Autodesk MotionBuilder

Autodesk dla branży 3D


Motion Builder – stworzony z myślą o animacji i Motion Capture


Movie created by Andrew Hutchinson from Canada, which shows effects that we can achieve using MotionBuilder with Mocap
 

MotionBuilder – profesjonalny program do tworzenia i obróbki animacji. Jest to nieodłączny element każdego studia animacyjnego i game developpera, tworzącego gry w trójwymiarze.


Jego głównym celem jest połączenie technologii Motion Capture, oraz grafiki 3D stworzonej w programach do jej obróbki (np. 3ds Max, czy Maya), a następnie jej obróbka i optymalizacja.

Modele, szkielety, riggi i kontrolery, wszystko to jest importowalne i modyfikowalne w MotionBuilder i pozwala połączyć to wszystko z animacją nagraną przez systemy Motion Capture, by tchnąć żywy ruch w animowane postacie.

MotionBuilder-1
@Autodesk

Znacznie przyspiesza to pracę animatorów gdyż skomplikowane animacje ruchu jak interakcje ciała z innymi elementami otoczenia (np. innym ciałem), szczegółowa fizyka i waga obiektów mogą być odtworzone w najmniejszym calu, czego rezultatem ruch na naszych ekranach jest niemal perfekcyjnie odwzorowany, a postacie poruszają się bardzo naturalnie i realistycznie.

Program ten oczywiście nie zastępuje w pełni pracy animatora. Jest to rozwinięcie jego możliwości. Dzięki nowoczesnej technologii, która znacznie przyspieszy proces animacji. Dzięki temu znacznie można obniżyć koszty produkcji jak i ułatwi ukończenie zadań w terminie.

Technologia Motion Capture stała się standardem, który jest nieodzowną częścią animacji.

Dzięki stworzeniu możliwości nadania postaciom ruchu żywcem wyciągniętego z naszego świata, nadało to animacjom naturalności i realizmu.

Taka technologia ma oczywiście swoje ograniczenia jak np. sytuacja, w której proporcje aktora i postaci bardzo się różnią, przyjmijmy, że dana postać ma dużo dłuższe ręce w stosunku do reszty ciała. Podczas odgrywania scen trzeba to uwzględnić, w przeciwnym wypadku dolna część rąk postaci podczas animacji będzie „zagłębiać się” w jej torsie.

Z pomocą przychodzą dodatkowe moduły, którymi można operować w czasie nagrywania.

MotionBuilder-2
Frame from movie created by Andrew Hutchinson from Canada, which shows effects that we can achieve using MotionBuilder with Mocap

Obecnie niemal każde studio, czy to filmowe czy Game developerskie posiada własne studio Motion Capture, a MotionBuilder jest jego nieodzownym elementem.

Jeżeli rozważacie inwestycję w oprogramowanie Autodesk MotionBuilder, oraz własne studio Motion Capture, to z czystym sumieniem pragniemy rozwiać te wszelkie możliwości.

System MoCap wraz z MotionBuilder skraca czas wykonania projektu, daje więcej możliwości, oraz wznosi tworzone animacje na jakościowe wyżyny, dzięki czemu jedynym ograniczeniem staje się wyobraźnia (Sky is the limit!).

MotionBuilder-3
@Autodesk

Autodesk MotionBuilder 2016


Oprogramowanie MotionBuilder w wersji 2016 dostarcza nowe rozszerzenia, udoskonalenia,  które pomagają użytkownikom i poprawiają jakość codziennej pracy artystów, twórców, reżyserów i operatorów filmowych. Oparte są one o sugestie naszych klientów więc powinny być jak najbardziej pożądane. Pomagają: sprawniej tworzyć efekty i udoskonalenia przetwarzania ruchu (motion-capture), przy dodatkowych parametrach animacji, przy produkcji gier, przy wstępnej wizualizacji wirtualnej kinematografii oraz produkcji filmowej.


