Menu

Renderowanie w 3ds Max 2018 – co nowego?

Wraz z premierą 3ds Max’a 2018, firma Autodesk przestaje wspierać silniki NVIDIA Mental Ray, oraz Iray, jako jego integralną część. Co dostajemy w zamian?


Renderowanie w 3ds Max 2018 z silnikiem Arnold

Wraz z premierą 3ds Max’a 2018, firma Autodesk przestaje wspierać silniki NVIDIA Mental Ray, oraz Iray, jako jego integralną część. Zamiast tego, użytkownicy, będą mieli możliwość korzystania z nowego silnika renderującego „Arnold”.  Silniki Scanline, Quicksilver, oraz Autodesk Raytracer (ART.) pozostaną bez zmian.

Czym jest silnik renderujący „Arnold”?

Silnik ten został uhonorowany nagrodą roku Sci-Tech przez Akademię Sztuki Filmowej i Nauk Ścisłych (w USA). Z „Arnoldem” u boku użytkownicy 3ds Max’a dostają możliwość tworzenia najwyższej jakości prac w nowym, poszerzającym możliwości silniku renderującym.

Użytkownicy, którzy mają potrzebę zwiększenia swojej mocy obliczeniowej dołączając do renderowania więcej komputerów, mogą bez żadnych ograniczeń używać silników typu Scanline, Quicksilver oraz ART. Aczkolwiek, użytkownicy, życzący sobie używać tą metodą Arnolda, Iraya, Mental Raya lub innego zewnętrznego silnika, powinni wykupić dodatkowe licencje renderujące (tzw. Nodes).


Dlaczego Autodesk opracował takie zmiany?

Firma Autodesk zdecydowała się stworzyć otwarte środowisko silników renderujących, nie chcąc narzucać użytkownikom wcześniej wyznaczonych standardów. W sferze tzw. „rendererów” jest zbyt wiele innowacji i różnorodności, które dają użytkownikowi wybór między szybkością, ceną, jakością oraz kompatybilnością. Z tego powodu, firma Autodesk daje użytkownikowi możliwość wyboru silnika (wliczając w to NVIDIA Mental Ray i Iray). Zmiany te nie są kompatybilne wstecz, będą one dotyczyć tylko i wyłącznie użytkowników 3ds Max’a 2018.

 

Źródło: PCC Polska