Cyfrowe rzeźbienie w Maya 2018 – TIPS & TRICKS



Opublikowane: 14 Lis / 2017 Kategoria: Pomoc techniczna - grafika 3D, Tagi: , , ,

Zobacz jak dzięki dodatkowym narzędziom w Maya jesteś w stanie rzeźbić w modelach bez potrzeby eksportowania ich do zewnętrznych programów.

Maya i zawarty w niej pakiet narzędzi do Sculptingu

Autodesk Maya jest programem, który posiada pełen zestaw narzędzi także do Sculptingu. Dzięki temu będziemy w stanie rzeźbić w naszych modelach bez potrzeby eksportowania ich do zewnętrznych programów.

1

 


Poniżej przedstawiamy jedynie kilka wybranych narzędzi z całej ich gamy:

 
Grabtool
Narzędzie Grab tool pozwala na dosłowne ciągnięcie za fragment siatki i wyciąganie jej w pożądanym kierunku: 2.1
 
Narzędzie Smooth pozwala na wygładzanie ostrych krawędzi:
 
Flatten tool pozwala na spłaszczenie siatki do konkretnej płaszczyzny, dając efekt odgnieceń czegoś płaskiego i ciężkiego na naszej siatce:
 
Narzędzie Relax pozwala na uporządkowanie naszej siatki. Algorytm stara się ułożyć jak najlepsze proporcje odległościowe między wszystkimi Vertexami

Jest to jedynie czubek góry lodowej, którą jest zestaw narzędzi do sculptingu w Autodesk Maya 2018.

Jest to świetne rozwiązanie dla 3D artystów, które pozwala na uwolnienie się od dodatkowego softu do rzeźbienia w przypadku gdy potrzebne są narzędzia tylko i wyłącznie do sculptingu.

Źródło: Patryk Konieczny | PCC Polska

 




MotionBuilder i tajemnice pracy z motion capture

10 października o godz. 11:00

Tworzysz animacje, ten webinar jest dla Ciebie!
Opowiemy nieco o pracy nad animacją postaci
z wykorzystaniem systemu motion capture.
Biorę udział w darmowym webinarze!
close-link