Od 4 maja administratorzy IT mogą upoważnić użytkowników oprogramowania Autodesk do samodzielnej instalacji aktualizacji w narzędziu Autodesk Access.
Koniec z brakiem możliwości instalacji aktualizacji bez udziału działu IT. Zmiana ta zapewnia dostęp do ważnych aktualizacji oprogramowania, zmniejszając konieczność angażowania administratorów IT przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa sieci.
Całkowite zdjęcie ograniczeń instalacyjnych dla użytkowników oznacza, że mogliby oni przypadkowo zainstalować oprogramowanie zagrażające bezpieczeństwu przedsiębiorstwa. Od teraz nadając uprawnienia do instalacji, administratorzy IT mogą zezwolić użytkownikom na pobieranie i instalowanie najnowszego oprogramowania Autodesk z witryny Autodesk Access bez rozszerzania uprawnień do instalacji na inne źródła. Funkcjonalność ta została dodana w najnowszej wersji programu Autodesk Access i wymaga instalacji na urządzeniach użytkowników.
Uwaga: Uprawnienia do instalacji, które mogą zostać nadane użytkownikom bez uprawnień administracyjnych dotyczą tylko plików do pobrania z aplikacji Autodesk Access, a nie z konta Autodesk.
Umożliwiono definiowanie 3 rodzajów uprawnień użytkownikom:
( będą widzieli dostępne aktualizacje i mogli powiadomić administratora IT o potrzebie aktualizacji)
Autodesk wymienia 2 metody przesyłania ustawień do rejestru użytkownika. Po stronie administratora IT należy wybór, który proces będzie najlepszy.
Ustawienia rejestru:
Utwórz nowy klucz w obszarze komputera lokalnego rejestru: folder HKLM/Software/Autodesk/ODIS:
Aby użyć ustawień rejestru i uniemożliwić użytkownikom instalowanie aktualizacji:
Utwórz nowy klucz w folderze HKCU/Software/Autodesk/ODIS:
Poniższy diagram ilustruje wygląd programu Access dla użytkowników wyżej wymienionymi ustawieniami:
Autor: Jakub Piwowar | PCC Polska