Zdarza Ci się, że orientacja modelu na kostce nie zgadza się względem realnego położenia modelu? Można zmienić to zaledwie kilkoma kliknięciami. Zobacz nasz krótki poradnik jak poprawić taki widok!
Pracując w programie Autodesk Inventor w zespole lub części zdarza się że orientacja modelu jest inna niż ta opisana na kostce jako widok z Przodu, góry, tyłu, itp.… lub orientacja modelu jest pod kątem i klikając w kostkę nie można ustawić widoku prostopadłego. Takie ustawienie wprowadza zamieszanie np.: podczas generowania widoków na rysunkach, oraz podczas pracy z modelem 3D niewłaściwie oświetlając model i niewłaściwe położenie cienia.
Model ustawiony jako „Prawo”, niewłaściwa orientacja modelu i cienia.
W przypadku zmiany tylko widoku na kostce wystarczy model ustawić w pozycji która biedzie odpowiadać położeniu – Przód, a następnie kliknąć na kostce Prawy Przycisk Myszy, Ustaw bieżący widok jako, Przód.
Ustawienie prawidłowej orientacji w modelu oraz widok rzutu na rysunku ustawionego prawidłowo.
W przypadku kątowego ustawienia modelu najpierw należy wybrać polecenie – „Patrz na” i wskazać ścianę która ma być ściną z widokiem z przodu i mamy model zorientowany w płaszczyźnie ekranu. Następnie klikamy w kostkę ViewCube, a następnie kliknąć na kostce Prawy Przycisk Myszy, Ustaw bieżący widok jako, Przód.
Polecenie „Patrz na” ustawia wybraną powierzchnia w płaszczyźnie ekranu.
Autor: Tomasz Jarmuszczak | PCC Polska