V-Ray 7 wprowadza kluczowe usprawnienia, które przyspieszają renderowanie i zwiększają workflow. Ulepszone assety i realistyczne oświetlenie pozwalają na łatwiejsze tworzenie realistycznych wizualizacji.
Gaussian splats w V-Ray 7
3D Gaussian Splatting (3DGS) to innowacyjna technika renderowania, która wykorzystuje małe, półprzezroczyste elipsoidy („splaty”) do scen 3D. Każdy splat zawiera informacje o swoim położeniu, kolorze, rozmiarze i przezroczystości. Dzięki tej metodzie, renderowanie jest bardziej efektywne, realistyczne i szybkie, umożliwiając odwzorowanie detali, odbić i efektów świetlnych w czasie rzeczywistym. Integracja 3DGS z ray tracingiem pozwala na lepszą jakość obrazu i mniejsze zużycie pamięci, co przyspiesza proces renderowania, co jest szczególnie przydatne w filmie, wirtualnej rzeczywistości oraz wizualizacjach architektonicznych.
Wirtualne Zwiedzanie
W V-Ray 7 możesz tworzyć interaktywne wycieczki wirtualne bez potrzeby korzystania z zewnętrznych aplikacji. Dzięki integracji VFB i Chaos Cloud, łatwo tworzysz panoramy i generujesz hotspoty automatycznie. Dodatkowo, masz możliwość personalizacji wycieczek, dodawania planów pięter, modyfikowania hotspotów i przejść oraz wzbogacania sceny o kontekstualne detale i elementy projektowe.
V-Ray Frame Buffer (VFB) – nowe możliwości precyzyjnego dopracowywania renderów
W V-Ray 7 możesz teraz definiować niestandardowe obszary renderowania bez konieczności ponownego renderowania całej sceny. Dzięki tej funkcji, można tworzyć regiony w dowolnym kształcie i precyzyjnie dopracować wybrane części sceny. To pozwala na bardziej efektywne wykorzystanie czasu renderowania, skupiając się tylko na tych elementach, które wymagają poprawy, co przyspiesza cały proces.
Nowa funkcja Vignette Layer w VFB umożliwia łatwe zastosowanie efektu winiety w renderach. Dzięki dużej elastyczności, możesz dostosować kształt winiety i zastosować ją do wybranych elementów sceny, osiągając precyzyjne i spersonalizowane wyniki. To idealne narzędzie do dodania subtelnych efektów wizualnych, które podkreślają główny obiekt w renderze.
Nowa funkcja presetów korekcji kolorów w VFB pozwala szybko przetestować różne style dla Twoich renderów. Po wybraniu odpowiedniego presetu, łatwo dostosujesz go, aby idealnie odpowiadał Twojej wizji twórczej, zapewniając pełną kontrolę nad wyglądem i atmosferą finalnego obrazu.
Dzięki nowym funkcjom w V-Ray 7, osiągniesz jeszcze bardziej realistyczne oświetlenie i lepsze przejścia między dniem a nocą, co pozwoli na uzyskanie naturalniejszych efektów świetlnych w Twoich projektach.
Nowy algorytm automatycznie wykrywa i usuwa jasne piksele (tzw. „fireflies”) podczas renderowania. Firelfies to pojawiające się w renderze, zazwyczaj w wyniku błędów związanych z globalnym oświetleniem, odbiciami lub zaawansowanymi efektami świetlnymi psuja efekt ostatecznego renderu. Nowa funkcja skraca czas potrzebny do uzyskania finalnych obrazów i zwiększa wydajność renderowania.
Twórz bardziej realistyczne obrazy statyczne i animacje dzięki ulepszonemu modelowi nieba PRG, który teraz obsługuje „nautical twilight”. Dodatkowo pozwala na renderowanie nieba z różnych wysokości obserwatora, sięgających nawet kilku kilometrów.
V-Ray Profiler
Uzyskaj raporty dotyczące czasu poświęconego na obliczanie shaderów, eksportowanie scen, kompilowanie geometrii i displacementu, ładowanie bitmap i inne. Zlokalizuj „gorące miejsca” w scenie i optymalizuj procesy renderowania.
V-Ray Lister Geometry Tab
Nowa zakładka w V-Ray Lister umożliwia zarządzanie i dostosowywanie obiektów geometrii (np. V-Ray Proxy, Fur, Decal, Clipper) za pomocą zaawansowanych opcji filtrowania.
Redesigned V-Ray Scene Converter
Ułatwia konwersję scen do V-Ray, pozwalając na selektywne przekształcanie obiektów, aktualizację materiałów i konwersję tekstur do plików .TX.
Szybszy czas do pierwszego piksela
Dzięki optymalizacjom w renderowaniu scen z dużą ilością scatterów i tekstur, czas oczekiwania na pierwszy piksel został znacznie skrócony. Optymalizacje obejmują również przesyłanie danych sceny do GPU oraz kompilację geometrii, co przyspiesza cały proces.
Wsparcie dla Caustics
V-Ray GPU teraz obsługuje Caustics, umożliwiając realistyczne odbicia i załamania światła w renderowaniu produkcyjnym oraz interaktywnym. Nowy solver Caustics oparty na Photon Mapping zapewnia szybsze wyniki niż renderowanie CPU.
Out-of-core textures
Renderowanie tekstur w scenach o dużej ilości detali stało się jeszcze bardziej efektywne dzięki nowej implementacji tekstur out-of-core. Tutaj tekstury są ograniczone tylko przez RAM, co pozwala na dodanie niesamowitych ilości detali bez utraty jakości.
Skontaktuj się z nami. Nasi konsultanci przygotują optymalną ofertę, dopasowaną do Twoich potrzeb.