Autodesk Maya LT

Autodesk dla branży 3D

Autodesk Maya LT – narzędzie dla niezależnych twórców

©Autodesk

Firma Autodesk posiada w ofercie kompleksowe rozwiązania zarówno dla dużych developerów, jak i dla tych niezależnych, oferując oprogramowanie, które cechuje się funkcjonalnościami i skrojoną ceną na ich potrzeby i kieszeń.


Studia gier niezależnych (tzw. Indie) cechują się niższymi budżetami, przez co także mniejszym nakładem roboczym. Atutem tego jest jednak ich niezależność, mogą poruszyć w swoich produkcjach trudne tematyki lub kierować swoje produkty do konkretnego grona odbiorców, nie bojąc się o swój PR.

Autodesk docenia takie podejście i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom temu segmentowi gamedevu, wydając i rozwijając Maya LT oraz oprogramowanie ściśle współpracujące z tym edytorem 3D.

Dłoń wymodelowana w Maya LT

©Patryk Konieczny PCC Polska



Czy wiedziałeś, że: Kupując licencję Maya LT, w pakiecie otrzymujesz silnik graficzny Stingray?

Singray Editor dla modelu stworzonego w Maya LT

©Autodesk

Dodatkowym atutem między Maya LT, a Stingray jest ich kooperacja. Dzięki temu użytkownik ma możliwość ciągłego podglądu efektów pracy w silniku.

©Autodesk


Maya LT posiada narzędzia do modelowania, teksturowania i animacji, które są nieodzowną częścią pracy w gamedevie. Jest to narzędzie, w którym bez najmniejszych ograniczeń i zachowując wszystkie standardy, można stworzyć modele 3D, gotowe do wykorzystania w silniku graficznym.

Świetnym narzędziem, do wykorzystania jest funkcja „Send to…”, dzięki której Maya LT pozwala na szybki przesył assetów bezpośrednio do narzędzia odpowiedzialnego za sculpting, lub silnika graficznego, funkcja ta działa w dwie strony.

Ponad to narzędzie pozwala na przesył assetów do konkretnego silnika jak Stingray, czy Unity.

sendto

©Patryk Konieczny PCC Polska

Funkcja Game Exporter pozwala na (jak sama nazwa wskazuje) stworzenie pliku FBX z odpowiednio pociętymi animacjami swojego projektu.

©Autodesk


Dlaczego Maya LT?

Jest to przede wszystkim oprogramowanie wyznaczające standard w światowym Game Devie, program ten ciągle rozwijany jest w kierunku tworzenia gier. Daje wiele możliwości i nie sprawia niespodzianek związanych z błędami.

Maya LT wraz z dodatkowym oprogramowaniem jak Mudbox, Motion Builder, czy Stingray daje świetny pełnoprawny pakiet do tworzenia contentu do gier.

©Autodesk

Maya LT zapewnia zestaw narzędzi i edytorów, pozwalających na wiele możliwości, od pełnej edycji i animacji siatki dzięki narzędziu Shape Editor…

©Autodesk

…aż po edycję siatki UV, tekstur, normal map i shaderów.

©Autodesk

Dzięki zastosowaniu systemu skryptów Maya LT pozwala na pełną kontrolę tworzenia i usprawnia wiele procesów, które normalnie trzeba by było tworzyć ręcznie.

©Autodesk



     Przejdź do sklepu     
Zapisz się na newsletter
  Skontaktuj się z nami  

Ile kosztuje Autodesk Maya LT?


Cena programu zależy od jego wersji, ilości zamówionych sztuk oraz rabatów, jakie jesteśmy w danym momencie zaoferować.
Zachęcamy do kontaktu z nami w tej sprawie.

cena
Zobacz aktualne ceny w naszym sklepie
kontakt
    Zapytaj o ofertę naszych doradców    
promocja
    Sprawdź nasze aktualne promocje     


Dlaczego warto?

