HaZimation to pionierskie mikrostudio z siedzibą w Londynie, specjalizujące się w produkcji filmów fabularnych, seriali telewizyjnych i gier wideo.
W oparciu o autorski pipeline wykorzystujący silnik Unreal Engine. Studio, kierowane przez wizjonerskiego filmowca, reżysera i producenta Hasrafa „HaZ” Dululla, zdołało odejść od tradycyjnego workflowu dla VFX i animacji. Przełożyło się to na większą elastyczność i niezależność w doborze oprogramowania. W nieustannym poszukiwaniu innowacyjnych narzędzi, które pozwolą zwiększać kreatywność i wydajność produkcji, studio HaZimation odkryło manipulator SpaceMouse.
Przygoda firmy HaZ z myszą 3Dconnexion SpaceMouse Pro Wireless rozpoczęła się w duchu eksperymentowania. „Jako filmowiec chcę eksperymentować, chcę próbować nowych rzeczy” – mówi HaZ. Chociaż początkowo SpaceMouse wydawał się odważnym odejściem od konwencjonalnego zestawu: mysz + klawiatura, szybko okazał się przełomem w procesie twórczym HaZimation.
Pracując nad najnowszym projektem, animowanym filmem fabularnym „Max Beyond„, HaZ odkrył wyjątkowe zalety SpaceMouse: użycie nasadki kontrolera 3D umożliwia mu łatwe tworzenie naturalnego ruchu, który nie byłby osiągalny za pomocą myszy i klawiatury. „Jest to oczywiste, gdy ogląda się ujęcia w filmie.” – wyjaśnia HaZ.
Manipulator SpaceMouse umożliwił studiu HaZimation wykonywanie skomplikowanych, płynnych ruchów kamery bez najmniejszego wysiłku. HaZ może więc skupić się na kadrowaniu bez konieczności żmudnego ustawiania keyframe’ów. „Wystarczy, że nacisnę przycisk nagrywania sekwencera i przesunę kontroler, aby uzyskać naprawdę fajne, sunące w powietrzu ujęcia jak z drona, które zwykle wymagałyby setek keyframe’ów.” – dodaje.
Produkcja filmów animowanych bez odpowiednich narzędzi może szybko stać się kosztowna. Manipulator SpaceMouse znacznie zwiększył wydajność w firmie HaZimation. „Korzystanie ze SpaceMouse naprawdę pomogło mi, jako filmowcowi, uzyskać pożądane ujęcia, zwiększyć produktywność, a także wydajność produkcji” – mówi HaZ. Skutkuje to większą swobodą twórczą i opłacalnym procesem produkcji, czyli dwiema kluczowymi korzyściami dla każdego studia, a tym bardziej dla mikrostudia.
Oprócz przełomowych możliwości nawigowania, kolejną wyróżniającą się cechą manipulatora SpaceMouse jest jego łatwość customizacji. HaZ docenia możliwość mapowania specyficznych dla silnika Unreal Engine komend do postaci makra, dostosowując je wszystkie do różnych faz produkcji. „Kiedy jestem w trybie kinematograficznym, mogę bez wysiłku blokować kamerę, przełączać perspektywy i dostosowywać ustawienia. W trybie tworzenia mogę płynnie przełączać się między dodawaniem świateł, geometrii i sekwencera” — zauważa HaZ.
Dzięki zintegrowaniu manipulatora SpaceMouse z obowiązującym workflowem, studio HaZimation jest podekscytowane nadchodzącą pracą. „Nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, co przyniesie przyszłość i naprawdę nie mogę się doczekać, aby stworzyć mój kolejny projekt na silniku Unreal Engine z wykorzystaniem SpaceMouse” – podsumowuje HaZ.
Wykorzystanie manipulatora SpaceMouse firmy 3Dconnexion przez firmę HaZimation jest przykładem tego, jak innowacyjne narzędzia mogą zrewolucjonizować proces twórczy w produkcji treści cyfrowych. Z jego pomocą, HaZimation nadal jest liderem w tworzeniu oryginalnych treści – szybciej i kreatywniej.