Stingray jest uniwersalnym narzędziem dla wszystkich twórców 3D w branży mediowej. Umożliwia tworzenie atrakcyjnych wizualnie gier zarówno zaawansowanym jak i początkującym twórcom dzięki pełnemu zestawowi narzędzi programistycznych. Stingray jest również silnikiem renderującym w czasie rzeczywistym, który pomaga specjalistom od projektowania i wizualizacji 3D lepiej wizualizować projekty i przedstawiać swoje pomysły klientom. Stingray jest zintegrowany z najnowszą wersją oprogramowania 3ds Max, Maya oraz Maya LT.
LIVE LINK Bezpośrednie połączenia pomiędzy 3ds Max® a silnikiem Stingray pozwoli Ci importować, przeglądać, modyfikować oraz pracować z Twoimi wizualizacjami 3D w czasie rzeczywistym. |
REAL TIME Real Tima oznacza, że wszystko w Twoim projekcie jest nieprzerwanie renderowane, więc niezależnie gdzie spojrzysz wszystko zobaczysz jak w tradycyjnej statycznej wizualizacji video. |
CONNECTED Ułatwiony przepływ pracy w projektowaniu za pomocą programów Revit, 3ds Max i Stingray. Dokładne dopasowanie do danych BIM pomaga wszystkim lepiej rozumieć dany projekt. |
Stingray do tworzenia gier i animacji |
Stingray do wizualizacji architektonicznej | |
Zintegrowane przepływy pracy z narzędziami Autodesk do animacji 3D uproszczają proces tworzenia gier dla artystów i twórców. Zobacz film >> |
Bezpośrednie połączenia z programem 3ds Max i renderowanie w czasie rzeczywistym pozwalają spacerować w zaprojektowanych przestrzeniach zanim zostaną one zbudowane. Zobacz film >> |
|
|
|
Nieważne, czy jesteś Game Developerem od gier 3D lub profesjonalnym projektantem tworzącym wizualizacje w czasie rzeczywistym, silnik Stingray pomaga produkować atrakcyjne wizualnie projekty 3D.
Każdy może korzystać z silnika Stingray do tworzenia gier, które działają na Windows PC, iOS i Android. Jeśli jesteś developerem licencjonowanym przez firmę Sony w PlayStation 4 lub przez Microsoft jako Xbox One dewelopera, możesz również tworzyć gry na te konsole.
Systemowe: | |
System operacyjny: |
|
Sprzętowe: | |
Procesor: | 64-bit Intel® lub AMD® multi-core processor; Intel Core i5 lub wyższy |
Karta graficzna: | Karta graficzna kompatybilna z Microsoft® DirectX® 11 |
Pamięć RAM: | 8 GB RAM lub wiecej |
Przestrzeń dyskowa: | 4 GB wolnej przestrzeni na dysku twardym |
Urządzenie wskazujące: | Mysz posiadająca przynajmniej 3 przyciski (LPM, PPM i scroll button) |
Platformy wdrożeniowe | |
Stingray pozwala wdrażać projekty na systemach: |
|
Szczegółowe informacje o wymaganiach dla platform mobilnych >>
Stingray zawiera pakiet potężnych narzędzi programistycznych, które zostały wykorzystane do stworzenia jednych z najbardziej spektakularnych gier zarówno przez Studia AAA oraz niezależnych developerów. Zintegrowane narzędzie zawiera: Autodesk® Beast ™, Autodesk® HUMANIK®, Autodesk® NAVIGATION, technologię UI opartą na Autodesk® SCALEFORM®, AUDIOKINETIC® WWISE® i NVIDIA® PhysX ™.
Zapytaj o ofertę naszych doradców | |
Sprawdź nasze aktualne promocje |
W ciągu 15 lat obecności na rynku współpracowaliśmy już z ponad dwoma tysiącami klientów. Jako Autodesk Gold Partner jesteśmy w stanie zaoferować Państwu atrakcyjną i konkurencyjną ofertę.
Otwarte silniki graficzne stają się na rynku coraz bardziej popularne i z roku na rok stają się lepsze i bardziej uniwersalne. Po biznesowym sukcesie Unity, oraz Unreal Engine, przyszła pora by firma Autodesk wydała swoją wersję silnika.
Jest uderzająco podobny do swoich starszych konkurencyjnych programów, firma Autodesk bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach, a i również podobieństwo to sprawia, że „przesiadka” z innych silników odbędzie się bez większych problemów. Dodatkowym atutem jest pełna kompatybilność z całym oprogramowaniem Autodesk (co nie powinno dziwić). Praca więc w pełnym środowisku Autodesk będzie dużo płynniejsza i przyjemniejsza.
Autodesk jako doświadczona firma w projektowaniu grafiki, stworzyła silnik sprawiający, że szata graficzna jest idealnie stonowana, i da się z niej uzyskać pożądany styl i klimat. Czego nie zawsze można oczekiwać od konkurencji.
W przypadku Unreal Engine 4 przeszkadzać może bardzo przejaskrawione otoczenie, wszystko zdaje się błyszczeć, nawet powierzchnie matowe, co jest właściwie bardzo charakterystyczne dla Epic Games, jednak nie każdemu to może odpowiadać. Zapotrzebowanie na zasoby komputera również pozostawia sporo do życzenia.
Unity 5, którego stylistyka jest nieco bliższa Stingray’owi, brakuje realizmu renderowanych obiektów. Obiekty w tym silniku cały czas wydają się jak wyjęte z jakiejś bajkowej animacji, jakby pastelowe, co nie jest oczywiście złe. Jednak użytkownik powinien mieć wybór, czy tworzyć coś fotorealistycznego, czy też w konkretnej stylistyce.