Najważniejsze zalety:

Narzędznia historii – ulepszenia

MotionBuilder 2016 oferuje wiele istotnych udoskonaleń narzędzi Story, które pomagają poprawić efektywność przepływu pracy, szczególnie w przypadku wielu klipów. Nowa opcja Clip Alignment zapewnia użytkownikom dogodne możliwości do wyrównania wielu wycinków razem. Nowa funkcjonalność Make All Clips Read-Only oszczędza pamięć poprzez umożliwienie zamiany wszystkich zapisywalnych historii klipów (dostępnych na Story) w trybie tylko do odczytu. Dodatkowo, nowa opcja Expanding Clips pozwala poszerzyć (rozwinąć) wybrane klipy do swoich poprzednich i / lub kolejnych wycinków. Natomiast w połączeniu z Make All Clips Read-Only, opcja ta zapewnia możliwość łatwego tworzenia pętli animacji bez opuszczania Story UI.

FCurve – ulepszenia

MotionBuilder 2016 zapewnia dostęp do przydatnych funkcji, takich jak Frame Start / End i Frame Zoom Bar w ramach FCurve, która jest przydatna do szybkiego przeglądania klatek animacji w oknie FCurve. Ponadto, zdolność przeglądania i edycji kluczy w edytorze FCurve z wartościami transformacji do 1.000.000 może teraz obsługiwać skalę kompleksowego i nowoczesnego środowiska produkcyjnego

FBX 2GB –  limit rozmiaru pliku

MotionBuilder 2016 eliminuje ograniczenie rozmiaru pliku FBX 2GB, zapewniając maksymalną elastyczność oraz umożliwiając jednocześnie tworzenie w większej skali scen i osadzonych plików multimedialnych.


Skontaktuj się z nami

Autodesk MotionBuilder – wymagania sprzętowe i systemowe


Oficjalne wymagania systemowe dla Autodesk MotionBuilder:

Systemowe:
System operacyjny:
  • Microsoft® Windows® 7 (SP1) lub Windows® 10
  • Red Hat® Enterprise Linux® 6.5 lub 7.2
  • CentOS 6.5 lub 7.2
Rekomendowane przeglądarki:
  • Apple® Safari®
  • Google Chrome™
  • Microsoft® Internet Explorer®
  • Mozilla® Firefox®
Sprzętowe:
Procesor:64-bit Intel® / AMD® wielordzeniowa jednostka
Karta graficzna: Polecamy listę kart graficznych wspieraną przez Autodesk: Lista wspieranych kart graficznych
Pamięć RAM:
  • Minimum: 8 GB RAM
  • Zalecane: 16 GB rekomendowane
Przestrzeń dyskowa:4 GB wolnej przestrzeni na dysku twardym
Urządzenie wskazujące: Mysz posiadająca przynajmniej 3 przyciski (LPM, PPM i scroll button)
     Przejdź do sklepu     
Zapisz się na newsletter
  Skontaktuj się z nami  

Autodesk MotionBuilder 2018 – wersja studencka i edukacyjna


MotionBuilder jest również dostępny w wersji edukacyjnej jako osobny produkt oraz w pakietach Autodesk Entertainment Creation Suite Ultimate i Autodesk Entertainment Creation Suite Ultimate Student.


Wersje edukacyjne i studenckie są znacznie tańsze od komercyjnych, ale należy pamiętać o bardzo istotnych obostrzeniach w ich zastosowaniu.

W skład pakietu Autodesk Entertainment Creation Suite Ultimate wchodzą:

  •  MotionBuilder
  •  Maya
  •  3ds Max
  •  Mudbox
  •  Softimage
  •  SketchBook Designer


Autodesk Entertainment Creation Suite Ultimate

Wersja ta jest przeznaczona wyłącznie dla szkół średnich i wyższych będących na liście Ministerstwa Edukacji Narodowej RP.
Autodesk Entertainment Creation Suite Ultimate może służyć wyłącznie nieodpłatnej nauce uczniów lub Studentów i niekomercyjnej pracy naukowej. Szkoła średnia lub uczelnia nie może wykorzystywać wersji edukacyjnej do projektów i badań za które otrzyma wynagrodzenie.


