Menu

Menedżer licencji Autodesk nie działa lub nie został prawidłowo zainstalowany – Tips & Tricks

Program AutoCAD nie chce się uruchomić przy pierwszym uruchomieniu? Koniecznie przeczytaj ten artykuł!


Naprawa menadżera licencji

Czy zdarzyło Ci się, że po uruchomieniu dowolnego programu z rodziny AutoCAD 2017/2018 pojawił się komunikat: Menedżer licencji nie działa lub nie został prawidłowo zainstalowany.

błąd 2
 

Przyczyna błędu nie jest jednoznaczna, poniżej propozycja pięciu rozwiązań.


Rozwiązanie 1: Sprawdź, czy poprawnie działa usługa licencjonowania FlexNet

  1. Kliknij przycisk START i wybierz URUCHOM
  2. Wpisz: msc
  3. W kolumnie Nazwa znajdź pozycję FlexNet Licensing 64 i upewnij się, że jej status jest uruchomiony
    • Jeżeli FlexNet Licensing 64 jest już uruchomiony to zamknij okno i przejdź do Rozwiązania 2
    • Jeśli nie jest uruchomiony, w kolumnie Typ uruchomienia kliknij prawym przyciskiem myszy Ręcznie i wybierz Właściwości (musisz mieć uprawnienia Administracyjne).
  4. Użyj menu rozwijalnego i zmień na tryb Automatyczny.
  5. Aby zmienić status FlexNet na Running kliknij prawym przyciskiem myszy w pustą komórkę Status i wybierz Start z menu kontekstowego.

Rozwiązanie 2: Uruchom jako administrator

  1. Kliknij prawym przyciskiem myszy na ikonę programu AutoCAD i wybierz opcję Uruchom jako administrator.

Rozwiązanie 3: Odtwórz plik danych licencyjnych

  1. AutoCAD może nie się nie uruchomić, jeżeli brakuje pliku danych licencjonowania lub jest on uszkodzony.
      • Dla wersji 2017: C:\ProgramData\Autodesk\CLM\LGS\<Product_Key>_2017.0.0.F
      • Dla wersji 2018: C:\ProgramData\Autodesk\CLM\LGS\<Product_Key>_2018.0.0.F
    • UWAGA: zastąp numer klucza numerem dla swojej licencji. Aby znaleźć swój klucz zaloguj się na swoje konto Autodesk na stronie www.manage.autodesk.com
  2. Jeżeli nie ma takiego folderu to upewnij się, że nie jest on ukryty
    • Jeżeli folder nie istnieje – utwórz go
  3. Jeżeli plik LGS.data znajduje się w folderze, usuń go.
  4. Użyj edytora tekstu (np. Notatnik) aby utworzyć plik tekstowy o nazwie LGS.data w tym folderze.
    • Otwórz plik i wpisz jedną z następujących komend:
      1. _STANDALONE (jeżeli Twoja licencja ma numer seryjny)
      2. _NETWORK
      3. _USER (jeżeli Twoja licencja bazuje na Twoim Autodesk ID i nie ma numeru seryjnego)
  5. Zapisz plik LGS.data i zamknij edytor tekstu

UWAGA: sprawdź, czy edytor tekstu nie zapisał pliku LGS.data z ukrytym rozszerzeniem .txt.


Rozwiązanie 4: Instrukcja dla zaawansowanych

  1. Zeskanuj system oprogramowaniem antywirusowym, aby sprawdzić adware i wirusy.
  2. Wyłącz oprogramowanie antywirusowe
  3. Ponownie aktywuj licencje:
    • C:\Users\<username>\AppData\Roaming\Autodesk\ADUT i usuń wszystkie pliki
    • C:\Users\<username>\AppData\Local\Autodesk\WebService i usuń plik LoginState.xml
    • C:\ProgramData\FLEXnet i usuń wszystkie pliki, których nazwy zaczynają się od adskflex. 
  4. W opcjach internetowych wybierz zaawansowane i w ustawieniach przejdź do zabezpieczeń. Upewnij się, czy ssl 3.0 jest włączony
  5. Odinstaluj i ponownie zainstaluj wszystkie biblioteki C++
  6. Uruchom program AutoCAD i spróbuj go aktywować
  7. Odinstaluj program AutoCAD i zainstaluj go ponownie korzystając z funkcji Odinstaluj w panelu sterowania

UWAGA: Jeżeli pojawiają się błędy licencyjne ze wszystkich produktów Autodesk może być konieczne przeprowadzenie czystej deinstalacji. Przed tym procesem należy wykonać kopię zapasową systemu!


Rozwiązanie 5: Utwórz wdrożenie, aby ponownie zainstalować produkt AutoCAD.

Instalacja wdrażania jest przydatna, gdy normalna instalacja nie przebiegła pomyślnie z powodu zablokowania lub usunięcia informacji o licencji. Instalacja ta zbiera informacje o licencji przed próbą uruchomienia produktu i zastępuje utracone/uszkodzone informacje.

Spróbuj tego rozwiązania tylko wtedy, gdy problem po kroku 1-4 nie zostanie rozwiązany.

  1. Odinstaluj program AutoCAD z menu panel sterowania – Odinstaluj
  2. Zlokalizuj plik exe w ścieżce wdrożenia
  3. Kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję Uruchom jako administrator
  4. Postępuj zgodnie z instrukcją instalacyjną
  5. Uruchom ponownie komputer i uruchom produkt AutoCAD
Źródło: PCC Polska