Project Lavina – kolejny przełomowy krok dla silnika V-Ray!



Opublikowane: 09 Wrz / 2019 Kategoria: Pomoc techniczna - grafika 3D, Tagi: , ,

Producent popularnego silnika V-Ray mocno nas zaskoczył! Dowiedz się, jak Project Lavina oddaje w czasie rzeczywistym łatwość i dokładność śledzenia promieni w rozwiązaniach od Chaos Group.


Czym jest Project Lavina od Chaos Group?

Na konferencji Siggraph 2019 w Los Angeles, Chaos Group przedstawił swój innowacyjny projekt, jakim jest Lavina, czyli silnik renderujący w V-Ray’u w czasie rzeczywistym.

Patrząc na to z boku, nie jest to może coś nowego, wszak mamy już różne silniki na rynku (Unity, Unreal, Stingray), jednak ten ma się różnić przede wszystkim prostotą w użyciu.

Projekt narodził się w momencie powstawania filmu „CONSTRUCT”, gdzie prowadzony był ray tracing na żywo, lecz ówczesny sprzęt (za bagatela 250 tys. $) potrafił renderować obraz z szybkością 24 klatek na sekundę.  Aktualnie, ta sama scena byłaby renderowana dzisiaj w „Lavinie” z taką samą prędkością, lecz z dużo większą dokładnością i jakością, w sprzęcie wykorzystującym kartę z serii RTX – czyli wartą ok. 1000$!


Co nam daje Lavina?

Lavina daje nam możliwość umieszczenia naszej sceny z 3ds Max’a w silniku, wraz z całymi materiałami oraz oświetleniem, za pomocą prostego przeciągnięcia go, bez zbędnej zaawansowanej konfiguracji samego silnika i poprawek materiałów. Jest to bardzo banalny proces, nad którym często przy innych silnikach musimy poświęcić trochę czasu, żeby go uzyskać. Tutaj – otrzymujemy już bardzo wysoką jakość!

Dzięki tak prostemu silnikowi, tworzenie wizualizacji pod wirtualną rzeczywistość stanie się jeszcze prostsze! Chaos bardzo usilnie pracuje nad wprowadzeniem do silnika systemów VR, a pierwsze testy wyglądają obiecująco.


Premiera Project Lavina

Jak na razie data premiery nie jest oficjalnie znana, ale projekt z każdym dzień dynamicznie nabiera tempa! Warto śledzić poczynania tego projektu, ponieważ na pewno wspomoże to współpracę oraz rozszerzy perspektywy dla użytkowników 3ds Maxa i Maya.

Dla ciekawych – film „Construct”:

Źródło: Chaos Group | Michał Chmielewicz – PCC Polska




Render farma
budowanie i zarządzanie
farmą renderującą

10 grudnia 2019 o godz. 10:00
Jeśli wykonujesz pracę, którą render farma
może znacznie przyspieszyć, zacznij od
podstaw z naszym webinarem.
Sprawdź w sklepie online >>>
close-link