Menu

Autodesk Fusion 360 Cloud – projektowanie

fusion360

Fusion 360 – projektowanie

Fusion 360 to pierwsze, kompletne i zintegrowane rozwiązanie do projektowania 3D CAD, obliczeń MES i wytwarzania na obrabiarkach NC działające w chmurze. Program doskonale łączy ze sobą przepływ pracy od wstępnych szkiców, przez modele, zespoły, obliczenia, wizualizacje, dokumentację, po obróbkę CAM. Poniżej omówiono moduły oprogramowania Fusion 360, które w znacznym stopniu wspierają fazę projektowania: MODEL, SCULPT, PATCH oraz DRAWING.

Z uwagi na ciągły rozwój programu Fusion 360, poniższe opisy mogą różnic się od zawartości programu.


Fusion 360 – MODEL

Jest to środowisko do projektowania części i zespołów. Zawiera wszystkie potrzebne narzędzia.

  • Rysowanie: linia, splajn, prostokąt, koło, łuk, elipsa, wielokąt, szyk, itd.
  • Edycja szkiców: zaokrąglenie, fazowanie, utnij, wydłuż, szyk, itd.
  • Wymiarowanie utworzonych szkiców.
Opcje rysowania Fusion 360
  • Tworzenie brył przez: wyciągnięcie, obrót, przeciągnięcie, wyciągnięcie złożone.
  • Tworzenie otworów, żeber, pogrubianie, spirala, rura, itd.
Tworzenie brył Fusion 360
  • Modyfikacja brył: promień, faza, edycja bezpośrednia, skorupa, pochylenie, skala, podział bryły, łącznie brył (operacje Boolowskie), itp.
  • Narzędzia do zmiany właściwości materiałów, zmianę wyglądu, zarządzanie materiałami, zmianę parametrów, itd.
Modyfikacja brył Fusion 360
  • Narzędzia do tworzenia i edycji zespołu jak: wiązania, połączenia, blokowania położenia, wymuszania ruchu elementu, wykrywania połączenia, animacji ruchu, określenia wartości wiązania w czasie ruchu.
Narzędzia do tworzenia i edycji zespołu Fusion 360
  • Polecenie do tworzenia elementów konstrukcyjnych jak płaszczyzny, osie, punkty.
Tworzenie elementów konstrukcyjnych Fusion 360
  • Narzędzia do sprawdzania i analizy: badanie kolizji, mierzenie, analiza krzywizny, analiza pochylenia, tworzenia przekroju w modelu 3D
Narzędzia do sprawdzania i analizy Fusion 360
  • Wstawianie elementów do pokrycia bitmapą, wstawienie tła, wstawienie podkładu do szkicu.
  • Narzędzia do wstawienia modeli z innych systemów: pliki spline, siatki typu MESH, plików SVG, czy DXF
Narzędzia do wstawienia modeli z innych systemów Fusion 360
  • Narzędzia do edycji i tworzenia wydruków 3D i generowania plików sterowania drukarkami 3D.
  • Tworzenie interaktywnych prezentacji
  • Wycena wytworzenia detalu przez: wydruk 3D, wtrysk tworzywa i aluminium, obróbkę CNC
Narzędzia do edycji i tworzenia wydruków 3D Fusion 360

Biblioteka Elementów Znormalizowanych

W środowisku MODEL dostępna jest biblioteka elementów znormalizowanych. Biblioteka dostępna jest w menu INSERT: Insert McMaster-Carr Component

Biblioteka Elementów Znormalizowanych w Fusion 360

Biblioteka zawiera 26 kategorii elementów do wstawienia z różnych dziedzin projektowania:

  • elementy złączne i mocujące
  • obróbka ubytkowa i polerowanie
  • budynek i teren
  • elektryczność i oświetlenie
  • narzędzia
  • filtrowanie
  • przepływ, pomiary i kontrola przepływu
  • meble i przechowywanie
  • narzędzia ręczne
  • okucia i zamki
  • grzanie i chłodzenie
  • smarowanie
  • magazynowanie i transport
  • mierzenie i kontrola
  • wyposażenie biura
  • rury, złącza, kołnierze
  • armatura
  • napędy, silniki, przekładnie, koła zębate
  • pomiar i kontrola ciśnienia
  • łańcuchy, liny, zawiesia, haki, wciągarki, wózki, podnośniki
  • wyposażenie BHP
  • cięcie i wycinanie
  • uszczelnienia
  • pakowanie
  • wieszanie, mocowanie
Biblioteka elementów w Fusion 360

Przykładowa biblioteka Fastening & Joining zawiera elementy jak:

  • Śruby, wkręty
  • Pręty gwintowane i szpilki
  • Oczka
  • Mocowania U
  • Nakrętki
  • Podkładki
  • Podkładki klinowe
  • Kołki
  • Nity
  • Gwoździe
  • Nitownice
  • Zszywki
  • Pierścienie osadcze
  • Sprężyny
Biblioteka Fastening & Joining w Fusion 360

Model śruby w Fusion 360
Jak korzystać z biblioteki?

