Nowość: 8 lutego 2017r pojawiła się nowa wersja V-Ray 3.5



Opublikowane: 09 Lut / 2017 Kategoria: 3ds Max, Tagi: , , , , , ,

Renderuj do 7x szybciej dzięki nowemu V-Ray dla 3ds Max. Nowości obejmują m.in. takie funkcjonalności jak importowanie plików w VRayScene,  wsparcie NVIDIA MDL, ulepszenia V-Ray GPU i ulepszone efekty obiektywu..


V-Ray 3.5 dla 3ds Max już dostępny!

Nowe wydanie V-Ray dla 3ds Max posiada wiele nowych funkcjonalności oraz poprawek do tych już istniejących. Efekty renderowania możesz zobaczyć na załączonym filmie, a obszerna lista nowości i poprawek znajduje się poniżej.


Co nowego znajdziesz w wersji 3.5?

V-Ray

  • Możliwość używania jako IPR
  • Możliwość wznawiania renderowania z pliku .vrimg
  • Możliwość wznawiania renderów progresywnych (progressive renders)
  • Implementacja testowego oświetlenia typu adaptive lights
  • Optymalizacja renderowania GI

V-Ray RT

  • Wsparcie dla Oculus Rift i HTC Vive
  • Możliwość otwierania obiektów w formacie VFB
  • Możliwość ustawiania funkcji „focus distance” dla zaznaczonej kamery

V-Ray GPU

  • Wsparcie dla efektów pogodowych (aerial perspective)
  • Wsparcie dla cieniowania matowych materiałów
  • Wsparcie dla materiałów stochastycznych (np. brokatowy, lakier samochodowy)
  • Początkowe wdrożenie dla materiałów mieszanych w procesie produkcyjnym
  • Zmniejszone zużycie pamięci procesora podczas renderowania wielu tekstur w scenie.
  • Zmniejszone zużycie pamięci graficznej podczas renderowania wielu tekstur w scenie.
  • Wsparcie dla maski renderującej
  • Przyspieszone renderowanie dodatkowych warstw (np. AO, Reflections, Luminance)
  • Lepsza obsługa geometrii i materiałów podczas trybu ActiveShade
  • Dodano opcję Low GPU thread priority
  • Zwięszono ilość możliwości dla VrayBlendMtl
  • Wsparcie dla VRayAtmosphere
  • Naprawa różnic pomiędzy renderowaniem świateł za pomocą procesora i grafiki w V-Ray RT
  • Naprawa różnic pomiędzy renderowaniem tekstur za pomocą procesora i grafiki w V-Ray RT
  • Wsparcie Irradiance Map z pliku
  • Wsparcie dla RenderID, ObjectID i MtlID
  • Implementacja ground projection dla VRayHDRI

vr


VFB

  • Wdrożenie przyspieszenia sprzętowego dla efektów obiektywu

VRayMtl

  • Wdrożenie funkcji Glossy Fresnel

VRayALSurfaceMtl

  • Wdrożenie shader’u typu alSurface

VRayScannedMtl

  • Dodanie funkcjonalności renderowania oświetlenia w oddali.

LiwodVRayVolumeGrid

  • Wdrożenie ustawień renderujących dla Maya FLuids vdb
  • Wsparcie dla trybu Cap Mesh w V-Ray RT

vr1

 


Zmodyfikowanie funkcjonalności V-Ray 3.5

V-Ray

  • Dodano możliwość kontroli nad słupem panoramicznym dla renderingu stereoskopowego
  • Optymalizacja dome light minor speed
  • Wyświetlanie ostrzeżenia kiedy View navigation podczas Active Shade jest zaznaczone, bez potrzeby „zaglądania” do kamery.
  • Zwiększono częstotliwość wyświetlania wskazówek w opcjach renderowania (render settings)
  • Usunięto opcję interpolated reflections/refractions
  • Wartość domyślna dla progressive sampler w dynamic noise treeshold zostałą zmieniona na 80
  • Wdrożono adekwatną precyzję do renderowanych elementów (full/half precision) w pliku OpenEXR.
  • Podczas używania Dome Light, obiekty matowe mają wyraźnie zaznaczone wytyczne dopóki GI jest zerem
  • Bundle Licence Server jest konfigurowany podczas instalacji zamiast z pliku vrlservice.exe

V-Ray/V-Ray RT

  • Funkcja progressive sampler kończy aktualną pracę gdy czas renderowania został przekroczony
  • Rysowanie kanału Alpha podczas fazy undersamplingu przy samplingu progresywnego.

