Po uruchomieniu programu Inventor, pojawia się nowy ekran powitalny. Ekran podzielony jest na trzy sekcje: praca, nauka, dodatki i rozszerzenia.
Samouczki prowadzące krok po kroku, zawierają dokładne ilustracje poszczególnych etapów nauki z wyczerpujący opisem kolejnych kroków .
Nowe okno dialogowe po lewej stronie zawiera listę dostępnych szablonów. W części środkowej pogrupowane są szablony: części, zespołów, rysunków, prezentacji. Po prawej stronie wyświetla się miniatura z przykładowym obrazem.
Dodanie pierwszego wymiary na szkicu powoduje dopasowanie skali całego szkicu. Cała geometria zmienia rozmiar, aby dopasować się do pierwszego wymiaru.
Po wybraniu poleceni szkic 2D należy wskazać płaszczyznę na której chcemy rozpocząć pracę ze szkicami.
Dodanie pierwszego wymiary na szkicu powoduje dopasowanie skali całego szkicu. Cała geometria zmienia rozmiar, aby dopasować się do pierwszego wymiaru.
Nowy sposób rysowania prostokąta przez wskazanie punktu centralnego i położenia narożnika. Sposób ten eliminuje konieczność używania dodatkowych wiązań do ustawienia symetrii części względem początku układu.
Wymiarowanie długości łuku na szkicach.
Dynamiczne obcinanie niepotrzebnych linii, łuków itp. w szkicu. Po wybraniu polecenia należy trzymać LPM i przeciągnąć przez niepotrzebne linie. Dynamiczne wydłużanie. Po wybraniu polecenia należy trzymać LPM i przeciągnąć przez linie które mają być przedłużone.
Ulepszony pasek narządzi do precyzyjnego wprowadzania danych 3D.
Na podstawie wzoru matematycznego można generować krzywe w szkicach 2D i 3D.
Klikając w wymiar na szkicu można w drzewie odnaleźć szkic zawierający dany wymiar.
Informacja graficzna o szkicach w pełni związanych. Pinezka przy symbolu szkicu.
Dostępne jest mierzenie od punktu środkowego linii, łuku.
Nowy pasek poleceń umieszczony na dole szkicu pozwala na wybór poleceń: Przyciąganie do siatki, pokaż/ukryj wiązania F8/F9, sposób wyświetlania wymiarów, cięcie płaszczyzną szkicu F7, pokaż stopnie swobody szkicu.
Tworzenie geometrii przez użycie podstawowych brył. Polecenie automatyzuje ciąg operacji i przyśpiesza tworzenie obiektów.
Wybierając kilka ścianek można w jednym poleceniu zmienić ich kolor.
Znacznik końca operacji można w łatwy sposób przenieść za wybraną operację. Klikając na wybraną operację wystarczy wybrać polecenie spod PPM.
Polecenie skorupa (Shell) pozwala na dynamiczny wybór grubości ścianki oraz posiadam pasek mini narzędzi.
Wyświetlanie informacji o błędzie w przypadku wpisania niepoprawnej wartości parametru.
Tworząc cześć poleceniem Shrinkwarp (powłoka) lub komponent pochodny można użyć opcji wypełnij wszystkie wewnętrzne przestrzenie.
Możliwość lepszego dopasowania wstawianej części do istniejącej geometrii zamiast używania polecenia kąt obrotu. Docinanie kształtowników ramy do elementów zbudowanych na łukach, splajnach.
Możliwość kopiowania rzutu w obrębie tego samego arkusza rysunkowego.
Ukrywanie linii kreskowania, linii wymiarowych, linii odnośników w przypadku przecięcia ich innym elementem opisowym.
Możliwość rozwijania składników podzespołów w liście części na rysunku.
Nowe narzędzie do modyfikacji koloru części i powierzchni. Zmiany widzimy bezpośrednio na modyfikowanym elemencie
Nowa biblioteka materiałów i kolorów wspólna dla innych programów Autodesk zastępuje bibliotekę materiałów i kolorów Inventora. Możliwości biblioteki:
Materiału i kolory:
Zintegrowany dostęp do usług on-line Autodesk 360 jest dodany w Inventorze 2013. Z poziomu programu można korzystać z plików przechowywanych w chmurze. Polecenie Zapisz i wyślij do chmury upraszcza i przyspiesza umieszczanie dokumentów w chmurze.
Autodesk Exchange Apps Jest miejscem pobierania dodatków do programów Autodesk. Więcej na stronie http://apps.exchange.autodesk.com/
Nowe polecenie znajduje elementy cienkościenne i zamienia je na elementy powłokowe. Element powłokowy może zostać wygenerowany w sposób automatyczny jako powierzchnia środkowa lub jako powierzchnia odsunięta o zadaną wartość.
Zwiększona wydajność generowania siatki MES i przyspieszenie obliczeń dzięki wykorzystaniu wszystkich dostępnych rdzeni procesora.
Praca z chmura punktów x,y,z. Chmura punktów może być dołączana do plików części i zespołów. Można na niej wykonywać operacje; przesuwania, obrotu, skalowania, gęstości, obcinania.
Manager zadań umożliwia usunięcie wszystkich nieużywanych styli, materiałów, kolorów z plików części, rysunku, zespołu. Zmniejsza to objętość plików i zmniejsza zapotrzebowanie na pamięć w przypadku dużych zespołów.
Pomoc w programie Inventor jest dostępna przez internet na Wikihelp. Jeżeli komputer nie ma połącznia internetowego pliki pomocy można ściągnąć na komputer z adresu: http://usa.autodesk.com
Pliki samouczków i instrukcji można pobrać z adresu www.autodesk.com/inventor-2013-help-download
Skontaktuj się z nami. Nasi konsultanci przygotują optymalną ofertę, dopasowaną do Twoich potrzeb.