Menu

Maya LT 2015 Extension 1

Tydzień temu Autodesk ogłosił pierwsze wydanie rozszerzenia dla Maya LT 2015. Aktualizacja poprawia jakość animacji dla profesjonalnych twórców gier, pozwalając artystom tworzyć bardziej skomplikowane postacie i obiekty w ich otoczeniu..


Narzędzie eksportu animacji daje twórcom zupełnie nowy sposób eksportowania wielu animacji do pliku FBX, dzięki czemu łatwiej załadować animowaną zawartość do silnika gry, podczas gdy Set Driven Keys i wielozadaniowe nody pomagają artystom lepiej kontrolować relacje między obiektami w scenie.


Nowe funkcje obejmują:

Game Export Tool: upraszcza sposób w jaki modele i animacje są eksportowane z Maya LT do stosowania w silnikach do gier, pozwalając artysto określić swoje idealne ustawienia eksportu i mieć je zapisane przy następnym otwarciu pliku. Dzięki temu narzędziu zdefiniować można wiele animowanych klipów, nadając każdemu nazwę przy ramce rozpoczęcia i zatrzymania.

Dodano Set Driven Key: umożliwia łączenie animacji w jednej scenie w dużo łatwiejszy sposób. Na przykład, jedna postać skacze , podczas gdy inna jednocześnie robi unik. Set Driven Key poprawia współpracę z niektórymi  narzędziami automatycznego rigowania, ułatwiając użytkownikom Maya LT wykorzystywać te narzędzia do tworzenia swoich rigów postaci.

Rigowanie nodów: Nowe Utility Node w Maya LT pozwalają artystom doskonale dostosować i dodać rigi postaci oraz animacje w edytorze nodów, umożliwiając osobom zajmującym się rigowaniem i animatorom lepszą kontrolę nad animacją postaci. Nowe Utility Node również ułatwiają korzystanie z automatycznie generowanych rigów postaci.


Rozszerzenie dla Maya LT 2015 jest dostępne już dla wszystkich obecnych użytkowników czasowych i dożywotnich  licencji oprogramowani Autodesk.


Źródło/ Autor: Autodesk, PCC Polska


Zamów newsletter


Bądź na bieżąco! Zamów nasz biuletyn branżowy – raz w miesiącu prześlemy informacje z branży oraz szczegóły naszych promocji. Bez spamu. Z możliwością rezygnacji.


[easy_contact_forms fid=13]