W ciągu 15 lat obecności na rynku współpracowaliśmy już z ponad dwoma tysiącami klientów. Jako Autodesk Gold Partner jesteśmy w stanie zaoferować Państwu atrakcyjną i konkurencyjną ofertę.

Najnowsza aktualizacja Maya LT przyniosła ze sobą kilka nowości:


Co nowego w modelowaniu?

Udoskonalenie edytora siatki UV

Maya LT jest wciąż udoskonalana i developerzy firmy Autodesk wciąż starają się utrzymywać ten program na najwyższym poziomie. Jednym z rozwinięć jest właśnie udoskonalenie edytora UV. Wiadomym jest, że dobre rozłożenie tekstury na obiekcie jest sprawą kluczową w niemal każdej dziedzinie związanej z grafiką 3D. Dlatego edytor UV w Maya LT jest wciąż rozwijany i dopracowywany.

Edytor siatki UV Maya LT
©Autodesk


©Autodesk

Nowe, udoskonalenia narzędzi typu Boolean

Podstawą w 3D jest przede wszystkim modelowanie, firma Autodesk świetnie zdaje sobie z tego sprawę, dlatego ciągle dodaje nowe funkcjonalności i usprawnia te już wydane. Wszystko po to by usprawnić swoim użytkownikom pracę.

Polygon Circularize Options Maya LT
©Autodesk



©Autodesk

Lepsze wspomaganie narzędzi odpowiedzialnych za sculpting

Sculpting to stosunkowo świeża funkcjonalność, jest to przyszłościowa technika, która pozwala artyście skupić się przede wszystkim na tworzeniu.

Świetna kooperacja między produktami Autodesk pozwala na płynne przejścia za pomocą funkcji „Send to…”, dzięki czemu sculpting, retopologia siatki i dopracowane tekstury są szybkie, proste i spełniają wszelkie standardy, nawet w tak restrykcyjnej dziedzinie jaką jest gamedev.

Rzeźbienie twarzy Maya LT
©Autodesk


Rzeźbienie dłoni Maya LT
©Autodesk



©Autodesk

     Przejdź do sklepu     
Zapisz się na newsletter
  Skontaktuj się z nami  

Co nowego w animacji?

Ciągły rozwój narzędzia do riggowania

Riggowanie w Maya LT jest wciąż dopracowywane, zwłaszcza funkcja zautomatyzowana, by nie musieć tracić czasu podczas tworzenia podstaw, a móc skupić się na kreacjach niestandardowych i wymagających.

©Autodesk

Udoskonalony workflow w nowym edytorze czasowym (Time Editor), oraz Graph Editor

W pracy animatora 3D bardzo ważna jest pełna kontrola nad swoim projektem. Właśnie dla tego Autodesk ciągle inwestuje w rozwój narzędzi odpowiedzialnych za tworzenie perfekcyjnych, pełnych polotu animacji.

Rozwinięcie narzędzi Graph Editor i Time Editor daje jeszcze więcej możliwości. Miksowanie animacji, ich edycja, importowanie ze źródeł zewnętrznych i systemu Motion Capture – jest to zaledwie fragment ogromu możliwości, oferowanych przez to potężne narzędzie.

Graph Editor to jedno z najlepszych i najbardziej profesjonalnych, dostępnych narzędzi służących do edycji animacji. Pozwala nie tylko na tworzenie własnych animacji z tzw. „palca” lecz także importować je i nakładać na szkielet z systemu motion capture, a także importować gotowe assety z animacjami, stworzone w innym oprogramowaniu.

Edytor czasowy Maya LT

©Autodesk


Graph Editor Maya LT

©Autodesk


©Autodesk


Edycja animacji Maya LT

©Autodesk


©Autodesk


Udoskonalenie Viewportu

Jednym z ważniejszych aspektów przy pracy w programie jest viewport, czyli fragment w którym dzieje się cała nasza praca. Jego czytelność, odwzorowanie rzeczywistości i obsługa są kluczowe dla użytkownika, gdyż to właśnie w viewport jest wpatrzony każdy 3D artysta i animator.

