Zmień swój kreatywny przepływ pracy dzięki otwartemu, bardziej elastycznemu systemowi Bifrost. Sprawdź ulepszenia wersji 2.7.
Autodesk Bifrost to narzędzie do tworzenia efektów specjalnych, takich jak symulacja cząsteczek, płyny, dym i ogień, które można łatwo integrować z animacjami 3D w programie Autodesk Maya. Umożliwia ono tworzenie realistycznych efektów, które są trudne do osiągnięcia za pomocą tradycyjnych metod animacji.
Usprawnij współpracę i dostarczaj najwyższej jakości dane w krótszym czasie dzięki Bifrost (środowisko programowania wizualnego Maya). Wersja 2.7 przynosi całkowitą zmianę renderowania objętości rzutni, przy użyciu nowej technologii „NanoVTT”, a także MPM Gel, ekscytującą nową funkcję, która symuluje substancje takie jak lody. Wprowadzono także natywne wsparcie dla Apple Silicon, które zapewnia niesamowitą wydajność.
![]() |
Dostarczaj najwyższej jakości dane Teraz w Bifrost 2.7 można robić wszystko szybciej i bardziej wydajnie. To wizualne środowisko programowania Maya, obsługuje duże, złożone pliki i biblioteki bez spowalniania wydajności. Dzięki temu są szanse, aby nie było opóźnień i niedotrzymywanie terminów na tym etapie. |
||
![]() |
Usprawnienie współpracy Jest potrzeba narzędzia do wspólnej edycji, aby poradzić sobie z złożonymi projektami? Połączenie Bifrost-USD umożliwia dodawanie do sceny nowych materiałów, pochodzących od różnych artystów i z różnych działów studia. Dzieje się to teraz bezproblemowo i bezkolizyjnie. |
||
![]() |
Zwiększona kreatywność, estetyka i jakość Cała branża przechodzi teraz od ilości do jakości produkcji, zwiększając znaczenie efektów wizualnych doskonałych jak piksele. Bifrost oferuje możliwość budowania własnych efektów lub szybkiego uzyskania 90% drogi do efektu końcowego z prefabrykowanymi wykresami. Dzięki temu można dostarczyć szczegółowe, naturalnie wyglądające efekty jak dym, ogień, eksplozje, piasek bez względu na poziom wiedzy technicznej. |
Bifrost działa teraz w pełni naturalnie na komputerach Apple Silicon i Intel Mac z uniwersalnej wersji binarnej. Dzięki temu można osiągnąć nowy poziom wydajności tego softu. Amino (kompilator Bifrosta) generuje również właściwy kod ARM64, z tego powodu wykresy mogą być skompilowane do naturalnego kodu dla Apple Silicon.
Wersja 2.7 wprowadza renderowanie objętości rzutni NanoVTT. Bifrost posiada bardzo wydajną, najnowocześniejszą state-of-the-art objętości zwaną ” volume tile tree” lub VTT i potrzebuje odpowiedniego rozwiązania do renderowania na rzutni. NanoVTT dostarcza go w postaci naturalnego dla GPU formatu objętości opartego na NanoVDB. W ramach tej pracy, kod renderujący rzutnię został zreorganizowany. Objętości w rzutni są bardziej zbliżone do renderingu Arnolda
Dotyczy to także objętości z kolorami voxeli renderowanych w rzutni. Ogień i eksplozje mogą korzystać z fizycznego skalowania termodynamicznego emisji, niedawno udostępnionej funkcji Arnolda.
Zestawy poziomów mogą być przypisane do standardowego materiału powierzchniowego, co pozwala na lepszą wizualizację danych tych zestawów. Piony są teraz renderowane z kanałem alfa w rzutni, co jest szczególnie przydatne przy tworzeniu playblastów, które mogą być komponowane.
Wreszcie optymalizacje pozwalają na wyświetlanie większej liczby całkowitych wokseli, aby dostosować się do większych, bardziej złożonych symulacji bez napotkania „TDR” – timeoutów procesora graficznego.
Wszystko to jest w pełni konfigurowalne, co pozwala na zdefiniowanie ustawień renderowania rzutni wolumenu na wykresie, aby uzyskać optymalną równowagę pomiędzy jakością renderowania, funkcjami i wydajnością.
Do solwera MPM został dodany nowy materiał „żel”. Materiał ten może modelować lody, lukier do ciast, pastę do zębów, ketchup, roztopioną czekoladę, piankę i wiele innych. Jest on konfigurowalny przy użyciu właściwości fizycznych takich jak granica plastyczności i lepkość. Żel jest zintegrowany z resztą systemu MPM i może być używany z wszystkimi rodzajami programowania wizualnego.
W property transfer nadal budowane są komponenty low-level, aby umożliwić implementację operacji geometrii w grafie. Obejmują one węzły do transferu z wielu geometrii do jednej („operacje 2D”), takie jak łączenie siatek lub konstruowanie ścieżek z serii chmur punktów.
Dodatkowo, można przenieść właściwości poprzez próbkowanie oryginalnej geometrii. Te procesy „sumy ważonej” mogą umożliwić operacje takie jak rozpraszanie punktów na siatce, próbkowanie właściwości lub dzielenie siatek i itp.
To pokazuje Bifrost jako platformę do budowania geometrii i węzłów bez kodu.
Sticky notes są teraz automatycznie skalowane pod względem wysokości, aby dostosować je do zawartości. Różne interakcje z backdrop i sticky zostały ulepszone, aby zapewnić bardziej płynne działanie.
Autor: Anetta Hauzer | PCC Polska