Autodesk Entertainment Creation Suite Ultimate Student

Wersja studencka pakietu Autodesk Entertainment Creation Suite Ultimate Student może służyć wyłącznie do niekomercyjnej, samodzielnej nauki programu dla Studenta / ucznia szkoły wyższej / średniej posiadającego od co najmniej 6 miesięcy ważną legitymację. Wersji studenckiej nie można wykorzystywać do prowadzenia jakichkolwiek płatnych korepetycji lub pracy nad projektami komercyjnymi. Istnieje możliwość upgrade wersji studenckiej do pełnoprawnej komercyjnej po atrakcyjnej cenie.


Uwaga!

Często otrzymujemy zapytania o zakup edukacyjnej wersji MotionBuilder od prywatnych firm szkoleniowych. Musimy podkreślić, że wersje edukacyjne lub studenckie nie mogą służyć do zarobkowych szkoleń przeprowadzanych przez nieuprawnione do tego firmy i instytucje.

Korzystanie z wersji edukacyjnych bez uprawnień lub/i w celach komercyjnych jest traktowane tak samo jak akt piractwa komputerowego i ścigane ze wszystkimi konsekwencjami. Firmy szkoleniowe, chcąc nauczać programu MotionBuilder, muszą kupić na każde stanowisko pełną komercyjną wersję programu.


Skontaktuj się z nami

Autodesk MotionBuilder – polecane stacje robocze


Wraz z firmą HP jako autoryzowani partnerzy, dostarczamy naszym klientom profesjonalne stacje graficzne w najlepszych cenach na rynku.


Stacja HP z2

Rozwiązanie dla grafików 3d zajmujących się modelowaniem, teksturowaniem oraz wirtualnym rzeźbieniem w Mudbox’e.


Stacja HP z4

Stacja dedykowana nieco bardziej wszechstronnym użytkownikom 3ds Max. Ten komputer jeszcze wydajniej poradzi sobie z zadaniami stacji z220, ponadto możemy z nim efektywnie pracować nad foto realistycznymi wizualizacjami, animacją postaci oraz renderingiem.


Stacja HP z6

Ta stacja obsługuje do 2 procesorów. Dzięki temu możemy w niej mieć nawet 24 wątki liczące! Fantastyczne rozwiązanie dla grafików zajmujących się wizualizacjami w wysokiej rozdzielczości oraz foto realistycznej animacji. Stacja ta również może służyć jako silna jednostka obliczeniowa, tak zwany Render BOX, do którego graficy pracujący w naszym studiu na słabszych maszynach mogą wysyłać zadania renderingu bardziej skomplikowanych scen. Stacja graficzna spełniająca wszystkie zadania z nawiązką. Jest to bardzo opłacalny zakup, ponieważ drugi procesor możemy dokupić w przyszłości jeżeli mamy ograniczony budżet. Gorąco polecamy zakup tej stacji!


Stacja HP z8

Całkowicie bezkompromisowe rozwiązanie. Najmocniejsza, najbardziej podatna na rozbudowę stacja graficzna w ofercie HP. Potrafi obsłużyć ogromne ilości pamięci ram, do 512 gigabajtów, 2 najmocniejsze procesory XEON.

Stacja ta bardzo często jest wybierana przez instytucje finansowe dla pewności, że przetwarzane dane są bezbłędne. Dzięki fantastycznemu projektowi wnętrza, mimo dużych rozmiarów i wielu systemów chłodzących, stacja ta jest wyjątkowo cicha. Jest to rozwiązanie dla prawdziwych profesjonalistów.


Każdy podzespół bazowy stacji graficznych HP został starannie dobrany przez profesjonalistów. Wszystkie elementy są certyfikowane. Daje nam to pewność prawidłowego działania całego systemu, bez niespodzianek.

