Menu

Autodesk Stingray

Autodesk dla branży 3D

Od kreacji artysty do silnika graficznego. Proces projektowy, na który czekałeś!

fatshark-stingray


Program Autodesk® Stingray jest nowoczesnym silnikiem graficznym pracującym w oparciu o bazy danych. Umożliwia wydajną współpracę z takimi programami do animacji, jak: Autodesk® 3ds Max®, Autodesk® Maya®, czy Autodesk® Maya LT™, co usprawnia przenoszenie projektów z etapu kreacji do silnika graficznego.


Dla kogo?

Stingray jest uniwersalnym narzędziem dla wszystkich twórców 3D w branży mediowej. Umożliwia tworzenie atrakcyjnych wizualnie gier zarówno zaawansowanym jak i początkującym twórcom dzięki pełnemu zestawowi narzędzi programistycznych.  Stingray jest również silnikiem renderującym w czasie rzeczywistym, który pomaga specjalistom od projektowania i wizualizacji 3D lepiej wizualizować projekty i przedstawiać swoje pomysły klientom. Stingray jest zintegrowany z najnowszą wersją oprogramowania 3ds Max, Maya oraz  Maya LT.


Uproszczony Workflow

3ds-max-2017-badge-128px
maya-2017-badge-128px
maya-lt-icon-128px
stingr-link
stingr
stingr3
LIVE LINK
Bezpośrednie połączenia pomiędzy 3ds Max® a silnikiem Stingray pozwoli Ci importować, przeglądać, modyfikować oraz pracować z Twoimi wizualizacjami 3D w czasie rzeczywistym.
REAL TIME
Real Tima oznacza, że wszystko w Twoim projekcie jest nieprzerwanie renderowane, więc niezależnie gdzie spojrzysz wszystko zobaczysz jak w tradycyjnej statycznej wizualizacji video.
CONNECTED
Ułatwiony przepływ pracy w projektowaniu za pomocą programów Revit, 3ds Max i Stingray. Dokładne dopasowanie do danych BIM pomaga wszystkim lepiej rozumieć dany projekt.
stingray gry stingray arch

Stingray do tworzenia gier i animacji

Stingray do wizualizacji architektonicznej
Zintegrowane przepływy pracy z narzędziami Autodesk do animacji 3D uproszczają proces tworzenia gier dla artystów i twórców.
Zobacz film >>
Bezpośrednie połączenia z programem 3ds Max i renderowanie w czasie rzeczywistym pozwalają spacerować w zaprojektowanych przestrzeniach zanim zostaną one zbudowane.
Zobacz film >>

 

Zapisz się na newsletter

 

  Skontaktuj się z nami  

Możliwości silnika Stingray

Nieważne, czy jesteś Game Developerem od gier 3D lub profesjonalnym projektantem tworzącym wizualizacje w czasie rzeczywistym, silnik Stingray pomaga produkować atrakcyjne wizualnie projekty 3D.

s


Sprzężone na żywo kamery okien podglądu

Możesz sprząc kamerę programu Stingray z kamerą otwartego programu Maya LT, Maya lub 3ds Max. Taki sposób pracy upraszcza pogląd scen i ułatwia ocenę ostatecznego wyglądu elementów w silniku graficznym.

stingray

Aktualizacja elementów jednym kliknięciem

Praca w programie Stingray w połączeniu z aplikacją Maya LT, Maya lub 3ds Max pozwala na bardzo łatwe wprowadzanie zmian w projekcie. Możesz aktualizować elementy 3D pomiędzy narzędziami 3D a silnikiem Stingray jednym kliknięciem. Możesz także wprowadzać zmiany w Stingray i przenosić je z powrotem do narzędzi 3D.

Uniwersalne materiały

Dzięki materiałom tworzonym w systemie ShaderFX możesz oszczędzać czas, bo tworzysz je tylko raz. Fizyczne materiały tworzone w ShaderFX można swobodnie przenosić między aplikacjami Maya LT, Maya, 3ds Max oraz Stingray.

