Nowości programu AUTODESK FLAME 2020



Opublikowane: 13 Maj / 2019 Kategoria: Grafika 3D, Tagi:

Program Autodesk Flame 2020 to świetne oprogramowanie do efektów wizualnych 3D, korekcji kolorystycznej produkcji oraz wykańczania produkcyjnego. Zobacz co się zmieniło w najnowszej wersji programu.


Najważniejsze poprawki w programie Flame 2020

Program Autodesk Flame 2020 to świetne oprogramowanie do efektów wizualnych 3D, korekcji kolorystycznej produkcji oraz wykańczania produkcyjnego. Zobacz co się zmieniło w najnowszej wersji programu.

FLAME 1 AOV Generation w Autodesk Flame 2020 Dzięki AOV Generation opartemu na Machine Learning, mamy teraz unikalne sposoby na izolowanie i modyfikowanie obiektów w ruchomych materiałach, w celu ustawienia gradientu i kompozycji.
FLAME 2 Renderowanie w tle w Autodesk Flame Reactor w tle na pojedynczym GPU, automatycznie renderuje w tle. Optymalizacja pozwala na dalszą pracę.
FLAME 3 Nowości Autodesk Flame 2020 Wsparcie otwartych standardów teraz obejmuje więcej OpenFX, UDIM teksturowania, przebiegów renderowania Cryptomatte i API Pythona. Czyli pomocne rzeczy w wielu różnych procesach postprodukcyjnych.

Nowości możemy mieć wyróżnione. Opcja dostępna przy pierwszym uruchomieniu, bądź później z Product menu > Help


Poniżej dokładniejszy opis nowych rozwiązań w Flame 2020:

 Narzędzia kreatywne:

  • Z Depth Map Generator – umożliwia analizę wyodrębnionej mapy Z Depth. Jest to robione na żywo za pomocą Machine Learning. Umożliwia to artystom zastosowanie efektów w oparciu o odległość od aparatu.
  • Human face Normal Map Generator – Wszystkie ludzkie twarze mają wspólne rozpoznawalne cechy ( odległość między oczami, nosem, umiejscowienie ust,) algorytmy uczenia można wyszkolić, aby znaleźć te wzorce. Może nam się to przydać np. do: poprawienia oświetlenia, retuszu kosmetycznego, regulacji kolorów.
  • Refraction – Dzięki tej funkcji obiekt 3D może teraz załamać i zniekształcać obiekty w tle. Wszystko w oparciu o jego właściwości materiału powierzchniowego. Aby osiągnąć realistyczny efekt przejrzystości: szkła, lodu itd. Index of refraction (IOR), czyli możemy ustawić rzeczywisty współczynnik załamania światła.

 


Wykrywanie twarzy w Flame 2020, Autodesk

Produktywność:

  • Automatic Background Reactor – Natychmiast po zmodyfikowaniu ujęcia, tryb ten jest uruchamiany w raz z wysłaniem zadań do procesu. Automatyczne renderowanie w tle umożliwia artystom ciągłą pracę przy projekcie. Ważne! Funkcja jest dostępna tylko w systemie Linux i może działać na pojedynczym GPU.
  • Simpler UX in Core Areas – prostszy, bardziej przystępny interfejs użytkownika i poprawa dostępności kluczowych narzędzi.
  • Manager dla Action, Image, Gmask – Menedżer ułatwia nowym użytkownikom naukę Flame lub osobom, które chcą uczyć nowych artystów, jak pracować w Flame. Dzięki uproszczonemu widokowi, Manager ułatwia dodawanie, organizowanie i dostosowywanie warstw wideo i obiektów w środowisku 3D.
  • Open FX – Flame, Flare i Flame Assist w wersji 2020 zawierają teraz kompleksową obsługę wtyczek Open FX plugins jako nody Batch/BFX albo po prostu na osi czasu Flame.
  • Cryptomatte – dostępna w Flame i Flare, obsługa open source Cryptomatte .


Zaznaczenia 3D we Flame 2020, Autodesk

Źródło: Autodesk