Problem z zainstalowaniem lub odinstalowaniem produktu firmy Autodesk?
Problem:
Próba zainstalowania lub odinstalowania produktu firmy Autodesk nie zakończyła się powodzeniem i użytkownik nie może zainstalować programu.
Rozwiązanie:
W takich przypadkach zalecamy czyszczenie systemu przez odinstalowywanie wszystkie produktów Autodesk i pomocniczych aplikacji (rozszerzenia, narzędzia, odblokowania itd.) przed podjęciem próby ponownego zainstalowania oprogramowania.
Przed rozpoczęciem procedury
Dla większości produktów firmy Autodesk ® opartych na systemie Windows, proces dezinstalacji jest obsługiwany przez panel sterowania systemu Windows:
Windows 7 / okno widok perspektywiczny
Należy pamiętać, aby każdy produkt firmy Autodesk ® został wyświetlony oddzielnie i należy je odinstalować osobno.
Lista zainstalowanych aplikacji
Mimo, że zainstalowano wszystkie produkty w pakiecie pojedynczej instalacji, każdy produkt Autodesk ® i powiązane rozszerzenia, odblokowania, dodatkowe packi lub inne aplikacje wspomagające, należy odinstalować osobno.
Odinstalowanie aplikacji peryferyjnych
Jeśli masz zamiar odinstalować produkt, należy odinstalować powiązane aplikacje, sterowniki przed odinstalowaniem głównej aplikacji. Na przykład: Jeśli zamierzasz odinstalować program 3ds Max Design, należy najpierw odinstalować dodatek FBX do programu 3ds Max Design. Odinstaluj to i wszelkie inne powiązane rozszerzenia, a następnie odinstaluj główną aplikacje. Dotyczy to również modułów VBA enabler, pakietów Subscription Advantage Pack i biblioteki materiałów Autodesk ®.
Uwaga: podczas odinstalowywania bibliotek materiałów Autodesk ® ważne jest, aby pamiętać, że są współużytkowane przez wszystkie produkty Autodesk ® i nie powinny zostać usunięte, jeśli nie usuwasz wszystkie produktów Autodesk ® z systemu.
Podczas odinstalowywania bibliotek materiałów, najlepiej odinstalowywanie rozpocząć od największej do najmniejszej. Rozpocznij od odinstalowania obrazów o średniej rozdzielczości library–assuming, są one instalowane na twój system– następnie biblioteki obrazów podstawowej rozdzielczości, a potem bibliotekę materiałów Autodesk ®.
Odinstalowywanie produktów firmy Autodesk ®
Po odinstalowaniu wszystkich aplikacji, sterowników, możesz rozpocząć odinstalowywanie głównych produktów Autodesk ®:
Instalator programu AutoCAD 2013 w trybie konserwacji
Powtórz kroki 1–2 dla każdego produktu firmy Autodesk ® aby je odinstalować.
Uwaga: Procedura odinstalowywania niektórych produktów firmy Autodesk ® może wymagać ponownego uruchomienia komputera po zakończeniu dezinstalacji. Uruchom ponownie komputer, zgodnie z instrukcjami, powrócić do panelu sterowania i usuń wszystkie pozostałe produkty Autodesk ®.
Usuwanie pozostałych plików produktu Autodesk ® i folderów
Ostrzeżenie: czynność ta może zadecydować, czy można usuwać foldery w miejscach, które będą oddziaływać na wszystkie zainstalowane produkty firmy Autodesk ®. Te czynności pozwolą stwierdzić, czy wcześniej odinstalowywano wszystkie produkty Autodesk i powiązane urządzenia peryferyjne, że jest to bezpieczne usuwanie folderów.
Uwaga: To położenie może się różnić, w zależności od tego czy system jest skonfigurowany do folderu Program Files i czy dane są przechowywane na dysku innym niż C:\ lub jeśli produkt firmy Autodesk ® był zainstalowany na innym dysku i folderze.
W zależności od ustawień system, Eksploratora Windows mogą się nie wyświetlić wszystkie podfoldery w folderze użytkowników. Jeśli nie można odnaleźć tych folderów, należy skopiować i wkleić powyższe lokalizacje folderów do paska adresu Eksploratora Windows.
Windows Explorer paska adresu
Usuń pozostałe produkty Autodesk ® – wpisy z rejestru systemu Windows
Ostrzeżenie: Niewłaściwa edycja rejestru systemu Windows może uszkodzić system operacyjny. Microsoft dostarcza liczne bardzo istotne informacje, które należy wiedzieć o rejestrze w bazie wiedzy firmy Microsoft na stronie https://support.microsoft.com/pl-pl.
Użyj edytora rejestru Microsoft ® na własną odpowiedzialność i dopiero po utworzeniu kopii zapasowej rejestru. Instrukcje wykonania kopii zapasowej rejestru można znaleźć w następujących artykułach bazy wiedzy Microsoft Knowledge Base:
To tylko część z nowych funkcji. Więcej informacji można znaleźć klikając na link poniżej:
Dodatkowe informacje na temat rejestru są dostępne w pomocy w programie Microsoft Registry Editor.
-HKEY_CURRENT_USER\Software\Autodesk
-HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Autodesk
Usuwanie podkluczy w Edytorze rejestru
W tym momencie każdy zainstalowany wcześniej produkt Autodesk ® — wraz z pozostałymi plikami, folderami i ustawieniami rejestru — powinien być teraz usunięty z systemu, teraz użytkownik jest już prawie gotowy do rozpoczęcia instalacji (lub reinstalacji) produktów firmy Autodesk ®.
Przed rozpoczęciem instalacji, zaleca się wykonać następujące zadania, aby zapewnić pomyślną instalację:
Kilka programów antywirusowych można wyłączyć przez kliknięcie prawym przyciskiem myszy na jego ikonę w zasobniku systemowym i wybierając polecenie Wyłącz z menu skrótów (aby uzyskać więcej informacji na temat wyłączanie oprogramowanie antywirusowego, dowiedz się więcej od dostawcy oprogramowania). W niektórych przypadkach wyłączenie aplikacji antywirusowych z pasku stanu może nie być wystarczające i może być konieczne użycie Menedżera zadań, aby zakończyć proces oprogramowanie antywirusowe, który nadal jest uruchomiony w tle.
Aby sprawdzić, czy program antywirusowy nie jest nadal uruchomiony w tle:
Teraz jesteś gotowy do zainstalowania produktów firmy Autodesk ® na komputerze.
Źródło: Autodesk, PCC Polska