Viewport Maya LT

©Autodesk


     Przejdź do sklepu     
Zapisz się na newsletter
  Skontaktuj się z nami  

Wymagania sprzętowe i systemowe


Systemowe:
System operacyjny:
  • Microsoft® Windows® 7 (SP1) lub nowszy
  • Apple® Mac OS® X 10.10 (Yosemite Stone) lub nowszy
Rekomendowane wyszukiwarki:
  • Apple® Safari®
  • Google Chrome™
  • Microsoft® Internet Explorer®
  • Mozilla® Firefox®
Sprzętowe:
Procesor:64-bit Intel® or AMD® 4 lub więcej rdzeni
Karta graficzna: Polecamy użyć systemu rekomendacji ,który dobierze odpowiedni zestaw kart graficznych.
Dobrym wyborem będą karty graficzne posiadające przynajmniej 4GB VRAM.
Warto mieć jednak na uwadze, że im bardziej skomplikowane projekty tym mocniejszymi
podzespołami trzeba dysponować.
Pamięć: 8 GB RAM (16 GB rekomendowane)
Przestrzeń dyskowa: 4 GB wolnej przestrzeni na dysku twardym
Urządzenie wskazujące: Mysz posiadająca przynajmniej 3 przyciski (LPM, PPM i scroll button)


     Przejdź do sklepu     
Zapisz się na newsletter
  Skontaktuj się z nami  

Porównanie programów Maya LT i Maya

Maya LT oparta jest na oprogramowaniu Autodesk Maya i zawiera część z jej funkcjonalności. Dodatkowo wzbogacona została o kilka istotnych, unikalnych narzędzi niezbednych niezależnym twórcom gier on-line i na urządzenia mobilne.


Maya LT zapewnia takie narzędzia jak:

  • Shape Editor do tworzenia animacji tam gdzie potrzebne są wysokie detale, takie jak np. twarz
  • Narzędzie do generowania poziomów szczegółowości obiektu (LOD)
  • Świetne narzędzia do modelowania i modyfikacji siatki UV
  • Edytor czasowy, stworzony do tworzenia kompleksowych animacji
  • Graph Editor- specjalistyczny edytor służący do kontrolowania animacji w najmniejszym szczególe
  • Narzędzie do importowania riggów i wag


Maya LT w stosunku do Pełnej wersji programu jest uboższa o następujące funkcjonalności:

  • Brak Maya Paint Effects
  • Brak obsługi plików PSD
  • Brak map transferów
  • Maksymalnie 2 warstwy animacji
  • Brak zapisywania i ładowania plików animacji ATOM
  • Brak wiązań wektorów słupkowych
  • Brak wiązań skali
  • Brak wiązań geometrycznych
  • Brak wiązań normalnych
  • Brak wiązań stycznych
  • Brak funkcji zniekształcającej Delta Mush
  • Brak narzędzi do Geometrii zastępczej
  • Brak systemu odkształcania mięśni Maya
  • Brak Funkcji zniekształcającej Marszczenie
  • Brak funkcji zniekształcającej Miękka Modyfikacja
  • Brak funkcji zniekształcającej skupiska
  • Brak funkcji zniekształcającej Wstrząsanie
  • Brak funkcji zniekształcającej Drut
  • Brak narzędzi do tworzenia układu wielu kamer i zarządzania nimi
  • Brak edycji klipów listy odtwarzania sekwencera
  • Brak funkcji Grease Pencil
  • Brak modułu renderującego Arnold
  • Brak ustawień renderowania
  • Brak wektorowego modułu renderującego
  • Brak okna sprzętowego modułu renderującego
  • Brak interaktywnego fotorealistycznego modułu renderującego (IPR)
  • Brak Toon Shadera
  • Brak możliwości nadpisywania zewnętrznych modułów renderowania rzutni
  • Brak platformy Bifrost
  • Brak generatora dowolnych siatek elementarnych XGen
  • Brak Maya Fluid Effects
  • Brak Maya Fur
  • Brak Maya nHair
  • Brak Maya nParticles
  • Brak Maya nCloth
  • Brak dynamiki brył sztywnych i elastycznych
  • Brak Modułu Bullet Physics
  • Brak obsługi skryptów w języku Python
  • Brak możliwości tworzenia niestandardowych wtyczek za pomocą SDK
  • Brak tworzenia niestandardowych obiektów Maya
  • Brak możliwości dostosowywania interfejsu użytkownika do własnych narzędzi
  • Brak obsługi Microsoft.NET API
  • Brak obsługi wtyczek i narzędzi innych firm
  • Brak możliwości tworznia obiektów niestandardowych i wtyczek za pomocą interfejsu Maya C++ API
  • Brak możliwości tworzenia niestandardowych narzędzi interfejsów użytkownika w środowisku programistycznym Qt
  • Brak interfejsu API rzutni Viewport 2.0
  • Brak edytorów węzłów
  • Brak odniesienia do plików
  • Brak obsługi formatu Alembic
  • Brak narzędzi zespołu sceny
  • Brak automatycznej kamery 3D
  • Brak wsparcia dla platformy Linux