Połączenie na żywo z platformami testowymi

Połączenie edytora Stingray z kilkoma platformami testowymi ułatwi budowę poziomów i testowanie gier. Zmiany wprowadzane wewnątrz Stingray, mogą być przesyłane do platform testowych bez potrzeby ponownej kompilacji kodu, dzięki czemu projektanci i artyści mogą sprawnie testować i wprowadzać zmiany.

stingray-platformy

Nowoczesna architektura oparta o bazy danych

Stingray jest nowoczesnym silnikiem graficznym pracującym w oparciu o wewnętrzną architekturę wykorzystującą bazy danych. Stingray został zaprojektowany tak, aby nie obciążał zasobów i był na tyle elastyczny, żeby deweloperzy mogli wprowadzać duże zmiany w rendererze oraz całym silniku bez potrzeby przepisywania i ponownej kompilacji kodu źródłowego.

Piękne renderingi i efekty wizualne

Silnik Stingray posiada fizycznie poprawny renderer, który pozwala twórcom gier na tworzenie zachwycających i realistycznych światów. Posiada także wydajny system obliczania odbić, zaawansowane efekty cząsteczkowe, postprodukcyjne efekty wizualne oraz system wypalania map światła (lightmaps). Silnik Stingray sprawi, że Twoja gra będzie wyglądać niesamowicie.

st1

Tworzenie skryptów za pomocą wizualnego edytora node’ów

Wewnątrz silnika Stingray znajdziesz Flow – wizualny system tworzenia skryptów w oparciu o node’y. Flow – działający w oparciu o język skryptowy Lua – pozwala projektantom oraz niedoświadczonym programistom tworzyć zależności i powiązania wewnątrz gry poprzez przeciąganie node’ów i łączenie ich ze sobą. Bardziej doświadczeni programiści mogą w języku Lua pisać własne node’y i dzielić się nimi ze współpracownikami.


Zapisz się na newsletter
  Skontaktuj się z nami  

Wymagania sprzętowe i systemowe

Każdy może korzystać z silnika Stingray do tworzenia gier, które działają na Windows PC, iOS i Android. Jeśli jesteś developerem licencjonowanym przez firmę Sony w PlayStation 4  lub przez Microsoft jako Xbox One dewelopera, możesz również tworzyć gry na te konsole.

system-stingray


Oprogramowanie Autodesk® Stingray jest obsługiwane w następujących 64-bitowych systemach operacyjnych, a jako minimum wymaga systemu z następującym sprzętem 64-bit:

Systemowe:
System operacyjny:
  • Microsoft® Windows® 10
  • Microsoft® Windows® 8.1
  • Microsoft® Windows® 7 (SP1)
Sprzętowe:
Procesor: 64-bit Intel® lub AMD® multi-core processor; Intel Core i5 lub wyższy
Karta graficzna: Karta graficzna kompatybilna z Microsoft® DirectX® 11
Pamięć RAM: 8 GB RAM lub wiecej
Przestrzeń dyskowa: 4 GB wolnej przestrzeni na dysku twardym
Urządzenie wskazujące: Mysz posiadająca przynajmniej 3 przyciski (LPM, PPM i scroll button)
Platformy wdrożeniowe
Stingray pozwala wdrażać projekty na systemach:
  • Microsoft® Windows®
  • Apple® iOS
  • Google® Android®
  • Sony® PlayStation® 4
  • Microsoft® Xbox One®
  • Oculus Rift DevKit 2


Szczegółowe informacje o wymaganiach dla platform mobilnych >>


Zapisz się na newsletter
  Skontaktuj się z nami  

Zobacz historię powstania silnika Stingray i jak jest używany

Stingray zawiera pakiet potężnych narzędzi programistycznych, które zostały wykorzystane do stworzenia jednych z najbardziej spektakularnych gier zarówno przez Studia AAA oraz niezależnych developerów. Zintegrowane narzędzie zawiera: Autodesk® Beast ™, Autodesk® HUMANIK®, Autodesk® NAVIGATION, technologię UI opartą na Autodesk® SCALEFORM®, AUDIOKINETIC® WWISE® i NVIDIA® PhysX ™.


Fatshark ze Sztokholmu o transformacji silnika Bitsquid w Stingray



Fatshark o tworzeniu gry Warhammer: The End Times – Vermintide w Maya i Stingray



Arrowhead Game Studios o tworzeniu Gauntlet w Maya i Stingray

 

Wypróbuj silnik Stingray za darmo

stingray-s1


Zainteresowanych wypróbowaniem silnika Stingray zapraszamy do pobrania wersji trial.

