Menu

Inventor – ustawienia widoków na kostce ViewCube

Jak ustawić poprawy widok w kostce ViewCube

Kategoria: Autodesk Inventor, Tagi: , , ,

Zdarza Ci się, że orientacja modelu na kostce nie zgadza się względem realnego położenia modelu? Można zmienić to zaledwie kilkoma kliknięciami. Zobacz nasz krótki poradnik jak poprawić taki widok!


Ustawienie modelu zgodnie z orientacją kostki nawigacyjnej – ViewCube.

Pracując w programie Autodesk Inventor w zespole lub części zdarza się że orientacja modelu jest inna niż ta opisana na kostce jako widok z Przodu, góry, tyłu, itp.… lub orientacja modelu jest pod kątem i klikając w kostkę nie  można ustawić widoku prostopadłego. Takie ustawienie wprowadza zamieszanie np.: podczas generowania widoków na rysunkach, oraz podczas pracy z modelem 3D  niewłaściwie oświetlając model i niewłaściwe położenie cienia.

Model ustawiony jako „Prawo”, niewłaściwa orientacja modelu i cienia.

ustawienia orientacji modelu w ViewCube

Ustawienia proste dla ViewCube

W przypadku zmiany tylko widoku na kostce wystarczy model ustawić w pozycji która biedzie odpowiadać położeniu – Przód, a następnie kliknąć na kostce Prawy Przycisk Myszy, Ustaw bieżący widok jako, Przód.

Ustawienie prawidłowej orientacji w modelu oraz widok rzutu na rysunku ustawionego prawidłowo.

ustawienie prawidłowego widoku

Ustawienia kątowe modelu w Inventor

W przypadku kątowego ustawienia modelu najpierw należy wybrać polecenie – „Patrz na” i wskazać ścianę która ma być ściną z widokiem z przodu i mamy model zorientowany w płaszczyźnie ekranu. Następnie klikamy w kostkę ViewCube,  a następnie kliknąć na kostce Prawy Przycisk Myszy, Ustaw bieżący widok jako, Przód.

Polecenie „Patrz na” ustawia wybraną powierzchnia w płaszczyźnie ekranu.

finalne ustawienia widoku w kostce


Autor: Tomasz Jarmuszczak | PCC Polska

No votes yet.
Please wait...