Studio Human w maju 2022 roku obchodziło 15 lecie działalności. Zobacz co stoi za ich sukcesem.
Human Film sp z o. o. (dawniej Human Ark) to studio animacji i efektów wizualnych, działające na rynku polskim i międzynarodowym od ponad 15 lat.
Studio to pracowało unikalne ramy techniczne do tworzenia złożonych animowanych postaci, fotorealistycznych zwierząt i epickich efektów specjalnych w filmach fabularnych, serialach telewizyjnych oraz reklamach. Ich pracę można zobaczyć ostatnio w efektach specjalnych do takich produkcji jak „Wielka Woda„, „Broad Peak„, „W lesie dziś nie zaśnia nikt 2„, „W spirali” czy w licznych reklamach i spotach TV dla takich firma jak Visa, PKO, ING Polska, Łaciate – Mlekpol, Nutimilk, Plush, UPC,…
Przez ostatnie lata studio powiększyło sie o nową przestrzeń wyposażoną w stanowiska do montażu offline, online i korekcji koloru a także o salę kinową. Studio Human jest przygotowane do podjęcia nowych kooperacji w obszarze filmu – zarówno serwisu, jak i koprodukcji.
Zespół studia Human Film składający się z grafików, animatorów i producentów tworzy cyfrowe efekty specjalne, pełen zakres usług postprodukcyjnych oraz animacje 2D i 3D do filmów, reklamy, sztuki i rozrywki, poszukując języka filmowego w każdym formacie. Gdy w marcu 2020 roku w Polsce wybuchła pandemia, studio Human Film było zmuszone całkowicie przejść na pracę online.
Human to przede wszystkim kreatywni ludzie. W związku z tym, że każdy pracował w innym miejscu zespół Human Film miał problemy z przesyłaniem projektów, wymianą danych i wersji poszczególnych scen oraz fragmentów animacji. Przestawienie całych zespołów z pracy stacjonarnej w biurze firmy, na pracę zdalną z domów było dużym wyzwaniem.
Zespół studia Human Film w swojej codziennej pracy wykorzystuje wiele różnych programów do tworzenia modeli, assetów, animacji i efektów specjalnych. Zmiana sposobu pracy na zdalną oraz brak odpowiedniego narzędzia do sprawnej, grupowej komunikacji między działami, komentowania czy dodawania uwag, wywołał konieczność znalezienia usprawnień, ułatwiających pracę zespołu.
Poszukiwano rozwiązania, które łączyłoby pracę w tych programach i umożliwiało nadzór oraz wygodną, ale też pożądaną komunikację i wymianę danych pomiędzy pracownikami pracującymi w różnych lokalizacjach.
Human Film chciał również otrzymać odpowiednie wsparcie i szkolenia, które w danych okolicznościach pomogłyby szybko wdrożyć wybrane rozwiązanie.
” Stale szukamy nowych kreatywnych pomysłów. Jesteśmy na zaawansowanym etapie prac nad „Diplodokiem”, ale wiedząc, ile czasu zajmuje rozwój własnej produkcji, przymierzamy się już do nowych tytułów. (…) Niezależnie od tego, czy projekt jest komercyjny czy fabularny, w każdej formie widzimy film – to podejście określa sposób myślenia i działania w Humanie „
Studio Human Film przez wiele lat korzystało m.in. z programów firmy Autodesk takich jak Autodesk Maya, Autodesk 3ds Max, Softimage, Autodesk Maya z Softimage, Autodesk 3ds Max z Softimage. Zainteresowali się więc Autodesk ShotGrid – oprogramowaniem do zarządzania projektami w branży mediowej dla małych i dużych zespołów zajmujących się obróbką animacji i efektów specjalnych w filmach i grach. Przetestowali wersję próbną, aby zobaczyć, jakie funkcje posiada to narzędzie i do czego może być używane pod względem ich potrzeb i organizacji.
Wszystko usługi były dedykowane pod potrzeby tego klienta. Po serii kursów i szkoleń Human Film zdecydował się na zakup w pełni funkcjonalnych rocznych licencji ShotGrid (28 stanowisk). Za pomocą Autodesk ShotGrid z powodzeniem połączono wszystkie działy w Human Film. Te, które korzystają z oprogramowania Autodesk i te, które go nie mają. Czyli: Administracja, Produkcja, Ilustracja, Modele + Tekstury, Animacja, Rig, VFX, Oświetlenie, Renderowanie, Symulacje i Compositing.
Dzięki wdrożeniu Autodesk ShotGrid praca w Human jest usystematyzowana. Każdy wie, co i kiedy robić, widzi, kto i kiedy korzystał z danego pliku oraz kto aktualnie pracuje nad projektem, czy to w biurze, czy zdalnie.
Uporządkowanie pracy znacznie skróciło czas jej wykonania – pozwoliło oszczędzić czas, a przydzielanie ludzi i informowanie ich na czas do projektów poprawiło jakość i efektywność ich pracy.
Sukcesy Human Film po wdrożeniu ShotGrid: studio otrzymało Nagrodę Festiwalową, wzrosła efektywność kadry zarządzającej w działaniach usługowych, co przełożyło się na rosnące portfolio klientów. Human Film stał się wiodącym polskim studiem oferującym terminowo dostarczane efekty specjalne oraz fotorealistyczne animacje postaci.
Patrząc na postęp prac i usprawnienia w organizacji studia Human, firma aktualnie nie wyobraża sobie pracy bez oprogramowania Autodesk ShotGrid. Kolejnym krokiem studia Human jest rozwój oprogramowania pod kątem planowania i synchronizacji oraz systemu budżetowania i rozliczania projektów, w czym doradza aktualnie firma PCC Polska.
Zobacz kulisy serialu „Wielka woda” nad którego efektami specjalnymi i pełną postprodukcją pracowały 4 firmy ( w tym Human Film), łącznie około 300 osób!
To produkcja jest dziś najpopularniejszym serialem platformy w Polsce i drugim najpopularniejszym na świecie.
Autor artykułu/ Źródło: Anetta Hauzer | PCC Polska / Human