Przeczytaj jak zwiększać wydajność zespołów produkcyjnych w studiu!
Witam po raz kolejny wszystkich czytelników, którzy są zaciekawieni twórcami, którzy korzystają z narzędzia do zarządzania i usprawniania procesu produkcji wizualnych, jakim jest ShotGrid.
Dzisiejszy przykład wdrożenia ShotGrida jest dowodem na to, jak twórcy mogą zwiększać wydajność zespołów produkcyjnych do stopnia do niedawna nieosiągalnego.
Elad Offer, VFX Supervisor w studio Emperor Project, otrzymał od swoich producentów karkołomne warunki do spełnienia przy jego nowym projekcie. Budżet miał zostać znacznie ograniczony w stosunku do poprzednich projektów, a do tego wykonany w krótszym czasie niż zwykle.
Jak stwierdził Elad:
„Kiedy poproszono mnie o obniżenie budżetu VFX o 60% i realizację w pięciotygodniowym terminie, wiedziałem, że moje możliwości są w zasadzie uzależnione od ShotGrida”.
Zapewne już się domyślacie, ShotGrid spełnił pokładane w nim nadzieje i pozwolił znacząco zredukować czas poświęcany na wymianę informacji między członkami załogi w celu dopracowania ostatecznej wersji.
„ShotGrid pozwolił nam przejść przez screening producencki w ciągu 1 godziny, zamiast spędzać 5 godzin w sali nagraniowej”.
Przez swoją nowatorskość, niektórzy, a szczególnie ci bardziej doświadczeni, obawiają się wdrożenia tego rozwiązania z uwagi na jego wpływ na pipeline i workflow studia. Jednak, gdy osoby bardziej otwarte na nowe rozwiązania „przeciągną” je na swoją stronę, kolejne projekty nie obejdą się bez ShotGrida.
„Wytłumaczenie producentom, dlaczego ShotGrid jest niezbędny, zajęło mi chwilę – jest to o wiele łatwiejszy sposób na szybką komunikację między artystą, supervisorem i producentami, przy zachowaniu pełnej synchronizacji. Na szczęście udało mi się ich przekonać i w efekcie zaoszczędziliśmy mnóstwo czasu i pieniędzy”.
Liczby mówią same za siebie i w przypadku Emperor Project wyniki są następujące:
Mamy różne opinie na różne tematy, jednak powyższe zestawienie jasno wskazuje na to, że ShotGrid jest narzędziem, które realnie przyśpiesza czas produkcji. A jak dobrze wiemy, czas to pieniądz. Program ten nie jest więc wydatkiem, lecz inwestycją wartą rozważenia w swoim zespole.
Jak zawsze, już dziś zapraszam na kolejną historię użycia ShotGrida, która pojawi się niebawem.
Autor: Bartosz Kondracki | PCC Polska