Szczegóły wersji Trial:

  •  wersja 30-dniowa, bezpłatna
  •  dostępna pod Microsoft Windows 7 i Windows 8 64-bit,
  •  łącze internetowe przynajmniej 10 Mbps ,
  •  przynajmniej 4 GB wolnego miejsca na dysku twardym,
  •  najnowsza wersja przeglądarek Internet Explorer lub Chrome,
  •  wystarczy kliknąć „Install” a menedżer instalacji przeprowadzi Cię krok po kroku,
  •  nie ma potrzeby wpisywać numer reryjny, po prostu wybierz “I want to try this product.”

 

Pobierz 30-dniową wersję >>

 

Ile kosztuje Autodesk Stingray?


Cena programu zależy od jego wersji, ilości zamówionych sztuk oraz rabatów, jakie jesteśmy w danym momencie zaoferować.
Zachęcamy do kontaktu z nami w tej sprawie.

kontakt
    Zapytaj o ofertę naszych doradców    
promocja
    Sprawdź nasze aktualne promocje     


Dlaczego warto?

W ciągu 15 lat obecności na rynku współpracowaliśmy już z ponad dwoma tysiącami klientów. Jako Autodesk Gold Partner jesteśmy w stanie zaoferować Państwu atrakcyjną i konkurencyjną ofertę.

Zestawienie Sitngray z  innymi silnikami

Otwarte silniki graficzne stają się na rynku coraz bardziej popularne i z roku na rok stają się lepsze i bardziej uniwersalne. Po biznesowym sukcesie Unity, oraz Unreal Engine, przyszła pora by firma Autodesk wydała swoją wersję silnika.

stingray-c2


Pierwsze co rzuca się w oczy po odpaleniu Stingray’a, to interfejs.

Jest uderzająco podobny do swoich starszych konkurencyjnych programów, firma Autodesk bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach, a i również podobieństwo to sprawia, że „przesiadka” z innych silników odbędzie się bez większych problemów. Dodatkowym atutem jest pełna kompatybilność z całym oprogramowaniem Autodesk (co nie powinno dziwić). Praca więc w pełnym środowisku Autodesk będzie dużo płynniejsza i przyjemniejsza.

Autodesk jako doświadczona firma w projektowaniu grafiki, stworzyła silnik sprawiający, że szata graficzna jest idealnie stonowana, i da się z niej uzyskać pożądany styl i klimat. Czego nie zawsze można oczekiwać od konkurencji.

Stingray


Stingray a Unreal Engine, Unity 5 i Cryengine

W przypadku Unreal Engine 4 przeszkadzać może bardzo przejaskrawione otoczenie, wszystko zdaje się błyszczeć, nawet powierzchnie matowe, co jest właściwie bardzo charakterystyczne dla Epic Games, jednak nie każdemu to może odpowiadać. Zapotrzebowanie na zasoby komputera również pozostawia sporo do życzenia.

Unity 5, którego stylistyka jest nieco bliższa Stingray’owi, brakuje realizmu renderowanych obiektów. Obiekty w tym silniku cały czas wydają się jak wyjęte z jakiejś bajkowej animacji, jakby pastelowe, co nie jest oczywiście złe. Jednak użytkownik powinien mieć wybór, czy tworzyć coś fotorealistycznego, czy też w konkretnej stylistyce.

Cryengine, w porównaniu ze Stingray’em, jest bardzo zasobożerny i bez na prawdę porządnego sprzętu praca w tym silniku jest co najmniej trudna. To daje kolejny punkt dla Stingraya, gdyż chociażby stworzona w nim niedawno gra Warhammer: End Times – Vermintide, poza tym że wygląda obłędnie, to jej wymagania sprzętowe nie są wygórowane.

Stingray

Stingray zaś zdaje się łączyć wszystko co najlepsze z obu swoich poprzedników: renderowana grafika jest bardzo zbliżona do fotorealizmu, obiekty robią wrażenie autentycznych i naturalnych, obiekt, który chcemy by miał połysk, ma go, zaś matowe pozostaje matowe. Mnogość styli graficznych, daje wiele możliwości, dla kontrastu z powyższym screenem- Magicka: Wizard Wars.

