Maya 2019 ułatwia życie animatorom dzięki Cached Playback!



Opublikowane: 11 Mar / 2019 Kategoria: Maya, Tagi: , , ,

W najnowszej wersji Maya Playblast już nie jest konieczny w celu szybkiej oceny danej sekwencji. Cached Playback zmienia i przyspiesza sposób pracy animatorów. Zobacz co się zmieniło!


Cashowanie animacji w Maya

Wielu animatorów zmagała się z dużym problemem w poprzednich wersjach Maya. Gdy dopracowaliśmy już scenę z animacją, przygotowaliśmy cały ruch, to żeby zobaczyć podgląd animacji w pełnym klatkażu, potrzebowaliśmy „wyrenderować podgląd” za pomocą Playblastu, co owocowało przeniesieniem Nas poza program do odtwarzacza, żeby sprawdzić jak wygląda animacja w czasie rzeczywistym.

Przy dużej scenie, podgląd w Viewporcie potrafił Nam spaść do granic 8-12 FPSów. Przy animacji 24-klatkowej, to duża różnica.




Dodatkowym problemem był brak możliwości sprawdzenia zmian w czasie rzeczywistym. Gdy modyfikowaliśmy scenę, trzeba było znowu „wypuścić” animację do Playblastu poza program, sprawdzić i nanieść później kolejne poprawki w Maya.


Od wersji 2019 sporo się zmieniło! Jak podkreślił to Wes Adams, z działu marketingu Autodesk – „To największa aktualizacja animacji od sporego kawałka czasu. Myślę że to zmieni sposób, w jaki ludzie pracują przy animacji”.

Nowy bufor systemu odtwarzania pozwala Nam przewijać i odtwarzać Animację w oknie roboczym, bez konieczności oczekiwania na aktualizację i przerysowywania sceny. Dodatkowo sam bufor działa w tle i aktualizuje te sloty pamięci podręcznej, gdzie została zmieniona animacja, co pozwala na zachowanie sporej ilości mocy i czasu, do interaktywnego podglądu na żywo.

 

Funkcja ta nie jest też tylko dla „potężnych komputerów”. Tak naprawdę mamy możliwość wyboru, z jakich zasobów Cached Playback ma korzystać. Może przechowywać on dane animacji w Pamięci RAM, w Pamięci karty graficznej lub częściowo w tym i w tym. Daje Nam to duże możliwości i samemu możemy sprawdzić, który wybór będzie dla Nas najlepszą opcją!

Dodatkowo, nowy Viewport z Arnoldem 2.0, pozwala na podgląd naszej sceny w materiałach będących blisko finalnego renderu! Dzięki temu mamy dużo łatwiejsze wyobrażenie końcowego wyglądu Naszej animacji!

„Nowe funkcje w Maya 2019 zapewniają artystom bardziej elastyczne środowisko pracy, dzięki czemu czują się bardziej zaangażowani twórczo i mogą szybciej wykonywać iteracje, aby uzyskać lepszą jakość. „Cached Playback” dąży do zmniejszenia zapotrzebowania na Playblasty przez animatorów, a uaktualnienia Arnolda w Viewporcie 2.0, wyeliminują rozmyślania, co do wyglądu końcowego Renderu w Arnoldzie” – Chris Vienneau, sr. dyrektor, produkty medialne i rozrywkowe, Autodesk

Jeżeli porzuciliście animację ze względu na czasochłonną pracę – to ta zmiana powinna Was przekonać do odkurzenia Waszych starych projektów i rozpoczęcia prac nad nowymi, bo co innego jest dla Nas w dzisiejszych czasach ważnego jak „czas”, a tym bardziej zaoszczędzony czas!

Źródło: Michał Chmielewicz | PCC Polska; Autodesk