Jak w praktyce wygląda proces zamówienia subskrypcji Autodesk? Rozwiewamy wszystkie tajemnice i pokazujemy pełen proces! Zapoznaj się z nowym systemem ofertowania krok po kroku.
Od 16 września 2024r wprowadzony został nowy system zakupu subskrypcji oprogramowania Autodesk o czym informowaliśmy w artykule: https://www.pccpolska.pl/nowy-model-transakcyjny-autodesk-zobacz-zmiany/
Pierwszym krokiem jest skontaktowanie się z nami w celu uzyskania informacji o dostępnych opcjach subskrypcji Autodesk. Dane kontaktowe do naszych handlowców znajdziesz przy każdym produkcie jak i w zakładce kontakt: https://sklep.pccpolska.pl/pl/kontakt .
Po uzyskaniu od Ciebie informacji o potrzebnym oprogramowaniu, przygotujemy dla Ciebie dokładną kwotację. Na tym etapie prosimy o w wskazanie w jakiej walucie ma zostać przygotowana wycena (PLN lub EURO).
Kiedy proces tworzenia kwotacji zostanie przez nas zakończony, otrzymasz ją bezpośrednio z Autodesk na adres e-mail Twojego menedżera licencji Autodesk i opcjonalnie na wskazany na wskazany przez Ciebie inny e-mail. Wiadomość zostanie wysłana z e-maila Autodesk no-reply@autodeskcommunications.com , tytuł e-maila: „Wycena Autodesk jest gotowa”.
W e-mailu zostanie również dołączona wycena w formie PDF.
Kwotacja będzie dostępna również na koncie Autodesk (https://manage.autodesk.com/home/ , sekcja Rozliczenia i zamówienia -> Wyceny).
W mailu od Autodesk znajdziesz szczegóły dotyczące zamówienia oraz załącznik z wyceną w formacie PDF. Przed kliknięciem przycisku „Kup” dokładnie sprawdź wszystkie dane, aby upewnić się, że są one poprawne. Poprawność danych jest kluczowa, ponieważ na te dane zostanie wystawiona faktura.
Podczas procesu zakupu będziesz poproszony o wprowadzenie numeru NIP swojej firmy. Upewnij się, że podajesz prawidłowy numer, aby faktura została wystawiona na właściwe dane. Faktura na subskrypcje oprogramowania Autodesk zostanie wygenerowana w Irlandii. Jeżeli wprowadzisz nr. VAT UE na fakturze podatek VAT będzie wynosił 0%. W przeciwnym razie zostanie naliczony podatek.
Po wprowadzeniu NIP-u jeszcze raz sprawdź wszystkie wprowadzone informacje. Na tym etapie masz ostatnią szansę na poprawienie ewentualnych błędów w danych.
Jeśli zauważysz, że w danych jest jakiś błąd, nie potwierdzaj zamówienia! Pamiętaj, że na te dane zostanie wystawiona faktura, a zmiana danych na fakturze jest czasochłonnym procesem.
Po zakończeniu procesu zakupu subskrypcja oprogramowania Autodesk aktywuje się w ciągu kilku minut. Otrzymasz e-mailowe potwierdzenie o jej aktywacji.
Po kilku minutach możesz również sprawdzić, czy subskrypcja jest aktywna logując się na swoje konto Autodesk (https://manage.autodesk.com/home/ , sekcja: Rozliczenia i zamówienia -> Subskrypcje i umowy).
Po zakończeniu procesu zakupu faktura zostanie przesłana na Twój adres e-mail. Powinna dotrzeć w ciągu 24 godzin po aktywacji subskrypcji.
Oprócz faktury przesłanej na maila, dokument ten będzie również dostępny na Twoim koncie Autodesk https://manage.autodesk.com/home/ , sekcja Rozliczenia i zamówienia -> Faktury i noty kredytowe ). Możesz ją pobrać i przekazać do działu księgowego.
Pamiętaj, że dokładność wprowadzonych danych jest kluczowa podczas całego procesu zakupu, aby uniknąć problemów z fakturami i płatnościami. Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące subskrypcji oprogramowania Autodesk, skontaktuj się z nami – z chęcią pomożemy!
Autor: Jakub Piwowar | PCC Polska