Dexter Studios to koreańskie studio znane z wirtualnej produkcji i efektów VFX przy międzynarodowych projektach, takich jak „Alienoid” czy „Along with the Gods”. Studio wdrożyło OpenUSD, aby usprawnić współpracę między zespołami i zoptymalizować pipeline.
Dexter Studios, cyfrowa firma produkcyjna z siedzibą w Seulu, pracująca zarówno nad koreańskimi, jak i międzynarodowymi projektami, słynie z wirtualnej produkcji i pracy VFX. W tym z projektów takich jak „Alienoid”, „Yu Yu Hakusho”, „Along with the Gods” i „Gyeongseong Creature”. Dexter Studios poczyniło zdecydowane kroki w kierunku Universal Scene Description (OpenUSD) z płynną integracją z ich pipeline , aby usprawnić workflow między zespołami.
Kadr z filmu „The Moon” (Księżyc). Zdjęcie dzięki uprzejmości Dexter Studios
Wraz z rosnącym popytem na treści, studia kreatywne coraz bardziej koncentrują się na równoważeniu jakości i wydajności. Znalezienie narzędzi i metod usprawniających udostępnianie assetów i danych artystom oraz reżyserom ma kluczowe znaczenie, zwłaszcza w branży, która od dawna zmaga się z niespójnymi standardami pipelinów między firmami.
W jaki sposób studia VFX i animacji usprawniają ten workflow bez poświęcania wizji reżyserów, umiejętności artystów i ogólnej kreatywności? Dexter Studios jest liderem w poszukiwaniu rozwiązań dla tych frustracji. Założone w 2012 roku studio produkcyjne z siedzibą w Seulu rozrosło się do 330 ludzi ( w tym 200 dedykowanych artystów VFX) i pięciu spółek zależnych.
Studio podejmuje się zarówno koreańskich, jak i międzynarodowych projektów. W tym ostatnich filmów live-action „Yu Yu Hakusho” i „Parasyte: The Grey” na Netflix, a także międzynarodowy film live-action “Knights of the Zodiac: Saint Seiya”.
Jong-hyun Jin i Jay Seung Jaegal dołączyli jako kierownicy VFX w pierwszym roku działalności Dexter Studios i byli świadkami rozwoju firmy wraz z rozwojem branży.
Jong-hyun był członkiem-założycielem studia, a dziś pracuje jako VFX Supervisor i Head of Production Management. Pracował przy serialach Netflixa „Gyeongseong Creature”, „Along with the Gods” i „The Moon”.
Jay Seung Jaegal (artysta VFX i Supervisor) kieruje działem VFX. Uważa on „Alienoid”, dwuczęściowy serial fantasy science-fiction, za swoje flagowe dzieło, które zdobyło wiele nagród VFX.
Za zróżnicowanym, międzynarodowym portfolio Dexter Studios kryje się wydajny pipeline i ciągła wizja przyszłego rozwoju. Jay i Jong-hyun zapewniają wgląd w to, w jaki sposób usprawnili kreatywny workflow Dexter Studios w ciągu ostatniej dekady, aby zrealizować te ambicje, poprzez wirtualną produkcję i integrację OpenUSD z oprogramowaniem Autodesk Design & Make.
Dexter Studios jest najbardziej znane ze swojej pracy w tworzeniu VFX, ale może pochwalić się kompletnym pipelinem kreatywnym, w tym: grafiką koncepcyjną, wstępną wizualizacją, oświetleniem, renderowaniem, komponowaniem i nie tylko.
Firma jest szczególnie dumna ze swojej wirtualnej produkcji (VP), w tym spółki zależnej Studio D1. Spółka ta, według Jong-hyuna, pomogła przyspieszyć produkcję filmową, działając jako pomost między potrzebami VFX, a prawdziwym aktorstwem.
„Ostatnio tempo produkcji contentu stało się bardzo szybkie” – powiedział Jong-hyun. „W przypadku Korei zależność od VFX i VP w produkcji contentu również znacznie wzrosła. Wyzwaniem jest stworzenie wysokiej jakości wizualizacji w krótkim okresie postprodukcji. Wykorzystanie zarówno VFX, jak i VP pozwala nam elastycznie wykorzystać cały okres produkcji i skrócić czas, co moim zdaniem jest bardzo skuteczne”.
Jong-hyun, założyciel, VFX Supervisor i szef działu zarządzania produkcją w Dexter Studios.
Zestaw narzędzi Dexter Studios obejmuje wiele standardowych elementów oprogramowania, zarówno w produkcji wirtualnej, jak i pracy z efektami wizualnymi.
„Maya jest narzędziem w centrum procesu pracy naszej firmy” – wyjaśnił Jong-hyun. „Odgrywa główną rolę w tworzeniu assetów i używamy jej głównie w procesach takich jak animacja i wstępna wizualizacja”.