Już wkrótce pełna lista funkcjonalności Maya i Maya LT


     Przejdź do sklepu     
Zapisz się na newsletter
  Skontaktuj się z nami  

Licencjonowanie programów Autodesk odbywa się poprzez subskrypcję.


Autodesk umożliwia użytkownikom wynajem oprogramowania na określone przedziały czasowe:

subskrypcja-napisy-mały

Autodesk-supscription-badger
AUTODESK SUBSCRIPTION – subskrypcja

  • Wynajem oprogramowania: stacjonarny program z licencją czasową
  • Możliwe okresy wynajmu 1, 3 miesiące lub 1 rok , 2 lata, 3 lata

Zalety:

  • Pełna funkcjonalność licencji stacjonarnej
  • Praca na najbardziej aktualnych wersjach
  • Elastyczne licencjonowanie z możliwością rozbudowy o kolejne stanowiska
  • Praca w poprzednich wersjach
  • Dostęp do usług w chmurze
  • Dostęp do dodatkowych usług i narzędzi
  • Płacisz tylko wtedy gdy korzystasz

Czytam więcej

Wersja 2016



Autodesk Maya LT 2016 jest efektywnym programem do animacji 3D i modelowania dla profesjonalnych twórców gier. Funkcje w Maya LT są zaprojektowane tak, aby każdy etap procesu twórczego 3D przebiegał szybciej (dla doświadczonych artystów) i był łatwiejszy do nauki dla nowych użytkowników. Zestaw kreatywnych narzędzi 3D w Maya LT umożliwia twórcom, wykorzystanie swego potencjału.
Maya LT 2016 wprowadza nowe funkcje do rzeźbienia na bazie narzędzi modelowania, które poprawiają przepływ pracy. Inne ulepszenia obejmują: nowe materiały w oparciu o ShaderFX, SplineIK, odkształcenia klastra, ulepszenia rzutni i małe poprawki w oparciu o opinie użytkowników.

 

Nowości Maya LT 2016

Zintegrowane narzędzia rzeźbiarskie:
Brush-based w Maya LT daje użytkownikom możliwość rzeźbienia na wysokim poziomie bez konieczności eksportu do innego narzędzia. Pomaga to łatwiej osiągnąć artystom odpowiedni efekt przez szybszy czas przekazywania modeli , gdy potrzebne są tylko niewielkie korekty. Włączenie podstawowych narzędzi rzeźbiarskich, które można wykorzystać jako punkt wyjścia oszczędza czas i stanowi pomoc również początkującym. Przez to praca staje się szybsza i efektywniejsza.

