Menu

FUSIONFX – wykorzystanie 3ds Max do tworzenia trailerów i cinematyków do gier (case study)

Poznaj pracę FUSIONFX – studia tworzącego profesjonalne animacje i cinematiki w 3ds Maxie! 


3ds Max w akcji – tworzenie animowanych zwiastunów i przerywników do gier przez FUSIONFX – case study

FUSIONFX to studio działające w Katowicach od 11 lat i zbierające doświadczenie przy współpracach z największymi studiami GameDev w Polsce! Ich projekty głównie bazują na cinematikach i trailerach dla gamedev’u ale nie jest to tylko ich wyłączna dziedzina. Swoimi umiejętnościami służą także jako support przy produkcji assetów i animacji do gier. Jednak ich silna pozycja na rynku nie ugruntowałaby się, bez dobrze poukładanego pipeline’u i świetnego zarządzania projektami.

Zobacz wywiad jaki udzielił nam CEO FUSIONFX – Jerzy Sieroń lub pobierz PDF, aby w dowolnej chwili zapoznać się historią sukcesu naszego klienta z branży animacji i GameDev.


Cel biznesowy i wyzwanie FUSIONFX

Klienci, którzy z współpracują z FUSIONFX wymagają jak najwyższej jakości końcowego produktu oraz dostarczenia projektu na czas. Potrzebne było narzędzie, które będzie stabilne i będzie świetną platformą do łączenia wielu etapów produkcji z zachowaniem najwyższej jakości produktu. Pozwaliłoby to rozwijać markę FUSIONFX na rynku i podejmować coraz większe wyzwania, jeżeli chodzi o cinematiki.

Poszukiwano także programu, który będzie działał z różnymi rodzajami silników renderujących, co dałoby pełną niezależność przy wykańczaniu projektu.

FUSIONFX-case-sudy-3ds-max


Dlaczego 3ds Max? Wybór rozwiązań do tworzenia animowanych zwiastunów i przerywników do gier

FUSIONFX od wielu lat testował w swojej produkcji różne połączenia programów a w wyniku testów najbardziej odpowiednim rozwiązaniem okazał się właśnie 3ds Max. Wg. Jerzego Sieroń, CEO FUSIONFX, oparcie pipeline’u produkcyjnego na 3ds Max’ie pozwala na kompleksowe obsłużenie klientów, przede wszystkim ze względu na stabilność pracy.

3ds Max jest postrzegany jako kombajn, gdzie wszystkie elementy w czasie produkcji można w bezpieczny i szybki sposób przenieść do głównej platformy – 3ds Max’a, gdzie zawsze następuje wykończenie projektu. Jest to soft, który pozwala łączyć ze sobą wiele różnych rozwiązań bogata baza dedykowanych do 3ds Maxa pluginów pozwala zaspokoić wszystkie wymagania podczas pracy nad projektem.

Zobacz pełen wywiad:


Rezulat zastosowania 3ds Max jako core pipeline’u w FUSIONFX

Największym wyzwaniem przy projektach 3D zawsze są animacje. FUSIONFX wyszedł naprzeciw temu wyzwaniu i rozbudował swój workflow o systemy do MotionCapture Xsens. Żeby móc wdrożyć te narzędzie, potrzebowali stabilnej bazy, która z łatwością wejdzie w interakcję z „MoCap’em”.

3ds Max świetnie poradził sobie z danymi z sesji nagraniowych. Wyrobiony workflow pracy w 3ds Max pozwala zaimplementować wszystkie animacje do trailera w błyskawicznym czasie. To przyspiesza cały proces produkcji, który w tej branży jest niesamowicie istotny, i to z zachowaniem najwyższej jakości!

Rozbudowa pipeline’u nie udałaby się bez stabilnej podstawy jaką jest 3ds max, a to wszystko skutkuje zwiększeniem popularności marki studia FUSIONFX. Dzięki temu mogą oni pracować przy coraz większych i wymagających projektach!


FusionFx-case-study-3dsMax


Podsumowanie wdrożenia 3ds Max do tworzenia animacji

Wiele osób uważa, że standardem branży przy tworzeniu animacji są programy takie jak Maya lub MotionBuilder. Jednak przykład sukcesu studia FUSIONFX pokazuje, że szczególnie w tak kreatywnej branży nie warto myśleć tylko utartymi schematami.

Podczas naszej rozmowy, gdy stwierdziłem, że raczej standardem branży przy animacjach jest Maya lub Motion Builder, Jerzy Sieroń bardzo dobrze uargumentował i przekonał mnie, że warto czasem wyjść poza schemat. Przecież 3ds jest nie tylko „narzędziem stworzonym do wizualizacji” ale także świetnym kombajnem, który możemy „zaprzęgnąć” do każdej produkcji – od GameDevu po animacje i Cinematiki do gier. Podkreśla dodatkowo, że ich praca opiera się na nim już od 11 lat, a widząc ich projekty jest to najlepsze świadectwo dostarczania wysokiej klasy produktu!

Autor: Michal Chmielewicz | PCC Polska


Zachęcamy do sprawdzenia ich Showreel’a FusionFX a także ich mediów społecznościowych!

you tube PCC Polska LinkedIn pccpolska facebook PCC Polska