Menu

Premiera V-Ray Next dla programu SketchUp



Kategoria: Grafika 3D, Tagi: , ,

Od niedawana dosteępna jest najnowsza wersja programu do SketchUp’a – V-Ray Next. Sprawdź co się zmieniło oraz jakie dodano ulepszenia.


Premiera V-Ray Next dla programu SketchUp

V-Ray Next czyli rewolucyjny silnik renderujący, który już jest w takich programach jak 3ds Max, Maya a teraz pojawia się w programie SketchUp. Tak się złożyło, że wraz ze startem wyczekiwanej nowej wersji SU jednocześnie pojawia się V-Ray Next! Świetna wiadomość dla osób korzystających z tego programu, bądź dla osób zastanawiających się nad jego zakupem.  Producent  ChaosGroup zrezygnował z dotychczasowej numeracji na rzecz słowa NEXT – twierdząc tym samym, że związane jest to z tak wielkimi zmianami – „Next Level of rendering”.

Najważniejsze usprawnienia | Chaos Group

Co nowego wprowadza najnowsza wersja silnika renderującego w porównaniu z wersją 3.x?

USPRAWNIENIA W CODZIENNEJ PRACY:

Powerful asset management – w jednym miejscu mamy dostęp do wszystkich assetów, dzięki temu szybko można wybrać i zrobić podgląd.


Deep SketchUp connection – V-Ray dla SketchUp nie tylko skupia się na poprawach funkcjonalności przy tworzeniu renderów, ale także dodaje ulepszone narzędzia. Pomagają w zarządzaniu sceną, można dostosować style okien i wyświetlania. Przyjemniejszy import scen V-Ray z innych aplikacji 3D. Także ulepszenia w dziedzinie renderowania w sieci i nowy przejrzysty pasek narzędzi V-Ray.


Efficient render control – nowe intuicyjne ustawienia kamery. Mamy łatwy dostęp do podstawowych ustawień i zarazem do tych zaawansowanych np. ustawienie niestandardowej rozdzielczości bez zawracania sobie głowy proporcjami aspect ratio.


New Materials and Textures – teraz w V-Ray Next dla SketchUp, standardowy materiał V-Ray jest kompatybilny z metalem PBR. Popularny standard w silnikach gier i w narzędziach takich jak Substance Painter. Dodatkowo dla jeszcze większej kontroli możesz zmienić również wartość RGB lub HSV dowolnej tekstury.


INTELIGENCJA SCEN:

Automatic exposure and white balance –  dzięki adaptacyjnym uczeniu, sceny w V-Ray automatycznie mają dobrze wyeksponowany obraz. Dodatkowo dzięki automatycznym balansie bieli , usuwającym przesadzoną ilość ciepłego lub zimnego odcienia światła pochodzącego z naturalnego lub sztucznego źródła światła.


Adaptive Dome Light – nie tylko pozwala na szybsze obliczenie oświetlenia sceny (nawet siedmiokrotnie) ale także przyspiesza naszą pracę podczas jej tworzenia. Jego szczególnym udoskonaleniem jest inteligentne wykrywanie szczelin, przez które mogłoby padać światło dzienne, oraz obliczenie go tylko i wyłącznie w tej szczelinie.


OPTYMALIZACJA WYDAJNOŚCI:

Faster Rendering – nawet dwa razy szybszy render tej samej sceny w porównaniu do V-Ray 3.x. Ulepszona współpraca z GPU i lepsza kompatybilność z chmurą.


AI Denoiser – automatyczne usunięcie tzw. szumu podczas renderowania.


Jak widać nowa wersja wprowadza wiele nowości i usprawnień. Chaos Group postarał się, żeby użytkownikom SketchUp pracowało się jeszcze przyjemniej przy swoich projektach.

Więcej informacji o poprawkach:

 

V-Ray Next for SketchUp jest kompatybilny z :

  • SketchUp Pro 2019
  • z trzema starszymi wersjami tj. 2016-2018.

Wszystkie nowe licencje V-Ray 3.x zakupione od 1 grudnia 2018 obejmuje darmowy upgrade do wersji Next (upgrade będzie można zrobić do końca marca 2019).

 

Źródło: Chaos Group