Menu

Hybrids – świetna animacja z przesłaniem

Hybrids animacja stworzona w Maya

Kategoria: Maya, Tagi: , ,

„Hybrids” to krótka animacja, ale z potężnym przesłaniem. Z jednej strony pokazuje świetny warsztat animacyjny, z drugiej strony naświetlając globalny problem zanieczyszczenia środowiska. 


Dzięki takim narzędziom jak Maya, młodzi artyści stworzyli oszałamiający, podwodny świat. Poruszyli temat na czasie, czyli problematykę zanieczyszczenia mórz i oceanów. Według czasopisma Science, ponad 8 milionów ton odpadów plastikowych trafia do wód oceanicznych, a najgorsze, że sytuacja powtarza się co rok. Jest to spore zagrożenie, nie tylko dla fauny żyjącej w tych wodach, ale także dla nas, ludzi. Piątka studentów z Francji postawiła sobie na cel pokazanie nam wyobrażenia jak stworzenia morskie mogą przystosować się do przepełnionego śmieciami środowiska. Hybryda, czyli coś co składa się z różnych elementów. Tutaj akurat tkanka organiczna łączy się z różnymi śmieciami. Efekt? Fenomenalny! Nie dziwi fakt, że ta krótka animacja zdobyła mnóstwo nagród na całym świecie, a studentom otworzyła drzwi do kariery w przemyśle filmowym.

Hybrids animacja stworzona w Maya 1 Hybrids animacja stworzona w Maya 2
Screeny z animacji „Hybrids”


Ale jak grupka studentów stworzyła takie arcydzieło i to w bardzo krótkim czasie – 9 miesięcy? Na pewno było potrzebne wiele samozaparcia, talentu i odpowiedniego sprzętu wraz z oprogramowaniem. Poniżej wykres jaki software i do czego był wykorzystywany.

Hybrids animacja stworzona w Maya 3 workflow pipeline

Jak widać góruje Autodesk Maya, która była wykorzystywana w praktycznie w każdym aspekcie procesu twórczego. Połączenie Maya, Zbrush i Substance Painter jest bardzo często wykorzystywana przemyśle filmowym i przy tworzeniu gier (tworzenie modeli i tekstur). Jest to taki standard światowy. Maya dodatkowo wykorzystana do riggowania, animacji, zlepienie całej sceny w całość, oświetlenia i renderowania za pomocą świetnego, wbudowanego Arnold render’a. Dodatkowo studenci użyli Houdini, który jest trudny ale dobry do tworzenia efektów specjalnych. Obecnie Bifrost z Maya oferuje znacznie więcej niż rok temu i na pewno podołałby wielu zadaniom z dziedziny FX. Finalnie do kompozycji czyli np. poprawy kolorystyki renderów został wykorzystany NukeX.
 

 
Jest to jeden z przykładów genialnego wykorzystania pasji, umiejętności i odpowiedniego oprogramowania w grafice 3D. Powyżej umieściłem jedynie minutowy trailer animacji. Cały film trwa prawie 6 minut. Polecam się z nim zapoznać, robi ogromne wrażenie i nasuwa pytania dotyczące naszej przyszłości. Najlepiej proces tworzenia oddaje jedna „Making of..” produkcji.
 


 
Autor: Jakub Baran | PCC Polska