Stingray


Programowanie w Stingray’u

Ze strony programistycznej Autodesk Stingray oferuje również sprawdzone i uznane narzędzie do programowania jakim są schematy blokowe, w których możemy zaprogramować zarówno proste funkcjonalności jak i zaawansowaną fizykę, dla małych firm tworzących gry jest to bardzo duże udogodnienie. Poza tym obsługa standardowych języków programowania jest również tutaj standardem.

Stingray


Dlaczego Stingray?

Podsumowując, co przede wszystkim przemawia za wybraniem właśnie Autodesk Stingray?

  • Zachowanie wszystkich standardów swojej konkurencji, co ułatwi przesiadkę na nowe dziecko Autodesku.
  • Szeroko pojęta kompatybilność z całym oprogramowaniem Autodesk, co oszczędza czas. Spędziłeś setki godzin z naprawy zaimportowanego obiektu? Tutaj rzecz ta po prostu nie występuje.
  • Wsparcie technologiczne w silniku Stingray również jest rozbudowane. Zawiera oczywiście wsparcie dla platformy Windows (7 i nowsze),  IOS, Androida, PS4, Xbox One, również nie brakuje tu HTC Vive i Oculus Rifta.
  • Model płatności firmy Autodesk jest nieco odmienny od konkurencji, zamiast procentu pobieranego od każdego sprzedanego egzemplarza gry, wprowadzona została czasowa subskrypcja na kwartał, rok lub dłużej. Oferta już w tej formie jest atrakcyjna.
  • Istnieje również możliwość zakupu pakietu, który zawiera silnik graficzny Stingray oraz Maya LT. Taka oferta zdecydowanie powinna bardziej przemawiać zwłaszcza do twórców o małym budżecie.

 

Opinie użytkowników

„Pierwsze wrażenie w tym silniku (Autodesk Stingray) jest bardzo pozytywne, poczułem, że znalazłem to czego tak długo szukałem, każdy poprzednik z którym pracowałem oferował coś czego nie posiadał ten drugi, mowa tu o Unreal Engine 4, oraz Unity 5.

W przypadku tego pierwszego przeszkadzało bardzo przejaskrawione otoczenie, wszystko zdawało się błyszczeć, nawet powierzchnie matowe, co jest właściwie bardzo charakterystyczne dla Epick Games, jednak nie każdemu to odpowiada. Unity 5, nie posiadało tego efektu połysku, jednak brakowało w nim realizmu renderowanych obiektów. Obiekty w tym silniku cały czas wyglądały jak wyjęte z jakiejś bajkowej animacji, jakby pastelowe, co nie jest oczywiście złe, jednak użytkownik powinien mieć wybór, czy tworzyć coś fotorealistycznego, czy też w konkretnej stylistyce.

Stingray zaś zdaje się łączyć wszystko co najlepsze z obu swoich poprzedników: renderowana grafika jest bardzo zbliżona do fotorealizmu, obiekty robią wrażenie autentycznych i naturalnych; obiekt, który chcemy by miał połysk, ma go, zaś matowe pozostaje matowe.

Sam interfejs to raczej kwestia indywidualna. Warto jednak zaznaczyć, że Stingray nie ustępuje pola konkurencji również i pod tym kątem – jest zaprojektowany uwzględniając wszystkie nowoczesne standardy. Jeśli ktoś pracował na konkurencyjnych silnikach, to przesiadka na Stingray nie będzie stanowić problemu. Sama nauka zaś od podstaw powinna iść gładko, ze względu na dobre wsparcie i program edukacyjny Autodesk.

 

Stingray
 

Kompatybilność z różnymi formatami plików również jest na wysokim poziomie, czego dowodem jest powyższy screen, w skrócie: Ośmionożny obiekt po prawej w Unreal Engine 4 „zwijał” się w kulkę i nie poddawał się żadnym modyfikacjom, w Stingray wszystko elegancko importuje się i odtwarza, kolejny punkt dla Stingray.

