Menu

Autodesk i Lucasfilm – zwycięskie projekty Droidów, które podbiły galaktykę

konkurs na droida autodesk i lucasfilm

Kategoria: Aktualności, Tagi: , , , ,

Zobacz, jak fani Gwiezdnych Wojen i profesjonaliści połączyli siły, aby stworzyć niezwykłe droidy przy użyciu technologii Autodesk. Kreatywność i innowacja na galaktyczną skalę!


Konkurs na projekt droida – wyzwanie dla fanów i artystów

W maju 2024 Autodesk połączył siły z Lucasfilm, aby uruchomić ekscytujący miesięczny konkurs zachęcający fanów do zaprojektowania własnych droidów inspirowanych uniwersum Gwiezdnych Wojen. Przełomowa współpraca, będąca ekscytującym świętem kreatywności, innowacyjności i trwałego dziedzictwa Gwiezdnych Wojen, połączyła entuzjastów Gwiezdnych Wojen oraz utalentowanych projektantów i twórców korzystających z oprogramowania Autodesk, przynosząc oszałamiające rezultaty.


Zwycięzcy konkursu i ich niezwykłe droidy

Zwycięzcy nie tylko zaprojektowali swoje własne droidy, ale także stworzyli fascynujące historie, które istnieją w uniwersum i historii Gwiezdnych Wojen. Arturo Acevedo Smith został wyróżniony za najlepszą pracę w kategorii „Mistrz Jedi” (profesjonalnej) i stworzył swojego animowanego droida za pomocą oprogramowania Autodesk Maya. Alexander Lee wygrał w kategorii „Padawan” (studenckiej) swoim animowanym droidem, również zrobionym w Maya. Te zwycięskie projekty wraz z innymi najlepszymi zostaną wyprodukowane i zaprezentowane w Lucasfilm i Walt Disney Studios.

Zgłoszenia były oceniane przez ceniony zespół profesjonalistów, w skład którego wchodzili:

  • Neal Scanlan, zdobywca Oscara, Creature and Droid Creative Supervisor;
  • Raji Arasu, Executive Vice President, Chief Technology Officer, Autodesk;
  • Pablo Hidalgo, Director, Franchise/Story, Lucasfilm;
  • Evan Atherton, Sr. Principal Research Scientist i twórca filmu krótkometrażowego Artoo in Love, Autodesk;
  • Rob Bredow, nominowany do Oscara VFX Supervisor i SVP, Chief Creative Officer, Industrial Light & Magic.

Arturo Acevedo Smith i jego mroczny Kyber Raiding Droid

Zwycięzca „Jedi Master”, Arturo Acevedo Smith, zaprojektował i stworzył amfibię Kyber Raiding Droid KR-D7, która została wykuta przez samego Dark Lord. Poszukuje ona i zbiera kryształy Kyber potrzebne do zasilenia kolejnej Gwiazdy Śmierci w całej galaktyce. Jako wielki fan Gwiezdnych Wojen i profesjonalny artysta, Smith hobbystycznie tworzy fanowskie filmy na swój kanał YouTube, a w pracy buduje animowane rekonstrukcje 3D operacji i wypadków samochodowych. Kiedy dowiedział się o konkursie May the Fourth, pomyślał, że będzie to zabawne i interesujące wyzwanie, biorąc pod uwagę krótkie ramy czasowe.

Kyber Raiding Droid KR-D7

„Miałem koncepcję w głowie, narysowałem kilka różnych droidów i ostatecznie połączyłem różne koncepcje, ponieważ chciałem droida, który mógłby zmienić swój kształt” – zauważył Smith. „Lubię ośmiornice i pająki, które mają taką samą liczbę nóg i podobną strukturę, więc wymyśliłem droida, który zmienia swój kształt między nimi”.

 

Kreatywność fanów i możliwości Maya

Niezależnie od tego, nad jakim projektem pracuje, Smith docenia Mayę za umożliwienie mu realizacji projektów od początku do końca w jednej aplikacji. Pochodzący z Meksyku Smith po raz pierwszy nauczył się oprogramowania Maya w 2012 roku na USC (Uniwersytecie Południowej Kalifornii), gdzie studiował produkcję filmową i animację 3D. Obecnie niemal codziennie korzysta z różnych zestawów narzędzi w Maya.

