Za nami kolejna edycja jednych z największych targów w tej części Europy, których tematyka poświęcona jest branży growej. Zapraszamy na relację z Digital Dragons 2019!
Za nami kolejna edycja największych targów growych Digital Dragnos, które odbyły się w Krakowie. Konferencja pełna emocji, nowości oraz możliwości spotkań z ludźmi z branży, żeby powymieniać doświadczenia. Także i w tym roku, nasza firma PCC Polska miała swoje stoisko, które także przyciągało tłumy. Jak wygląda od środka tak duży event? Zapraszamy do naszej relacji!
„Nasz event” rozpoczął się od przygotowania stoiska – rozłożenia sprzętu, przygotowania prezentów i gadżetów dla gości oraz zapoznanie się z sąsiadami. Na stoisku prezentowaliśmy sprzęt do grafiki 3D od naszego partnera HP, software od Autodesku – 3ds Max, Maya, Motion Builder, manipulatory 3D. Drugiego dnia na stoisko pojawił się nasz partner – Xsens! Xsens to producent inercjalnego systemu motion capture, który pozwala przesłać ruch osoby w specjalnym stroju, do programu 3D do animacji.
Oczywistym jest, że największa konferencja gamedev przyciąga bardzo dużo osób! Po korytarzachprzemieszczały się całe grupy zaciekawieni tym, co prezentowali najwięksi przedstawiciele tej branży, a można było ich znaleźć sporo. Techland, 11Bit Studios, Ten Square Games, Infinity Ward, Flying Wild Hog, Ubisoft czy nasz sąsiad Artifex Mundi, to nie jedyne „grube ryby”, które można było tam spotkać. Bardzo dużo było mniejszych studiów, które przyciągały na swoje stoiska inspirującymi projektami i kreatywnością, taką jak One More Games, Rage Quit Games, Reality Big Data Games czy All in Games. Każde ze stanowisk było warte odwiedzenia, żeby dowiedzieć się na temat nowości na rynku, złapać kontakt z osobami w branży, wymienić się doświadczeniami lub jak to u Nas mówią „poplotkować o sytuacji w gamedevie”. Digitals Dragons to bardzo dobry czas także do spotkań ze swoimi partnerami, których również gorąco pozdrawiamy.
Nie ukrywając, główny punkt który przyciągnął ludzi do naszego stoiska, był pokaz na żywo systemu motion capture od naszego partnera Xsens. Kolega Heike, ubrany w kostium z sensorami ruchu, wiedział w jaki sposób zwrócić na siebie uwagę. Rzutnik wyświetlał obraz na ekranie, a z riggowana postać w silniku Unity naśladowała każdy ruch Heike. Natomiast Anthony starał się uatrakcyjnić pokaz, zmieniając postacie w różne twory, od nienaturalnych Pankowych „mięśniaków” rodem ze „Street Fightera” po bardziej naturalne postacie.
Jaki jest główny cel Digital Dragnos? Przecież nie chodzi tutaj tylko o nazbieranie gadżetów od swoich ulubionych deweloperów ani też tylko luźnej rozmowy z ludźmi z branży. Cel jest ważniejszy!
Oprócz ciekawych konferencji i wykładów osób z najwyższej półki jeżeli chodzi o gamevev , na Digital Dragnos co roku wyłaniamy laureatów, którzy bardzo mocno odcisnęli swoją marką znamię na rynku! Nie inaczej mogło być w tym roku, gdzie tzw. Złote Jaja zostały rozdane w kilku kategoriach. Faworytem do zgarnięcia nagród w większości kategorii był oczywiście 11 bit studios i nie pomyliliśmy się. Frostpunk zgarnął 2 nagrody w kategoriach Najlepsza Polska gra 2018 oraz Najlepszy Polski Design w grze.
Dodatkowym wyróżnieniem była na pewno nagroda dla Pawła Miechowskiego z 11 bit studios który otrzymał specjalną nagrodę za wkład i rozwój polskiej branży gier. Ciekawostka było, że tego dnia obchodził urodziny i cała sala odśpiewała mu 100 lat. My tak samo przesyłamy raz jeszcze najserdeczniejsze życzenia! 😊 Równoległe nagrody były w dziedzinie gier Indie, gdzie wszyscy odwiedzający, mogli zagłosować na tą, która wydawała się najciekawsza i najbardziej perspektywistyczna. Tutaj tytuł najlepszej gry Indie zgarnął Tsioque z firmy OhNoo. Ciekawie zrobiona gra przygodowa gdyńskiego studia, rozkochała serca gości i jury! Osobiście gratulujemy Mass Creation za nagrodę od serwisu Ustatkowany gracz – Shing!
Pozostała lista zwycięzców z tego dnia w Krakowie:
Digital Dragons Awards:
Indie Showcase:
Podsumowanie będzie krótkie – to były bardzo dobre, intensywne 2 dni (Dla niektórych nawet i 3, jeżeli wpadł na before Party organizowane przez 11 Bit studios), które dały Nam szersze spojrzenie na potrzeby na rynku gamedev, pozwalały spotkać się osobiście z ludźmi z branży ale też mogliśmy samemu dołożyć cegiełkę i uatrakcyjnić tą konferencję, prezentując system MoCap naszego partnera! Kolejna konferencja zapowiada się również ciekawie, ponieważ Bloober Team wypuścił właśnie w świat swój „Layers of Fear 2”, który z pewnością zbierze nominację do przyszłorocznych złotych jaj! Nam pozostaje tylko wspominać i odliczać dni do kolejnej konferencji. 😊