Menu

Aktualizacja programów z poziomu użytkownika dzięki Autodesk Access

Uprawnienia do aktualizacji oprogramowania Autodesk Access

Kategoria: Aktualności, Tagi: , , ,

Od 4 maja administratorzy IT mogą upoważnić użytkowników oprogramowania Autodesk do samodzielnej instalacji aktualizacji w narzędziu Autodesk Access.


Upoważnij użytkowników do instalowania aktualizacji!

Koniec z brakiem możliwości instalacji aktualizacji bez udziału działu IT. Zmiana ta zapewnia dostęp do ważnych aktualizacji oprogramowania, zmniejszając konieczność angażowania administratorów IT przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa sieci.

Całkowite zdjęcie ograniczeń instalacyjnych dla użytkowników oznacza, że mogliby oni przypadkowo zainstalować oprogramowanie zagrażające bezpieczeństwu przedsiębiorstwa. Od teraz nadając uprawnienia do instalacji, administratorzy IT mogą zezwolić użytkownikom na pobieranie i instalowanie najnowszego oprogramowania Autodesk z witryny Autodesk Access bez rozszerzania uprawnień do instalacji na inne źródła. Funkcjonalność ta została dodana w najnowszej wersji programu Autodesk Access i wymaga instalacji na urządzeniach użytkowników.

Uwaga: Uprawnienia do instalacji, które mogą zostać nadane użytkownikom bez uprawnień administracyjnych dotyczą tylko plików do pobrania z aplikacji Autodesk Access, a nie z konta Autodesk.


Kontrolowanie aktualizacji w Autodesk Access

Umożliwiono definiowanie 3 rodzajów uprawnień użytkownikom:

  • Użytkownicy z uprawnieniami do instalacji na swoich urządzeniach.
  • Użytkownicy bez uprawnień do instalacji na swoich urządzeniach.
  • Użytkownicy, którzy nie powinni instalować aktualizacji. 

( będą widzieli dostępne aktualizacje i mogli powiadomić administratora IT o potrzebie aktualizacji)


Sterowanie funkcjami za pośrednictwem rejestru

Autodesk wymienia 2 metody przesyłania ustawień do rejestru użytkownika. Po stronie administratora IT należy wybór, który proces będzie najlepszy.

  • Zasady grupy: Zasady grupy firmy Microsoft umożliwiają zastosowanie ustawień rejestru do użytkowników na poziomie grupy. Zapewnia to łatwy i bezpieczny sposób stosowania ustawień.
  • Skrypty logowania :możesz używać skryptów logowania do zapisywania ustawień rejestru podczas procesu logowania.

Ustawienia rejestru:

Utwórz nowy klucz w obszarze komputera lokalnego rejestru: folder HKLM/Software/Autodesk/ODIS:

  1. Nazwa klucza: AllowSystemContextInstall
  2. Wartość DWORD: 1

Aby użyć ustawień rejestru i uniemożliwić użytkownikom instalowanie aktualizacji:

Utwórz nowy klucz w folderze HKCU/Software/Autodesk/ODIS:

  1. Nazwa klucza: DisableManualUpdateInstall
  2. Wartości DWORD:
    • Wartość 1zapewnia użytkownikom widok programu Access bez dostępnych aktualizacji..
    • Wartość 2zapewnia użytkownikom normalny widok dostępnych aktualizacji, ale usuwa przycisk Aktualizuj.

Poniższy diagram ilustruje wygląd programu Access dla użytkowników wyżej wymienionymi ustawieniami:

Uprawnienia do aktualizacji oprogramowania Autodesk


Autor: Jakub Piwowar | PCC Polska