V-Ray: aktualizacje dla programów SketchUp, Unreal i Cinema 4D



Opublikowane: 18 Lis / 2019 Kategoria: Pomoc techniczna - grafika 3D, Tagi: ,

Program V-Ray doczekał się ciekawych aktualizacji w wersji dla kilku programów. Czego się spodziewać? Przeczytaj w artykule!


Aktualizacje dla programów SketchUp, Unreal i Cinema 4D

Producent V-Ray’a tj. ChaosGroup w ostatnim czasie wypuścił sporo ulepszeń dobrze nam znanego silnika renderującego. Pokrótce opiszemy jakich zmian czy nowości możemy się spodziewać.


V-Ray Next dla SketchUp

Nowy Update .1 do SketchUp’a daje sporo optymalizacji i nowych rozwiązań w istniejących narzędziach. Poniżej lista zmian:

  • SketchUp Colorization support — Możliwość korekcji kolorów na materiałach w SketchUpie i podgląd na żywo we V-Ray Frame Buffer.
  • Improved user experience – łatwiejsze i płynniejsze używanie narzędzi z V-Raye, podczas tworzenia świateł oraz interakcji z elementami sceny.
  • Optimized interactive CPU rendering – poprawiony interaktywny render. Działa szybciej, dokładniej i daje dużo lepsze efekty w porównaniu z poprzednią wersją.
  • Quick denoiser engine switch – poprawione działanie denoisera od V-Raya (czyści szumy). Suwak dodany do menu Renderu, pozwala na łatwe zarządzanie „mocą” czyszczenia przez procesy denoisera.
  • Cryptomatte element – to render element, który tworzy automatycznie maski obiektów przy passach, dzięki którym możemy potem bardzo łatwo pracować z nimi w Post-produkcji.
  • Color picker temperature – to kolejny suwak dodany przez V-Raya w okienku z temperaturą balansu bieli. Dzięki temu możemy ustawić odpowiedni white balance w temperaturze Kelvinów.
  • Updated VFB lens effects – rozbudowane opcje VFB Lens effects, gdzie dostajemy nowe opcje, pozwalające na tworzenie zabrudzeń i zarysowań „soczewek przy światłach”.



V-Ray 2.3 dla Unreal

  • Wsparcie do wersji 4.23 Unreal’a,
  • Wsparcie importu vrscene przez python script,
  • Automatyczne zapisywanie renderowanych still images w Unreal w trybie nieinteraktywnym,
  • Wsparcie dla parametru temperatury w Unreal Lights.

I wiele wiele innych drobniejszych usprawnień i poprawek – więcej szczegółów na stronie producenta.


V-Ray 3.70.05 for Cinema 4D

  • Wsparcie dla komputerów z procesorami bez obsługi AVX.
  • Podgląd materiałów i tekstur zużywa mniej zasobów komputera.
  • Naprawione błędy podczas tworzenia OSL shader, błędy z V-Ray Bridge, multipass manager i wiele innych.

Jak widać ChaosGroup wciąż rozwija swój produkt V-Ray, nie skupia się tylko na jednym programie i wciąż idzie do przodu.  My użytkownicy oczywiście na tym korzystamy, bo wszystko działa sprawniej i lepiej. W przypadku pytań prosimy o kontakt.

 

Autor: Jakub Baran | PCC Polska