Polskie firmy na światowych targach growych E3 – jak wypadliśmy?



Opublikowane: 04 Lip / 2019 Kategoria: Aktualności, Tagi: , , ,

Na tegorocznej edycji największej imprezy w branży growej E3, pokazała się czołówka polskich firm, prezentując zapowiedzi swoich gier! 


Electronic Entertainment Expo  w skrócie po prostu E3, czyli największa wystawa firm tworzących gry i sprzęt dla graczy. W tym roku odbyły się na początku czerwca, a dokładniej w dniach 8-13 czerwca. Początkowe dni przeznaczone były dla dziennikarzy i ludzi z branży. Wtedy konferencje przeprowadziły największe firmy growe takie jak: Microsoft, Nintendo, Bethesda, Activision, EA, itd. Między 11-13 czerwca wstęp wolny mieli wszyscy zainteresowani.

Nie ma sensu rozpisywać się o wszystkich firmach i grach, bo po prostu jest tego za dużo! Skupmy się na naszych polskich deweloperach. W tym roku naprawdę pokazaliśmy sporo dobrych gier, możemy być dumni, a my jako firma PCC Polska tym bardziej, bo część z tych deweloperów jest naszymi klientami!


Najwięcej mówi się o wyczekiwanym Cyberpunk 2077, którego twórcą jest CD Projekt RED, z którym współpracujemy od ponad 10 lat. Na konferencji Microsoft zrobili wielkie show jeśli nie największe, najpierw pokazując świetny fragment z rozgrywki  a później na scenie wkroczył Keanu Reevs (będzie jednym z głównych bohaterów), który podkręcił wszystko do niewyobrażalnego WOW! Niezapomniany moment z „Is really going to be breathtaking – You’re breathtaknig- You’re breathtaking! You all are breathtaking!”, który stał się wręcz epicki.

Drugim tytułem od RED’ów jest Wiedźmin 3 na Nintendo Switch.  Jestem użytkownikiem tej świetnej konsoli i wiele tytułów już przeszedłem, ale niestety nie jest to mocny sprzęt i aż tak dużego tytułu po prostu nie ma! Do tej pory zastanawiam się: jak oni to zrobili?! Oprócz specyfikacji sporym ograniczeniem jest nośnik, który ma max pojemność 32GB a dla porównania na ps4 Wiedźmin 3 Edycja kompletna z dodatkami zajmuje ponad 50GB! Jak to wygląda i działa! I mimo, że przeszedłem na konsoli Sony to zrobię to po raz kolejny na Switch’u – w końcu to przenośny Wiedźmin!!


Kolejną perełką jest Dying Light 2, czyli gra naszego klienta Techland. Po pierwszej części DL, która wciągnęło okrutnie dzięki wybuchowemu połączeniu otwartego świata, parkour i zombie! Dwójka zapowiada się jeszcze lepiej. Więcej wszystkiego, poprawione wiele aspektów z poprzedniej części plus konsekwencje naszych wyborów. Do tego główny bohater, który jest zarażony i igramy z czasem!  Czekamy i trzymamy kciuki!


Największym zaskoczeniem okazał się tytuł Blair Witch od Bloober Team. Nie było wcześniejszych przecieków o grze, gdzie tak naprawdę o większości zapowiedzi słyszało się na długo przed targami. Gdy zobaczyłem trailer to pierwsza myśl: przecież to nowy Alan Wake! A tu bach napis Blair Witch! W końcu ktoś wykorzystał temat czarownic z lasu Black Hills. Yeah, jestem kupiony! Bardzo, ale to bardzo pozytywne zaskoczenie naszego klienta.



Kolejny nasz klient – People Can Fly – czyli twórcy między innymi szalonej strzelanki Bulletstorm, świetnej części GoW: Judgement. Zapowiedzieli kolejną grę o tytule Outriders. Po raz kolejny dość futurystyczny klimat ale tym razem połączony z.. no właśnie z czym? Głównym przeciwnikiem są demony? Najeźdźcy z innej planety? Wszechświata? Za dużo tajemnic przy tym tytule i tak naprawdę nie dostaliśmy właściwego gameplay’u. Ale wierzę w doświadczenie ludzi z PCF’u i wiem, że dostaniemy bardzo dobry tytuł, na który warto czekać!


CI Games z nowym Sniper Ghost Warrior: Contracts. Mimo wielkiej fali krytyki na poprzednią część – ja dobrze wspominam SGW 3. Owszem na początku gra borykała się z wieloma błędami ale CI Games nie dał za wygraną i z czasem poprawił tytuł na tyle, że z czystym sumieniem mogę polecić fanom zabijania z odległości. Dlatego tym bardziej trzymam kciuki za nowego Snipera i naszego klienta, mam wielką nadzieję, że tym razem otrzymamy dopracowany tytuł już w dniu premiery. A gracze chwycą za pudełka z grą.


Ludzi z firmy Donkey Crew poznałem na tegorocznym Digital Dragons. Od razu zaciekawił mnie tytuł nad, którym obecnie pracują tj. Last Oasis.  Stylistyka i wykreowany świat jest wręcz zabójczy! Brak Księżyca, wstrzymany ruch obrotowy Ziemi i walka o przetrwanie w nielicznych oazach. Drewniane ruchome maszyny w survivalowej grze mmo, która dzieje się w postapokaliptycznych czasach? Tak to wszystko tutaj jest. A nawet więcej!  Sami zobaczcie jaki ta gra ma klimat:


Podsumowując: bardzo cieszy mnie to, że Polska staje się światową potęgą GameDev. Tym bardziej, że z większością tych firm współpracujemy, mamy ze sobą kontakt i się znamy! Brawo!

 

Autor: Jakub Baran | PCC Polska