Cryengine, w porównaniu ze Stingray’em, jest bardzo zasobożerny i bez na prawdę porządnego sprzętu praca w tym silniku jest co najmniej trudna. To daje kolejny punkt dla Stingraya, gdyż chociażby stworzona w nim niedawno gra Warhammer: End Times – Vermintide, poza tym że wygląda obłędnie, to jej wymagania sprzętowe nie są wygórowane.
Stingray zaś zdaje się łączyć wszystko co najlepsze z obu swoich poprzedników: renderowana grafika jest bardzo zbliżona do fotorealizmu, obiekty robią wrażenie autentycznych i naturalnych, obiekt, który chcemy by miał połysk, ma go, zaś matowe pozostaje matowe. Mnogość styli graficznych, daje wiele możliwości, dla kontrastu z powyższym screenem- Magicka: Wizard Wars.
Ze strony programistycznej Autodesk Stingray oferuje również sprawdzone i uznane narzędzie do programowania jakim są schematy blokowe, w których możemy zaprogramować zarówno proste funkcjonalności jak i zaawansowaną fizykę, dla małych firm tworzących gry jest to bardzo duże udogodnienie. Poza tym obsługa standardowych języków programowania jest również tutaj standardem.
Podsumowując, co przede wszystkim przemawia za wybraniem właśnie Autodesk Stingray?
W przypadku tego pierwszego przeszkadzało bardzo przejaskrawione otoczenie, wszystko zdawało się błyszczeć, nawet powierzchnie matowe, co jest właściwie bardzo charakterystyczne dla Epick Games, jednak nie każdemu to odpowiada. Unity 5, nie posiadało tego efektu połysku, jednak brakowało w nim realizmu renderowanych obiektów. Obiekty w tym silniku cały czas wyglądały jak wyjęte z jakiejś bajkowej animacji, jakby pastelowe, co nie jest oczywiście złe, jednak użytkownik powinien mieć wybór, czy tworzyć coś fotorealistycznego, czy też w konkretnej stylistyce.
Sam interfejs to raczej kwestia indywidualna. Warto jednak zaznaczyć, że Stingray nie ustępuje pola konkurencji również i pod tym kątem – jest zaprojektowany uwzględniając wszystkie nowoczesne standardy. Jeśli ktoś pracował na konkurencyjnych silnikach, to przesiadka na Stingray nie będzie stanowić problemu. Sama nauka zaś od podstaw powinna iść gładko, ze względu na dobre wsparcie i program edukacyjny Autodesk.
Kompatybilność z różnymi formatami plików również jest na wysokim poziomie, czego dowodem jest powyższy screen, w skrócie: Ośmionożny obiekt po prawej w Unreal Engine 4 „zwijał” się w kulkę i nie poddawał się żadnym modyfikacjom, w Stingray wszystko elegancko importuje się i odtwarza, kolejny punkt dla Stingray.
Nie uwzględniłem w tym zestawieniu Cryengine, gdyż w porównaniu ze Stingrayem, jest bardzo zasobożerny i bez na prawdę porządnego sprzętu praca w Cryengine jest co najmniej trudna, co jest kolejnym punktem dla Stingraya, gdyż chociażby stworzona w nim niedawno gra Warhammer: End Times – Vermintide, poza tym że wygląda obłędnie, to jej wymagania sprzętowe nie są wygórowane.”
Stingray Engine jest mocnym konkurentem dla Unity, oraz Unreal Engine i już teraz na jego bazie zostały stworzone solidne gry tj. Magicka Wars, czy Warhammer : End Times – Vermintide.
Stingray oferuje szereg funkcji znanych z jego starszych konkurentów, firma Autodesk zastosowała w swoim nowym programie stare i sprawdzone funkcje, nie próbując prześcignąć konkurencji (która przecież na dobre zakorzeniła się na rynku silników do gier). Stingray Engine dorównał im, oraz zyskał przewagę po stronie kompatybilności z oprogramowaniem Autodesk.
Chyba każdy 3D Artist, czy Level Designer spotkał się z problemami podczas migracji obiektu pomiędzy programami graficznymi i silnikiem graficznym (który posiada własne oświetlenie i efekty graficzne) efektem tego są często inne odcienie barw niż w interfejsie programu do obróbki 3D, a często nawet tak nieporządane efekty jak destrukcja siatki czy nawet całego układu kości w obiekcie.
Firma Autodesk postanowiła stawić czoła tym problemom, czego efektem jest Stingray live link. Jest to funkcja dzięki której możliwy jest bierzący podgląd swojego obiektu bezpośrednio w Stingrayu, każda modyfikacja dokonana w np. 3ds Maxie jest automatycznie aktualizowana w silniku Stingray, dzięki czemu użytkownik ma pełną kontrolę nad swoją pracą, bez niespodziewanych błędów.
Stingray stworzony jest z myślą o tworzeniu gier na wszystkie platformy.
Jednoroczna licencja startowa (DARMOWA) dostępna jest dla entuzjastów, hobbystów, oraz rozwijających się firm, których roczny przychód netto nie przekroczył 100,000 USD w roku rozliczeniowym. Gdy licencja ulegnie wyczerpaniu, możliwe jest ponowne pobranie darmowej licencji na kolejny rok lub przejść na płatną subskrypcję jeżeli biznes się rozwinie.
AUTODESK SUBSCRIPTION – subskrypcja
Zalety:
|
Skontaktuj się z nami. Nasi konsultanci przygotują optymalną ofertę, dopasowaną do Twoich potrzeb.