„Zdajemy sobie sprawę, że temat sztucznej inteligencji może być już nieco wyczerpany, jednak Autodesk udowadnia, że sytuacja jest inna i potrafi wyciągnąć z AI jeszcze więcej „
Po przejęciu Wonder Dynamics, Autodesk dąży do maksymalnego wykorzystania zaawansowanej technologii programu. Integracja innowacyjnych rozwiązań z Wonder Dynamics pozwala na pełne wykorzystanie potencjału narzędzi Wonder Studio, co przekłada się na wyższą wydajność i bardziej efektywne procesy twórcze.
Autodesk stara się zapewnić użytkownikom dostęp do najnowszych osiągnięć w animacji i sztucznej inteligencji, otwierając tym samym nowe możliwości dla kreatywności producentów.
Podczas Autodesk University (AU) 2024 zaprezentowano nową, zaawansowaną funkcję AI w Wonder Studio – Motion Prediction. Ta innowacja pozwala na przewidywanie pozycji postaci, nawet gdy widok aktora jest zasłonięty przez obiekty w kadrze. Motion Prediction analizuje ruch, co umożliwia tworzenie bardziej naturalnych i płynnych pozycji, redukując jednocześnie drżenie i szumy, które mogą pojawić się podczas renderowania. Dzięki tej funkcji artyści mogą uzyskać bardziej realistyczne efekty w swoich projektach, co znacząco podnosi jakość twórczości filmowej i animacyjnej.
To prototyp, który umożliwia animatorom sterowanie działaniami postaci za pomocą zaledwie kilku klatek kluczowych oraz sieci neuronowej. Ta technologia pozwala animatorom zaoszczędzić znaczną ilość czasu, jednocześnie zachowując niski poziom kontroli, do którego są przyzwyczajeni. Dzięki temu mogą skupić się na tworzeniu unikalnych występów postaci, co znacząco wzbogaca ich proces twórczy.
Autodesk Flow w skrócie to zaawansowana chmura, która integruje przepływy pracy, dane oraz zespoły na każdym etapie produkcji – od wczesnych koncepcji po finalną dostawę. Sercem Flow jest wspólny model danych, który stanowi fundament nowych możliwości prezentowanych na Autodesk University. Więcej o Flow pisaliśmy w tym artykule
Flow Capture to przeprojektowane narzędzie camera-to-cloud, które ułatwia organizację zasobów w centralnym miejscu, wykorzystując funkcję przeciągania i upuszczania.
Flow Graph Engine pozwala programistom uruchamiać wykresy Bifrost w chmurze i tworzyć niestandardowe rozwiązania obliczeniowe. Przykładem zastosowania tej technologii jest firma DigitalFish, która rozwija przepływ pracy XR z wykorzystaniem iOS i visionOS od Apple.
Flow Retopology (dostępne w Maya i 3ds Max 2025) umożliwia przeniesienie przygotowywania złożonych siatek do chmury. Nowe funkcje Flow, takie jak Flow Animating in Context for Maya, pozwalają animatorom na bieżąco śledzić oś czasu edycji, co przyspiesza proces tworzenia animacji.
Autor: Michał Kazana