StitchGenerator to skrypt do programu 3ds Max, który tworzy obiekty ściegów oraz obiekt ilustrujący otwór między ściegami na wybranych krawędziach, wzdłuż splajnu lub po prostu malując je.
CG-Source, twórca generatora podłóg, udostępnił nowe narzędzie dla 3ds Max, aby uprościć dodawanie efektów łączenia do modeli. Funkcje obejmują kilka rodzajów ściegów z elementami sterującymi do zmiany i losowania rozmiaru i odstępów, możliwość automatycznego dodawania otworów między ściegami, możliwość tworzenia ściegów na wybranych krawędziach lub splajnie, a nawet narzędzia do malowania do odręcznego rysowania ściegów.
Obecnie dostępne są dwa rodzaje ściegów: ściegi o profilu okrągłym i płaskim. Są one dostępne w najczęściej używanej grubości dla danego typu ściegu. Długość ściegów i odstępy między nimi można łatwo regulować, podobnie jak ich rotację – parametry te można również losowo zmieniać, aby uzyskać dodatkową warstwę realizmu.
Po utworzeniu ściegów automatycznie tworzone są materiały do wykonania ściegów i dziurek.
Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na temat oprogramowania do animacji skontaktuj się z naszymi specjalistami!
Autor: Anetta Hauzer | PCC Polska