształcenie jej w dobrze funkcjonujące miasto.
Ciekawą cechą gry jest zmieniająca się pogoda i pory roku oraz możliwość interakcji z napotkaną przez bohatera florą i fauną. Całość została 'opakowana’ w trójwymiarową grafikę na wysokim poziomie, stworzoną za pomocą 3ds Max, systemu motion capture firmy Xsens i oparta na silniku Unreal Engine 4.
O sposobie stworzenia wysokiej klasy jakości gry, która jest podobna w pewnych warunkach do popularnego The Forest czy Green Hell także polskiego studia Creepy Jar, opowiedział nam Michał Nowak oraz Aneta Wiśniewska ze studia Render Cube.
Gra Medieval Dynasty ma wielki potencjał. Z ciekawością będziemy śledzić dalszy jej rozwój i działania studia Render Cube. Kadr z gry znajdziecie także w naszym Kalendarzu PCC Polska na rok 2022. Jeśli chcecie otrzymać egzemplarz naszego najnowszego kalendarza – piszcie na: marketing@pccpolska.pl.
Autor: Michał Chmielewicz | PCC Polska