Narzędzie ShaderFX
Narzędzie ShaderFX posiada nową funkcję fizycznego cieniowania materiału, aby użytkownicy mogli wprowadzić bardziej realistyczne i lepszej jakości materiały.
Dzięki temu możliwe jest tworzenie wysokiej jakości elementów bezpośrednio w Maya LT zamiast w silniku, co ułatwia i przyśpiesza osiągnięcie zamierzonego rezultatu.

Udoskonalone narzędzia animacyjne
Maya LT 2016 posiada rozszerzone narzędzia dostępne dla animacji postaci i obiektów do gier. Nowy Spline IK i grupy nowych funkcji do animacji ułatwia pracę, zwiększając różnorodność postaci w grze. Eksport animacji jest dużo łatwiejszy i szybszy wraz z aktualizacją do gry poprzez Game Exporter. Wspomaga on zarządzanie i eksportowanie wielu animowanych klipów w jednym lub w wielu plikach.

Ulepszone narzędzia do modelowania i UV
Nowa aktualizacja narzędzi do modelowania i UV Maya LT 2016 pozwala łatwiej tworzyć i edytować mapy UV. Nowy zestaw funkcji UV na podstawie Autodesk Mudbox zapewnia bardziej intuicyjny przepływ pracy dla użytkowników. W tym również: interaktywne wycinanie i tworzenie krawędzi, automatyczne narzędzia projekcji, przypinanie, spawanie, funkcja rozłamu i rozwinięcie szczotki.

Ulepszenia rzutni
Maya LT 2016 zyskała ulepszenia, które ułatwiają oglądanie modeli w rzutni. Ma ona możliwość załadowania tekstury w taki sposób, że można rozpocząć pracę na scenie szybciej, bez konieczności czekania na załadowanie całej pierwszej sceny. Dodatkowe efekty np. mgły, mogą być teraz dostępne w rzutni, aby pomóc użytkownikowi skupić się tylko na obiekcie najbliżej położonym. Zapewnia to szybki sposób oceny odległości od aparatu do obiektu i łatwiejszą manipulację.

Wzrost możliwości eksportu
Maya LT 2016 ma możliwość obsługi sceny lub wyboru scen do eksportu do 100.000 wielokątów (quadów) w formatach OBJ i FBX. Artyści wciąż mogą tworzyć sceny w nieograniczonych rozmiarach w ramach Maya LT i zapisać te sceny w jej formacie (MLT).

Ogólna poprawa przepływu pracy
Maya LT 2016 posiada również kilka innych usprawnień w różnych obszarach, które ułatwiają codzienną pracę. Na przykład: domyślne środowisko oświetleniowe może być teraz zdefiniowane dla importowanych aktywów, co daje krótszą drogę do standaryzacji wyglądu modeli.

Pobierz wersję demo >>

Uwaga: Osobom, które po raz pierwszy będą pobierać wersję próbną produktu Autodesk, pojawi się monit o pobraniu i zainstalowaniu menedżera Autodesk.


Wypróbuj darmową wersję Maya LT


Firma Autodesk umożliwia bezpłatne testowanie nowego produktu Maya LT bezpłatnie przez 30 dni!

  • Wydajny przepływ pracy, stosownie do potrzeb twórców gier na urządzenia mobilne
  • Potężny Viewport do podglądu elementów, które pojawiają się w grze
  • Pełna wersja Maya LT
  • Nie wymagana jest karta kredytowa
  • Dostępne są szkolenia i wsparcie Online

Pobierz wersję demo >>

Uwaga: Osobom, które po raz pierwszy będą pobierać wersję próbną produktu Autodesk, pojawi się monit o pobraniu i zainstalowaniu menedżera Autodesk.




Zapytanie ofertowe

Skontaktuj się z nami. Nasi konsultanci przygotują optymalną ofertę, dopasowaną do Twoich potrzeb.




Promocje


Copyright 2015-2016 PCC Polska. Wszystkie prawa zastrzeżone.