Zaczynamy 3 częściową serię odpowiadającą na najczęściej pojawiające się problemy technicznych oraz prezentujemy ich możliwe rozwiązania.
Na początku zaczniemy od najważniejszej czynności tj. instalacji. Zdarza się, że mamy problem z prawidłową instalacją programu Autodesk (zazwyczaj tak bywa, gdy mieliśmy już wcześniej wersję testową), lub program po prostu nie chce się włączyć. Jak przygotować się do instalacji i jak reagować podczas takich problemów ? Postaram się wyjaśnić wszystko poniżej.
– Najpierw powinniśmy zacząć od wymogów jaki dany program potrzebuje do prawidłowej pracy. Należy zarówno sprawdzić wymogi systemowe jak i sprzętowe (najlepiej wpisać w wyszukiwarce nazwę danego programu z dopiskiem requirements, bądź po prostu skontaktować się z nami).
– Na komputerze powinniśmy być zalogowani jako administrator.
– Należy opróżnić TEMP folder – wystarczy wpisać %TEMP%
– Polecam wyłączenie tymczasowo programu antywirusowego i UAC (kontrola konta użytkownika w systemie Windows 7).
– Jeśli instalujemy najnowszą wersję programu lub aktualizujemy do najnowszej, zalecam instalację wszystkich update’ów systemu Windows.
– Nie polecam używania programów typu CCleaner. Często jeszcze bardziej namieszają w plikach systemowych i w plikach rejestru, a wtedy często konieczna jest reinstalacja systemu Windows.
– W ekstremalnych przypadkach zalecam usunięcie wpisów programów Autodesk w rejestrze Windows:
W „Uruchom” wpisujemy regedit i usuwamy zbędne wpisy w ścieżkach:
– HKEY_CURRENT_USER\Software\Autodesk
– HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Autodesk
Polecam ponowne uruchomienie systemu.
Bywa, że złe pobranie plików instalacyjnych danego programu uniemożliwia nam poprawną instalację.
Autodesk na stronie manage.autodesk.com daje nam możliwość pobrania na 3 sposoby: zainstaluj teraz, pobierz teraz, pobierz przez przeglądarkę.
Osobiście używam metodę „pobierz teraz przez aplikację Download Manager”. Jest to najbardziej pewny sposób. W pierwszej kolejności pobierane są wszystkie niezbędne pliki do instalacji, a później dopiero startuje proces instalacji. Polecam stworzyć osobny folder np. „Autodesk instalacje” i tam trzymać wszystkie pobrane pliki, żeby w razie czego mieć dostęp do nich jeśli potrzebna jest szybka reinstalacja lub naprawa bieżącej instalacji programu.
Bardzo ważną, dodatkową aplikacją jest mały programik dostarczany przez Autodesk, czyli Desktop App.
Po zalogowaniu mamy w nim dostęp do zakupionego oprogramowania. Super opcją jest automatyczne wyszukiwanie dostępnych aktualizacji. Nie musimy pamiętać, sprawdzać czy już wyszła poprawka naszego programu. Program sam znajdzie odpowiednie pliki, wystarczy wcisnąć aktualizuj i wszystko dzieje się w tle. Są to często bardzo ważne łatki, a najbardziej te, które mają w nazwie hotfix – powinniśmy niezwłocznie je zainstalować.
Powyżej opisałem najważniejsze kroki, które należy podjąć, żeby prawidłowo przejść przez proces instalacji. Więcej informacji dostępnych jest tutaj: https://knowledge.autodesk.com/customer-service/download-install/install-software.
Oczywiście zapraszam do kontaktu w przypadku zapytań czy problemów technicznych. W następnym miesiącu przygotuje dla Państwa informacje dotyczące poprawnej aktywacji programu.
Autor: Jakub Baran | PCC Polska