Case study: używanie licencji po wygaśnięciu Maintenance Plan



Opublikowane: 19 cze / 2018 Kategoria: case study - customer story, Tagi: , , , , , ,

Znasz dobrze warunki licencjonowania? A może zastanawiasz się, czy na pewno korzystasz z programów zgodnie z licencją? Przeczytaj nasze case study, żeby nie popełnić tak kosztownego błędu!

Używanie starszych wersji produktów Autodesk kiedy wygaśnie Maintenance Plan

Klient miał zakupiona dużą ilość licencji produktów Autodesk w wersjach wieczystych z aktywnym Maintenance Planem. W trakcie pracy nad projektem część pracowników pracowała na wersji 2014, a część nad innym zadaniem i na wersji 2015.  Ponieważ Maintenance Plan pozwalał na używanie do 3 wersji wstecz, nawet nowo zakupione licencje 2016 były używane w wersjach 2014 i 2015, potrzebnych do wcześniejszych projektów. Jednak część nowych pracowników używała jeszcze wersji 2016, która została dla nich specjalnie zakupiona, również z Maintenance Planem.

Klient nie widział potrzeby, aby aktualizować oprogramowanie co roku na wszystkich stanowiskach, ponieważ projekty trwały dłużej niż 1 rok. W rezultacie pracował na różnych wersjach. Jednak Autodesk co roku wypuszczał nowe wersje swoich programów na rynek.

W miarę upływu czasu klient zaniechał kontynuowania Maintenance Planu, dla wymienionych, różnych wersji i w innym czasie.

Na taki stan rzeczy weszła kontrola legalności oprogramowania do klienta, gdyż zgodnie z plikiem licencji Autodesk ma prawo do selektywnego audytu swojego oprogramowania u klienta w każdym momencie.

Okazało się, że klient musi dokupić sporo nowych licencji 2017 za używanie nielegalnie (niezgodnie z warunkami licencjonowania) starszych wersji  Autodesk.

Błąd klienta wynikał z tego, że gdy zdecydował się na zaniechanie kontynuacji Maintenance Planu, należało odinstalować starsze wersje produktów i można było korzystać jedynie z najnowszej, która była dostępna na dzień zaniechania tych odnowień. Jednak klient tego nie zrobił i nadal korzystał z wersji, która w danej chwili była mu potrzebna lub została z pracy nad poprzednim projektem.

Miał u siebie wersje 2014, 2015, 2016, a na niektórych stanowiskach 2017 – zgodnie z zakupami we wcześniejszych latach.

Wniosek:

Korzystając z Maintenance Plan należy pamiętać, że jeśli się przerwie jego subskrybowanie, koniecznie trzeba odinstalować wszystkie wersje oprogramowania starsze, niż obecnie aktualna*.

*Obecnie aktualna czyli najnowsza w momencie zaniechania odnowienia Maintenance Planu.

      Masz pytania? Skontaktuj się z nami!     



Źródło: PCC Polska