Każda stacja graficzna HP posiada 3 letnią gwarancję producenta door-to-door. Mamy gwarancję, że na drugi dzień po zgłoszeniu usterki, będziemy posiadać w pełni sprawny sprzęt!


     Przejdź do sklepu     
Zapisz się na newsletter
  Skontaktuj się z nami  

Ile kosztuje Autodesk MotionBuilder?


Cena programu zależy od jego wersji, ilości zamówionych sztuk oraz rabatów, jakie jesteśmy w danym momencie zaoferować. Zachęcamy do kontaktu z nami w tej sprawie.

cena
Zobacz aktualne ceny w naszym sklepie
kontakt
    Zapytaj o ofertę naszych doradców    
promocja
    Sprawdź nasze aktualne promocje     


Dlaczego warto?

W ciągu 15 lat obecności na rynku współpracowaliśmy już z ponad dwoma tysiącami klientów. Jako Autodesk Gold Partner jesteśmy w stanie zaoferować Państwu atrakcyjną i konkurencyjną ofertę.

Autodesk MotionBuilder 2013 – nowości


Poniżej prezentujemy nowości w wersji 2013.


Możliwość podglądu płynnej animacji w czasie rzeczywistym wielu obiektów i postaci na raz
Wyświetlanie zaawansowanych shaderów sprzętowych płynnie w czasie rzeczywistym
Odtwarzanie animacji zgodne z czasem rzeczywistym, bez opóźnień i spowolnień
Wykorzystywanie mocy obliczeniowych kart w standardzie GPU do obliczeń deformacji szkielety jeszcze szybciej niż wcześniej
Nowy system do określenia położenia ścian i podłóg oraz innych obiektów pozwalający na animowanie stóp i innych kończyn bez przenikania w inne obiekty
Podgląd animacji w prawdziwym widoku stereo 3D
Jeszcze łatwiejsze przenoszenie wyników pracy pomiędzy May’ą i 3ds Max’em
Symulacja fizyki przy użyciu Nvidia PhysX
Tworzenie zaawansowanych animatików przy użyciu renderingu OpenGL
Wsparcie dla systemu operacyjnego Linux ®


Skontaktuj się z nami

Licencjonowanie programów Autodesk odbywa się poprzez subskrypcję.


Autodesk umożliwia użytkownikom wynajem oprogramowania na określone przedziały czasowe:

subskrypcja-napisy-mały

Autodesk-supscription-badger
AUTODESK SUBSCRIPTION – subskrypcja

  • Wynajem oprogramowania: stacjonarny program z licencją czasową
  • Możliwe okresy wynajmu 1, 3 miesiące lub 1 rok , 2 lata, 3 lata

Zalety:

  • Pełna funkcjonalność licencji stacjonarnej
  • Praca na najbardziej aktualnych wersjach
  • Elastyczne licencjonowanie z możliwością rozbudowy o kolejne stanowiska
  • Praca w poprzednich wersjach
  • Dostęp do usług w chmurze
  • Dostęp do dodatkowych usług i narzędzi
  • Płacisz tylko wtedy gdy korzystasz

Czytam więcej

Autodesk Media & Entertainment Collection


media entertainment collection


Od lipca 2016 firma Autodesk połączyła wszystkie pakiety dla branży mediowej wprowadzając Media Enterntainment Collection.

Dowiedź się więcej >> 


Skontaktuj się z nami


Zapytanie ofertowe

Skontaktuj się z nami. Nasi konsultanci przygotują optymalną ofertę, dopasowaną do Twoich potrzeb.


Informujemy, że przetwarzamy Twoje dane zgodnie z RODO i z naszą Polityką prywatności.



Promocje

Autodesk MotionBuilder, 5.0 out of 5 based on 1 rating

Copyright 2015-2018 PCC Polska. Wszystkie prawa zastrzeżone.