V-Ray RT

  • Zmiana rozdzielczości podczas renderowania bez jego wyłączania
  • Dodano funkcję Select object oraz Get material object w prawym kliknięciu myszy w VFB
  • Dodano UI mode dla VRay RT pomiędzy widokiem Default, a Advanced
  • Ścieżki wyjściowe VFB nie są już eksportowane do pliku .vrscene
  • Widok nawigacyjny w trybie Active Shade VFB jest znacznie szybszy

V-Ray 3.5


V-Ray GPU

  • Bezpośrednie wsparcie dla VRayLight w trybie Plane
  • Możliwość załadowania prekalkulowanej Irradiance mapy
  • Szybsze aktualizowanie tekstur
  • Szybsze renderowanie materiałów z bump mapą
  • Szybsze renderowanie bitmap
  • Szybsze renderowanie tekstur z zzaokrąglonymi krawędziami
  • Brak posiadania urządzeń OCL już nie jest wyświetlane jako błąd lecz jako info w logach.
  • Wyświetla wiadomość w logach kiedy dany element nie jest wspierany przez kartę graficzną
  • Wyświetla ostrzeżenie gdy poziom max sample jest ustawiony na 0
  • Zwiększa ilość promieni na piksel kiedy ilość aktywnych pikseli jest zbyt niska
  • Wsparcie dla koordynatów UVW w VRaySamplerInfo

VRayMtl

  • Ustawienia GGX BRDF są teraz domyślne i glossy Fresnel domyślnie włączone
  • Kontrola anizotropii powinna być teraz wyłączona gdy BRDF jest ustawione na Phong

VRayProxy

  • Możliwość nadpisania viewportu przez inny .vrmesh lub plik Alembic
  • Dodano wsparcie do renderowania plików eksportowych dla Mudboxa z wysokim poziomem detali
  • Interpolacja geometrii danych dla zróżnicowanych plików

VFB

  • Komendy w MaxScript do pokazywania/ukrywania historii i kolorowe korekty w VFB
  • Krzywa kontrastowa powinna być zatwierdzana w panelu sRGB
  • Zmiana wartości domyślnych dla efektu soczewek
  • Zwiększona prędkość zapisywania historii obrazów.
  • Przeniesienie przycisków wyświetlania historii obrazów z main toolbar do history toolbar
  • Przycisk do pokazywania logów powinien pokazywać okno z wiadomościami na wierzchu
  • Balans bieli powinien być zatwierdzany przed ekspozycją

VRayClipper

  • Optymalizacja plane clippera

VRayDenoiser

  • Ostrzeżenie powinno być wyświetlane kiedy VFB jest wyłączone
  • Sprawdzanie ustawień próbkowania przed rozpoczęciem renderowania i ostrzeganie jeżeli są niekompletne

VRayHDRI

  • Dodanie parametru dla obrotu osiowego

VRayOSLMtl / VRayOSLTex

  • Wspieranie wielu ścieżek w OSL
  • Przyspieszenie próbkowania tekstur w OSL

VRayScannedMtl

  • Możliwość renderowania licencjonowanych materiałów
  • Wsparcie dla widoku Nitrous

VRayStereoscopic

  • Dodanie nowego fragmentu „merge node” gdzie fragmenty są przenoszone poprzez render ID i z-depth

VRayTriplanarTex

  • Parametry blend oraz scale powinny mieć możliwość animacji.

 


V-Ray 3.5


VRayToon

VRayVolumeGrid

  • Wsparcie wysokich rozdzielczości dla gradientów i obiektów skrętnych
  • Zwiększenie rozmycia (motion blur) dla efektów pogodowych
  • Zwiększenie szybkości voxel preview
  • Optymalizacja renderowania przy pomocy emissive lights, Ray-Traced, self-illumination, oraz complex geometry
  • Uwzględnienie funkcji maxRenderThreads w V-Ray podczas renderowania
  • Wsparcie rozmywania V-Ray’s per-object
  • Kiedy jest zaznaczone wiele punktów na diagramie, prawy przycisk myszy na jednym z nich powinien oddziaływać na całe zaznaczenie

vdenoise.exe

  • Dodanie przerwania w błędach OpenCL
  • Kanały noise level mogą być teraz nazywane „VRayNoiseLevel”

V-Ray Toolbar

  • Tworzenie VRayFur z przycisku paska narzędzi powinno zaznaczać nowo utworzone „futrzaste” obiekty

V-Ray scene converter

  • Dodanie opcji konwertowania tylko zaznaczonych obiektów

.vrscene exporter

  • Ustawienia renderowania w VRay-RT jako „production mode” nie są eksportowane

Chcesz wiedzieć więcej?

Zapisz się na najbliższy webinar organizowany przez twórców tego świetnego silnika renderującego – firmę ChaosGroup. Dowiedz się jak renderować szybciej i lepiej dzięki 8 nowym funkcjom. Webinar poprowadzi specjalistka CG od V-Ray dla 3ds Max – Yana Adreeva.

Data: 15 lutego

Rejestracja: ChaosGroup

Webinar jest bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona!

 

Autor/ Źródło: PCC Polska/ ChaosGroup





Render farma
budowanie i zarządzanie
farmą renderującą

10 grudnia 2019 o godz. 10:00
Jeśli wykonujesz pracę, którą render farma
może znacznie przyspieszyć, zacznij od
podstaw z naszym webinarem.
Sprawdź w sklepie online >>>
close-link