Menu

Digital Dragons 2024 – Krótkie podsumowanie udziału

Digital Dragons 2024

Kategoria: Motion Capture, Tagi: , , , , , ,

Maj już za nami, a wraz z nim kolejna edycja Digital Dragons – największej konferencji branży GameDev w tej części Europy!


O targach Digital Dragons

Tradycja została zachowana i tym razem znów centrum ICE doznało oblężenia ze strony uczestników na  Digital Dragons w dniach 19-21 maja. Targi odwiedziło  w 3 dni ok. 2600 gości. Ich czas wypełniały prezentacje i wykłady specjalistów z całego świata branży gier. Targi odbywały się nie tylko w centrum kongresowym, ale też w pobliskim hotelu Radisson. Dodatkowo była dostępna strefa dla projektów developerów INDIE, w które każdy chętny mógł testować gry do woli. Ale to nie wszystko! 

Digital Dragons - strefa INDIE


Nie zabrakło również stoisk najbardziej znanych producentów rynku rodzimego, takich jak Techland czy 11 bit studios, oraz światowego, którego tegoroczną gwiazdą było Larian Studios. Ich już nazywany kultowym tytuł Baldur’s Gate 3 w pełni zasłużenie otrzymał nagrodę dla najlepszej gry zagranicznej.

Digital Dragons - nagrody


Uzupełnieniem dla twórców gier byli dostawcy wszelkiej maści rozwiązań, które są dla developerów narzędziami produkcyjnymi. Wśród nich znaleźliśmy się i my wraz z systemem Motion Capture. Tłoczna konferencja okazuje się być idealnym poligonem doświadczalnym dla systemów Movella Xsens oraz Manus Metagloves.

Digital Dragons - rozwiązania MoCap


Rozwiązania prezentowane przez PCC Polska na targach

Strój i rękawiczki umożliwiły nam zaprezentowanie śledzenia ruchu całego szkieletu w czasie rzeczywistym, czego dowodem był cały czas dostępny jego podgląd na żywo w Unreal Engine 5. System inercyjny rodził wiele pytań, w szczególności powtarzało się jedno: „Gdzie są kamery?” Odpowiedź brzmiała: „W sali wykładowej, ponieważ system Xsens ich nie potrzebuje.”

Digital Dragons - rozwiązania MoCap


Na dowód tego, iż nie rzucamy słów na wiatr, nasz Mandalorianin lawirował między przechadzającymi się uczestnikami, kompletnie zapominając o pojęciu takim jak okluzja (zasłonięcie odblaskowych markerów, które jest problemem w systemach optycznych).

Furorę zrobiły szczególnie rękawice Metagloves firmy Manus. Wykorzystują one technologię Quantum do śledzenia ruchu palców z dokładnością na poziomie < 1 mm. Technologia automatycznie mapuje rozmiar dłoni i tworzy jej dokładną kopię, która odwzorowuje nawet najmniejszy ruch każdego palca. Rękawice posiadają natywną integrację z softem obsługującym system Xsens, co przekłada się na wygodę wspólnego używania.

Digital Dragons - MoCap dłoni


Wszystkie zarejestrowane dane trafiają następnie do profesjonalnego oprogramowania w celu ich dostosowania do przygotowanej postaci 3D. Prym w branży niezmiennie od lat wiodą programy Autodesk, takie jak Maya i MotionBuilder. Stale rozwijane i wzbogacane o nowe narzędzia, stanowią punkt odniesienia dla innych.

Autodesk Maya to zaawansowane narzędzie do modelowania, animacji, symulacji i renderowania, wykorzystywane przez profesjonalistów na całym świecie. Dzięki bogatemu zestawowi funkcji, Maya pozwala na tworzenie niezwykle szczegółowych i realistycznych animacji, co czyni ją niezastąpioną w produkcji filmów, gier wideo i innych projektów multimedialnych. Użytkownicy mogą korzystać z szerokiego zakresu narzędzi do modelowania 3D, riggingu, dynamiki i efektów specjalnych, co umożliwia tworzenie złożonych scen i postaci.

MotionBuilder, również od Autodesk, specjalizuje się w tworzeniu zaawansowanych animacji ruchu w czasie rzeczywistym. Jest szczególnie ceniony w branży filmowej i gier komputerowych za możliwość precyzyjnego przechwytywania i edytowania danych motion capture. Program ten pozwala na płynne integrowanie zarejestrowanych ruchów z cyfrowymi postaciami, umożliwiając realistyczne odwzorowanie ludzkich gestów i ekspresji. Dzięki narzędziom do edycji animacji w czasie rzeczywistym, twórcy mogą szybko wprowadzać zmiany i udoskonalać swoje projekty.


Dwa słowa podsumowania po targach

Dwa intensywne dni pozwoliły nam przekonać osoby z branży GameDev, że do MoCapu jakości studyjnej nie potrzeba wcale studia! Dzisiejsze nowe rozwiązania pozwalają nam korzystać z rozwiązań do MoCap nie tylko w specjalnie stworzonych studiach, ale również w dowolnym miejscu. A dzięki zaawansowanemu oprogramowaniu przyspieszymy swoją pracę w obróbce nagrań Motion Capture. Dziękujemy wszystkim za odwiedzenie nas i miłe rozmowy! Jeżeli masz pytania zapraszamy do kontaktu.



Autor: Bartosz Kondracki | PCC Polska


No votes yet.
Please wait...