„Nigdy tak naprawdę nie specjalizowałem się w jednym aspekcie grafiki komputerowej, jak wielu artystów, którzy są albo oświetleniowcami, albo shaderami, albo riggerami, albo modelarzami. Muszę być w stanie zrobić wszystko sam. Lubię tworzyć wszystko od podstaw, a dzięki Maya można to zrobić. W Maya mogę modelować, rigować, animować, teksturować i cieniować. To jak nieograniczone źródło mocy dla indywidualnego artysty, który pracuje niezależnie, tak jak ja”.


Alexander Lee i QZ-M2 – pomocnik z przeszłością

Zwycięzca „Padawana”, Alexander Lee, zaprojektował QZ-M2: the Hunchback of Niima, aby pomagał i prowadził podróżników przez wysokogórskie regiony planety Phatrong, ale od tego czasu został zmuszony do nowego życia, przewożąc złom. Lee studiuje obecnie Nauki Polityczne na Harvardzie, ale od dawna hobbystycznie zajmuje się filmem i animacją 3D. Nauczył się programu Maya, korzystając z samouczków i filmów na YouTube, aby móc wziąć udział w konkursie i ukończyć projekt od początku do końca w 25 dni. Lee jest największym fanem Gwiezdnych Wojen. Swój pierwszy film poklatkowy nakręcił w wieku siedmiu lat w swoim salonie, używając minifigurek Lego przywiązanych do sznurków.

Lee jest największym fanem Gwiezdnych Wojen. Swój pierwszy film poklatkowy nakręcił w wieku siedmiu lat w swoim salonie, używając minifigurek Lego przywiązanych do sznurków.

„Gwiezdne Wojny po raz pierwszy zainteresowały mnie 3D. Jestem największym nerdem Gwiezdnych Wojen i lubię modelowanie 3D, więc pomyślałem, że równie dobrze mogę nauczyć się korzystać z Maya” – wyjaśnił Lee. „Sposób, w jaki Maya jest zorganizowana, jest przyjazny dla początkujących i dość łatwo jest znaleźć to, czego szukasz. Rigging w Maya jest również naprawdę fajny”.

Początkowo Lee rysował kształty i sylwetki, aby udoskonalić swój kreatywny kierunek. Doprowadziło go to do stworzenia kulistego, przypominającego pancernika droida. Potem przeszedł do kształtu bardziej przypominającego Pangolina z dłuższymi ramionami. Jeśli chodzi o estetykę, droid Lee został zainspirowany kolekcją antyków jego dziadka, która obejmuje starożytne japońskie kapelusze rolnicze oraz samurajskie płaszcze i naramienniki. Kolorystyka droida również pochodziła z niekonwencjonalnych miejsc.

„Znalazłem kilka starych miedzianych garnków w spiżarni mojej matki i nauczyłem się tworzyć tekstury w Maya, więc wszystkie części robota, które mają srebrny lub pomarańczowy kolor, pochodzą z jej garnków. Na krawędzie ramienia robota naniosłem również zardzewiałe krawędzie starej metalowej konewki ze sklepu z antykami w San Francisco. To samo zrobiłem ze starym workiem jutowym, który stał się materiałem na plecach droida”.


Celebracja innowacyjności i dziedzictwa Gwiezdnych Wojen

Konkurs na droida był częścią kampanii Autodesk i Lucasfilm, mającej na celu uhonorowanie pomysłowych umysłów stojących za ukochaną serią Gwiezdnych Wojen. Dobiegający końca w czerwcu 2024 roku konkurs był fantastyczną podróżą, celebrującą niesamowitą kreatywność fanów Gwiezdnych Wojen i zaawansowane możliwości oprogramowania Autodesk. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za ich entuzjazm i imponujące zgłoszenia.
 


Źródło/ Autor: blogs.autodesk.com / Anetta Hauzer
 

No votes yet.
Please wait...