Dexter Studios korzysta z Autodesk Maya nie tylko ze względu na jakość CGI i elastyczne narzędzia do animacji, takie jak niestandardowy rigging, ale także wszechstronność i łatwość integracji z innym oprogramowaniem. Jest to ważne przy szerokim zestawie narzędzi wykorzystywanych w wielu projektach.
Pomimo tego, że animatorzy i artyści VFX często używają takiego samego się oprogramowania, nie jest tajemnicą, że procesy i standardy assetów są często niezgodne. Ma to miejsce nawet w najbardziej znanych studiach produkcyjnych. Ponad to, w miarę jak przemysł filmowy stawał się coraz bardziej wymagający w ciągu ostatniej dekady, wydajność stała się równie ważna jak jakość. Studia cały czas szukały sposobów na dostosowanie się.
Największą częścią rozwiązania Dexter Studios, w zakresie wydajności, było przejście na integrację Universal Scene Description (OpenUSD) z ich piepline. Jedną z części tego procesu integracji było niestandardowe wewnętrzne narzędzie automatyzacji opracowane przez Dexter Studios. Umożliwia ono między-zespołową aktualizację danych dla OpenUSD za pośrednictwem Maya.
„Używamy samodzielnie opracowanego wewnętrznego narzędzia o nazwie VELOZ do zarządzania pipeline, komunikowania się z każdym, kto wykonuje kolejne kroki lub całe części, podczas procesu pracy i publikowania” – wyjaśnił Jay. „Zarządzamy systemem plików w zintegrowany sposób poprzez OpenUSD. Gdy pracownicy publikują zmiany w danej części, dane są automatycznie przesyłane do następnej części w VELOZ, a w USD każda wersja jest automatycznie aktualizowana do najnowszej wersji. Minimalizuje to błędy ludzkie i pozwala nam efektywnie zarządzać danymi, ponieważ w każdej chwili możemy wrócić do danych z poprzedniej wersji”.
Kadr z filmu „The Moon” (Księżyc). Zdjęcie dzięki uprzejmości Dexter Studios
W ciągu pierwszych czterech lat działalności Dexter Studios odnotowało wzrost z około 2000 do 8000 ujęć każdego roku. Po wprowadzeniu OpenUSD i VELOZ utrzymuje tę średnią z większą sprawnością, obsługując od 6000 do 8000 ujęć i 11 do 12 projektów każdego roku.
„Największą zaletą OpenUSD jest to, że cały proces przyspiesza, zmniejszając liczbę procesów pośrednich, oszczędzając w ten sposób czas” – powiedział Jay. Ponadto Jong-hyun zauważył, że procesy te, w połączeniu z VELOZ, znacznie zmniejszyły liczbę błędów w wymianie assetów i zwiększyły wydajność Dexter Studios.
Patrząc w przyszłość, Dexter Studios ma nadzieję, że inne studia dołączą do ruchu branżowego, aby dostosować OpenUSD i uczynić go lepszym zarówno dla siebie, jak i innych firm.
„Nie uważamy, że pipeline OpenUSD, z którego obecnie korzystamy, jest doskonały, więc nieustannie go badamy i rozwijamy, aby poprawić wydajność” – powiedział Jay. „Co więcej, mam nadzieję, że jeśli nie tylko my, ale także inne firmy przyjmą pipeline OpenUSD, wydajność coworkingu znacznie wzrośnie. Prowadzimy więc wiele dyskusji na ten temat z innymi firmami”.
Dexter Studios chce również rozszerzyć zakres jako „all-encompassing content studio” w związku ze swoim rozwojem. Dexter Studios posiada już studia zależne zajmujące się produkcją wirtualną, produkcją dźwięku i rozwojem oryginalnej własności intelektualnej, ale firma zamierza wykorzystać stale rozwijające się technologie i platformy.
Jay Seung Jaegal, artysta VFX, kierownik i szef działu VFX w Dexter Studios
„Zawsze odkrywamy nowe granice, poszerzając nasz zakres o ekscytujące obszary, takie jak realistyczne treści, AR / VR / XR” – wyjaśnił Jay.
Obejmuje to zwrócenie się w stronę technologii AI, w tym Wonder Dynamics, firmy Autodesk.
„W szczególności usłyszeliśmy wiadomość, że Wonder Dynamics dołączył do Autodesk” – podkreślił Jong-hyun. „Oczekujemy, że jeśli Wonder Dynamics zostanie włączony jako główna funkcja w Maya, wiele procesów produkcyjnych zostanie wtedy uproszczonych, a wydajność zostanie zmaksymalizowana”.
Ponieważ przestrzeń animacji i VFX rozwija się dzięki technologii i kreatywnemu zakresowi, Dexter Studios współpracuje z rozwiązaniami do automatyzacji workflow, aby zapewnić, że jego kreatywne ambicje będą miały jak najmniejsze problemy.
Autor: Anetta Hauzer | PCC Polska