 

Stingray
 

Nie uwzględniłem w tym zestawieniu Cryengine, gdyż w porównaniu ze Stingrayem, jest bardzo zasobożerny i bez na prawdę porządnego sprzętu praca w Cryengine jest co najmniej trudna, co jest kolejnym punktem dla Stingraya, gdyż chociażby stworzona w nim niedawno gra Warhammer: End Times – Vermintide, poza tym że wygląda obłędnie, to jej wymagania sprzętowe nie są wygórowane.”

Patryk Konieczny

Grafik 3D


Zapisz się na newsletter
  Skontaktuj się z nami  

Twórz gry razem ze Stingray!

Stingray Engine zadebiutował na rynku jeszcze pod nazwą BitSquid. Po wykupieniu przez firmę Autodesk silnik ten został dopracowany i wypuszczony w 2015 roku.


Stingray Engine jest mocnym konkurentem dla Unity, oraz Unreal Engine i już teraz na jego bazie zostały stworzone solidne gry tj. Magicka Wars, czy Warhammer : End Times – Vermintide.

©Autodesk

 


Stingray oferuje szereg funkcji znanych z jego starszych konkurentów, firma Autodesk zastosowała w swoim nowym programie stare i sprawdzone funkcje, nie próbując prześcignąć konkurencji (która przecież na dobre zakorzeniła się na rynku silników do gier). Stingray Engine dorównał im, oraz zyskał przewagę po stronie kompatybilności z oprogramowaniem Autodesk.

Chyba każdy 3D Artist, czy Level Designer spotkał się z problemami podczas migracji obiektu pomiędzy programami graficznymi i silnikiem graficznym (który posiada własne oświetlenie i efekty graficzne) efektem tego są często inne odcienie barw niż w interfejsie programu do obróbki 3D, a często nawet tak nieporządane efekty jak destrukcja siatki czy nawet całego układu kości w obiekcie.

Firma Autodesk postanowiła stawić czoła tym problemom, czego efektem jest Stingray live link. Jest to funkcja dzięki której możliwy jest bierzący podgląd swojego obiektu bezpośrednio w Stingrayu, każda modyfikacja dokonana w np. 3ds Maxie jest automatycznie aktualizowana w silniku Stingray, dzięki czemu użytkownik ma pełną kontrolę nad swoją pracą, bez niespodziewanych błędów.

©Autodesk

 


Stingray stworzony jest z myślą o tworzeniu gier na wszystkie platformy.

Jednoroczna licencja startowa (DARMOWA) dostępna jest dla entuzjastów, hobbystów, oraz rozwijających się firm, których roczny przychód netto nie przekroczył 100,000 USD w roku rozliczeniowym. Gdy licencja ulegnie wyczerpaniu, możliwe jest ponowne pobranie darmowej licencji na kolejny rok lub przejść na płatną subskrypcję jeżeli biznes się rozwinie.


Zapisz się na newsletter
  Skontaktuj się z nami  

Licencjonowanie programów Autodesk odbywa się poprzez subskrypcję.


Autodesk umożliwia użytkownikom wynajem oprogramowania na określone przedziały czasowe:

subskrypcja-napisy-mały

Autodesk-supscription-badger
AUTODESK SUBSCRIPTION – subskrypcja

  • Wynajem oprogramowania: stacjonarny program z licencją czasową
  • Możliwe okresy wynajmu 1, 3 miesiące lub 1 rok , 2 lata, 3 lata

Zalety:

  • Pełna funkcjonalność licencji stacjonarnej
  • Praca na najbardziej aktualnych wersjach
  • Elastyczne licencjonowanie z możliwością rozbudowy o kolejne stanowiska
  • Praca w poprzednich wersjach
  • Dostęp do usług w chmurze
  • Dostęp do dodatkowych usług i narzędzi
  • Płacisz tylko wtedy gdy korzystasz

Czytam więcej


autodesk stingray

Zapytanie ofertowe

Skontaktuj się z nami. Nasi konsultanci przygotują optymalną ofertę, dopasowaną do Twoich potrzeb.


    Informujemy, że przetwarzamy Twoje dane zgodnie z RODO i z naszą Polityką prywatności.
    Please prove you are human by selecting the flag.




    Promocje