Symulacja cieczy w 3ds Max Fluids – Maya Bifrost



Opublikowane: 13 Maj / 2019 Kategoria: Maya, Tagi: , ,

Bifrost jest technologią symulowania cieczy, dzięki temu animacje, w których występuje ciekły stan skupienia, stają się realistyczne i pełne dynamizmu. Przeczytaj o możliwościach narzędzia!


Symulacje 3ds Max Fluids – Maya Bifrost

Bifrost jest technologią symulowania cieczy, dzięki temu animacje, w których występuje ciekły stan skupienia, stają się realistyczne i pełne dynamizmu. Bifrost pozwala zarówno na generowanie subtelnych cieków wodnych jak np. gęstego płynu przelewającego się z naczynia do naczynia, jak i burzliwych scen na ogromną skalę – jak sztorm pośrodku oceanu. Jest bardzo prosty w obsłudze i nie wymaga mocnego sprzętu!  Mniejsze sceny zrobimy nawet na kilkuletnim laptopie! Bifrost w Maya, w 3ds Max nazwany Max Fluids. Oprócz innej nazwy jest to to same narzędzie.


Na próbę zrobiłem prostą scenę. Kran, z którego do miski leci woda:

Animacja wody – Maya Bifrost

 

Animacja wody w Max Fluids


Przy pomocy StandardSurface z Arnold’a, stworzyłem materiał wody :

Animacja wody w Max Fluids 1

Podsumowując. Małym nakładem pracy i czasu uzyskałem efekt, który jest realistyczny i zadowalający. Pamiętajmy, że jest to narzędzie dostarczone w cenie w raz z 3ds Max i Maya, czyli nie musimy ponosić dodatkowych kosztów. 


Świetne przykłady innych zastosowań, np. w przypadku tworzenia wizualizacji produktów spożywczych:


Autodesk



Przykład symulacji na większą skalę:

Autodesk

A to dopiero początek, bo Autodesk wciąż rozwija symulacje w programach 3ds Max i Maya. Oprócz cieczy, wkrótce otrzymamy symulację np. ognia i dymu!

Autor: Jakub Baran | PCC Polska




MotionBuilder i tajemnice pracy z motion capture

10 października o godz. 11:00

Tworzysz animacje, ten webinar jest dla Ciebie!
Opowiemy nieco o pracy nad animacją postaci
z wykorzystaniem systemu motion capture.
Biorę udział w darmowym webinarze!
close-link