Menu

Historie klientów używających ShotGrid dla filmu, telewizji i gier

Historie klientów używających ShotGrid dla filmu, telewizji i gier

Kategoria: Grafika 3D, Tagi: ,

Poznaj historie klientów korzystających na co dzień z programu ShotGrid i zobacz zmienia to ich workflow!

ShotGrid dla filmu, telewizji i gier

Rok 2022 upłynął, pozostawiając za sobą wiele niezapomnianych produkcji. Jestem przekonany, iż 2023 będzie równie bogaty w treści. Na rozrywkę z każdym kolejnym rokiem przeznaczanych jest globalnie coraz więcej miliardów dolarów i nie zanosi się, by miało to ulec zmianie.

Na rynku powstaje coraz więcej studiów filmowych, gamingowych oraz serwisów streamingowych. Pojawiają się głosy, iż osiągamy pewnego rodzaju punkt zwrotny, w którym odczuwamy przesyt treści i wielu z nas rewiduje, a następnie redukuje swój „zestaw rozrywkowy” w celu oszczędzenia zarówno pieniędzy, jak i czasu. Wybieramy media o jak najwyższej jakości, by mieć poczucie dobrze spędzonego czasu.

Wszystko to wywołuje coraz większą presję na twórcach wszelakich treści, by swoje produkcje dostarczyć odbiorcom możliwie najszybciej, bez utraty ich jakości. Można tego dokonać na kilka sposobów, a jednym z nich jest odpowiednie planowanie, a następnie nadzór nad produkcją. Pozwala to zminimalizować pomyłki oraz zmaksymalizować wykorzystanie zasobów ludzkich, co skutkuje oszczędnością w czasie, a końcowo w wydatkach.

Narzędziem, które ma na celu pomagać w tym twórcom jest ShotGrid. Pozwala on prowadzić nadzór nad zespołami odpowiadającymi za poszczególne projekty i w miarę postępu prac dostosowywać przydział zadań.

ShotGrid dla filmu, telewizji i gier 1


Przykładem studia, które korzysta z dobrodziejstw ShotGrida jest Mighty Coconut. Studio składa się z 20 utalentowanych osób. Założone w 2014 roku w Austin, zaczynało od i specjalizuje się w animacji, jednak z biegiem lat rozwinęło się w pełnoprawną firmę medialną, która produkuje oryginalne treści, a także efekty wizualne, motion graphics i treści VR dla klientów w całej branży filmowej, telewizyjnej i gier.

ShotGrid dla filmu, telewizji i gier 2

Projektem, który przesądził o wprowadzeniu do studia ShotGrida był animowany serial „Kings of Atlantis”. W ciągu 9 miesięcy wyprodukowano 13 odc. (11 min każdy), łącznie dając ponad 2 godziny materiału. W sumie wykorzystano 150 zasobów postaci, 30 środowisk, ponad 400 rekwizytów (propów) i 2306 ujęć.

„Potrzebowaliśmy silnej infrastruktury, aby utrzymać nasz zespół zorganizowany, a także zapewnić, by produkcja przebiegała zgodnie z planem i budżetem.” – mówi Lucas Martell | Współzałożyciel i reżyser Mighty Coconut.

„Zamiast zatrudniać zespół programistów i budować pipeline od podstaw, zdecydowaliśmy się na ShotGrid ze względu na jego możliwości zarządzania projektami i solidny Pipeline Toolkit – w większości przypadków pipeline był pod nas skrojony już na starcie, co było niezwykle pomocne.” – dodaje.

ShotGrid dla filmu, telewizji i gier 3

Struktura pracy

Tim Cunnigham, producent wykonawczy w Mighty Coconut, podkreśla elastyczność, jaką oferuje ShotGrid w przypadku dużych wahań liczby pracowników.

„W tej chwili mamy około 20 osób, ale jesteśmy zbudowani w taki sposób, że możemy skalować nasz zespół w zależności od obciążenia pracą przy naszych produkcjach. Kiedy zaczęliśmy korzystać z ShotGrid w tym roku, mieliśmy zespół około 60 artystów. Przy „Królach Atlantydy” większość naszych artystów pracowała na miejscu, ale mieliśmy też mały zespół około dziesięciu artystów pracujących zdalnie. W Austin mamy naprawdę wiele talentów, więc nie musimy daleko szukać, aby zbudować solidny zespół.”

„Możliwość usprawnienia procesu recenzji i posiadania wszystkiego w jednej lokalizacji ma nieocenioną wartość.”

ShotGrid dla filmu, telewizji i gier 4


Pipeline Toolkit i jego przydatność

„Kiedy pracowaliśmy nad „Królami Atlantydy”, jedną z największych korzyści była integracja z Mayą i NUKE – to w nich powstawała większość serialu. Możliwość przekazania artyście zadania i otwarcia go bezpośrednio z loadera w ShotGridzie, bez konieczności martwienia się o nazewnictwo zasobów, publikację, kontrolę wersji, itd., była ogromną korzyścią. Dzięki temu nasz zespół zarówno czas, jak i usprawnił workflow. Wszystko to zapewniło nam środowisko pracy, w którym cały zespół postępował zgodnie z tym samym protokołem bez zastanowienia.” – podsumowuje Lucas.

ShotGrid dla filmu, telewizji i gier 5

Rynek treści rozrywkowych rozwija się niezwykle dynamicznie i by za nim nadążyć, twórcy potrzebują narzędzi, pozwalających zoptymalizować każdy krok produkcji. ShotGrid idealnie się w tej roli sprawdza i raz wykorzystany, zadomawia się na stałe w coraz większej liczbie studiów.

Zachęcam do zapoznania się z ShotGridem za darmo przez 30 dni: ShotGrid | Free Trial (shotgridsoftware.com)

Autor: Bartosz Kondracki | PCC Polska