Menu

Autodesk przejmuje Wonder Dynamics

Autodesk przejmuje Wonder Dynamics

Kategoria: Aktualności, Tagi: , ,

„Zdajemy sobie sprawę, że temat sztucznej inteligencji może być już nieco wyczerpany, jednak Autodesk udowadnia, że sytuacja jest inna i potrafi wyciągnąć z AI jeszcze więcej „


O przejęciu Wonder Dynamics

Po  przejęciu Wonder Dynamics, Autodesk dąży do maksymalnego wykorzystania zaawansowanej technologii programu. Integracja innowacyjnych rozwiązań z Wonder Dynamics pozwala na pełne wykorzystanie potencjału narzędzi Wonder Studio, co przekłada się na wyższą wydajność i bardziej efektywne procesy twórcze.

Autodesk stara się zapewnić użytkownikom dostęp do najnowszych osiągnięć w animacji i sztucznej inteligencji, otwierając tym samym nowe możliwości dla kreatywności producentów.

Autodesk przejmuje Wonder Dynamics


Jakie zmiany dzięki AI?

  • W Arnold Render wprowadzono sztuczną inteligencję, która pozwala na redukcję szumów w renderingach. Dzięki temu artyści mogą szybko usuwać szumy z obrazów podczas renderowania scen, co znacząco poprawia jakość finalnych efektów.
  • W Flame, dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji, możliwe jest generowanie dodatkowych klatek pomiędzy istniejącymi, co pozwala na spowolnienie wideo w sposób znacznie bardziej realistyczny.
  • W Maya wprowadzono innowacyjną funkcję – ML Deformer, która rewolucjonizuje pracę animatorów z złożonymi postaciami. Dzięki zastosowaniu uczenia maszynowego, narzędzie analizuje dane w scenie, co pozwala mu zrozumieć, jak powinny poruszać się różne elementy postaci. Główna zaleta ML Deformer polega na tym, że animatorzy mogą ustawiać postacie w czasie rzeczywistym, a narzędzie automatycznie aproksymuje skomplikowane deformacje. Dzięki temu proces animacji staje się bardziej efektywny, a twórcy mogą skupić się na artystycznych aspektach swojej pracy.

Motion Prediction

Podczas Autodesk University (AU) 2024 zaprezentowano nową, zaawansowaną funkcję AI w Wonder Studio – Motion Prediction. Ta innowacja pozwala na przewidywanie pozycji postaci, nawet gdy widok aktora jest zasłonięty przez obiekty w kadrze. Motion Prediction analizuje ruch, co umożliwia tworzenie bardziej naturalnych i płynnych pozycji, redukując jednocześnie drżenie i szumy, które mogą pojawić się podczas renderowania. Dzięki tej funkcji artyści mogą uzyskać bardziej realistyczne efekty w swoich projektach, co znacząco podnosi jakość twórczości filmowej i animacyjnej.

Motion Prediction w Autodek

Neural Motion Control

To prototyp, który umożliwia animatorom sterowanie działaniami postaci za pomocą zaledwie kilku klatek kluczowych oraz sieci neuronowej. Ta technologia pozwala animatorom zaoszczędzić znaczną ilość czasu, jednocześnie zachowując niski poziom kontroli, do którego są przyzwyczajeni. Dzięki temu mogą skupić się na tworzeniu unikalnych występów postaci, co znacząco wzbogaca ich proces twórczy.

Neural Motion Control prototyp w Autodesk

Autodesk Flow

Autodesk Flow w skrócie to zaawansowana chmura, która integruje przepływy pracy, dane oraz zespoły na każdym etapie produkcji – od wczesnych koncepcji po finalną dostawę. Sercem Flow jest wspólny model danych, który stanowi fundament nowych możliwości prezentowanych na Autodesk University. Więcej o Flow pisaliśmy w tym artykule

 Flow Capture to przeprojektowane narzędzie camera-to-cloud, które ułatwia organizację zasobów w centralnym miejscu, wykorzystując funkcję przeciągania i upuszczania.

Flow Graph Engine pozwala programistom uruchamiać wykresy Bifrost w chmurze i tworzyć niestandardowe rozwiązania obliczeniowe. Przykładem zastosowania tej technologii jest firma DigitalFish, która rozwija przepływ pracy XR z wykorzystaniem iOS i visionOS od Apple.

Flow Retopology (dostępne w Maya i 3ds Max 2025) umożliwia przeniesienie przygotowywania złożonych siatek do chmury. Nowe funkcje Flow, takie jak Flow Animating in Context for Maya, pozwalają animatorom na bieżąco śledzić oś czasu edycji, co przyspiesza proces tworzenia animacji.


Autor: Michał Kazana


No votes yet.
Please wait...