  1. Z lewej stronie należy wybrać kategorię elementów: Fastening & Joining
  2. Następnie element z biblioteki np.: Screws & Bolts
  3. Wybrać typ śruby – CAP Screws (śruby z łbem sześciokątnym)
  4. Należy określić wymiary: metryczne lub calowe, a następnie wybrać średnicę i długość, np. Rozmiar M6 x 35mm
  5. Po prawej stronie do wyboru mamy: klasę wytrzymałości 10.9, 8.8, śruby z kołnierzem
  6. Po kliknięciu w rozmiar pojawia się okno Product Detail CAD w którym możemy wybrać typ pliku do wstawienia. Np.: w formacie 3-D STEP. (Do wyboru jest 6 formatów 3D i 4 formaty 2D)
  7. Po kliknięciu SAVE śruba wstawiona jest do projektu
  8. W celu umieszczenia w pożądanym miejscu należy użyć wiązań
Fusion 360 Fastening & Joining


Fusion 360 – SHEET METAL (Projektowanie i rozwijanie elementów giętych z blachy )

Moduł Sheet Metal pozwala na tworzenie części wykonywanych poprzez gięcie elementów z blachy. Do dyspozycji mamy narzędzia pozwalające na zamianę płaskiego szkicu na element blachowy.

Do tak utworzonego bazowego elementu można dodawać kolejne zagięcia poleceniem Kołnierz. Długość tworzonego kołnierza można określić ciągnąć myszką. Można jednocześnie wskazać wiele krawędzi od których będą tworzone kołnierze. Tworząc w ten sposób konstrukcje automatycznie tworzone są podcięcia w narożnikach i podcięcia przy zagięciach.

Praca z arkuszem blachy odbywa się z zachowaniem ustawień dostępnych w menu Sheet Metal Rules. Są tu dostępne opcje sterujące budową arkusza jak: grubość, współczynnik K, promień gięcia, podcięcia, głębokość podcięcia, itp.

Płaski wzór tworzony jest przez wybór polecenie Flat Pattern i wskazanie nieruchomej ścianki według której są rozwijane pozostałe ścianki.

Tworzenie dokumentacji płaskiego rozwinięcia następuje po aktywacji w menu – Flat Pattern i utworzeniu z niego dokumentacji poleceniem Drawing From Design.

Fusion 360 – SHEET METAL


Fusion 360 – DRAWING (Rysunek)

Tworzenie dokumentacji dostępne jest pod prawym przyciskiem myszy w przeglądarce części lub zespołu oraz pod prawym przyciskiem myszy w przeglądarce plików Fusion 360. Po przejściu do rysunku mamy do dyspozycji narzędzia do tworzenia rzutów i opisywania rysunków.

Fusion 360 – DRAWING

Tworzenie rzutów możliwe jest przy wykorzystaniu: rzutu bazowego, widoku, przekroju, szczegółu. Utworzone rzuty mogą być przedstawione jako widoki krawędziowe, widoki cieniowane z widocznymi lub ukrytymi liniami.

Menu Fusion 360 – DRAWING

Możliwości modułu Drawing:

  • Narzędzia do opisywania dokumentacji pozwalają na utworzenie: osi symetrii, osi otworów, utworzenia wymiarów liniowych, kątowych, średnicy, wymiaru od bazy czy łańcucha wymiarowego. Opisy tekstowe pozwalają na umieszczenie tekstu na rysunku lub na odnośniku
  • Symbole opisowe pozwalają  na opis chropowatości, odchyłek kształtu i położenia, zaznaczenie bazy
  • Lista części generuje tabelę zawierającą: nazwę elementu, opis, litość sztuk, materiał, numer kolejny. Numery pozycji na rysunku umieszczane są ręcznie z linią odniesienia w formie prostej linii z numerem pozycji lub linii falowanej z numerem pozycji
  • Utworzone rysunki są zapisywane na naszym koncie w chmurze.  Polecenie OUTPUT zapisuje rysunek na dysku naszego komputera z formacie DWG wersji 2013 lub pdf


Fusion 360 – SCULPT (Swobodne modelowanie)

Po wybraniu w środowisku MODEL fioletowej ikony obrazującej kostkę przechodzimy do środowiska SCULPT – swobodnego modelowania części – Free Forming. W środowisku SCULPT mamy narzędzia do tworzenia brył, modyfikacji i edycji.

Menu Fusion 360 – SCULPT

Bryły tworzymy z podstawowych elementów jak: kostka, walec, płaszczyzna, cylinder, torys sfera, itp.

Narzędzia do modyfikacji geometrii umożliwiają edycję wcześniej utworzonych podstawowych elementów i dowolne ich przekształcanie. Mamy do dyspozycji narzędzia jak: wstawianie dodatkowej krawędzi, podział elementów na mierniejsze, wstawianie punktu, łączenie elementów, budowanie połączenia między elementami, oraz wiele innych do modyfikacji geometrii.

fusion 360

Narzędzia do tworzenia elementów symetrycznych, oraz do naprawy modeli.

Opcje Fusion 360 – SCULPT

Fusion 360 – PATCH (Powierzchnie)

Jest to środowisko do tworzenia modeli powierzchniowych. Zawiera dwa zestawy narzędzi CREATE i MODIFY: do tworzenia modeli powierzchniowych i do modyfikacji.

Fusion 360 – PATCH
 

W narzędziu CREATE dostępne są polecenia do tworzenia modeli powierzchniowych przez: Wyciągnięcie, Obrót, Przeciągnięcie, Przeciągnięcie złożone, Odsunięcie, Odbicie, itp.. W narzędziu MODIFY dostępne są polecenia: Przecinanie powierzchni, Wydłużanie, Zszywanie, Zmienia orientacji, itp.

Fusion 360 – PATCH 2





fusion 360 team



Zapytanie ofertowe

Skontaktuj się z nami. Nasi konsultanci przygotują optymalną ofertę, dopasowaną do Twoich potrzeb.


    Informujemy, że przetwarzamy Twoje dane zgodnie z RODO i z naszą Polityką prywatności.
    Please prove you are human by selecting the house.



    Promocje

    Rating: 4.00/5. From 1 vote.
    Please wait...