Menu

Autodesk 3ds Max 2016

Autodesk dla branży 3D


Co nowego w 3ds Max 2016?

555

Max Creation Graph

3ds Max 2016 oferuje w Max Creation Graph : node-based środowisko do tworzenia narzędzi, jedne z najlepszych funkcji jako odpowiedź na wnioski użytkowników oraz forum internetowe, gdzie klienci mogą sugerować dodatkowe funkcje/udoskonalenia i głosować na najnowsze propozycje.
Max Creation Graph daje użytkownikom nowoczesny i logiczny sposób na rozszerzenie możliwości 3ds Max z nowych obiektów geometrycznych i modyfikatorów, tworząc wykresy w środowisku podobnym do wizualnego edytora materiału Slate. Użytkownicy mogą wybierać z kilkuset różnych typów nodów (operatorów), które mogą być połączone ze sobą, tworząc nowe narzędzia i efekty wizualne. Co więcej, użytkownicy mają możliwość tworzenia nowych typów nodów, zapisując je w wykresy zwane związkami (compounds). Nowe narzędzia, które użytkownicy stworzą będą łatwo pakowane i udostępnione innym użytkownikom, pomagając im w ten sposób rozwijać ich indywidualne zestawy narzędzi.

1

XRef Renovations

Współpraca między zespołami i cały proces projektowy jest teraz łatwiejsza dzięki nowemu wsparciu dla nieinwazyjnego przepływu pracy animacji w odnośniku XRef i lepszej stabilności. Użytkownicy 3ds Max mogą teraz odwoływać się do obiektów zewnętrznych, animować je w sceny lub edytować materiały z obiektów XRef w pliku źródłowym, bez konieczności scalania obiektów na scenie.

Zmiany dokonane w pliku źródłowym zostaną automatycznie przejmowane do ich lokalnej sceny. Użytkownicy mogą publikować animowalne parametry do konkretnego węzła i dobierać parametry według swoich potrzeb. Inni użytkownicy mogą odwoływać się od treści zewnętrznych z animowalnymi parametrami w celu zapełnienia sceny, co pozwala zaoszczędzić czas i daje im wskazówki które kluczowe parametry mogą wykorzystać.

2

Dual Quaternion Skinning

W 3ds Max gładki skinning robiony jest lepiej przy użyciu Dual Quaternion, stworzonym specjalnie w celu uniknięcia efektów ” bow tie ” lub ” candy wrapper „, gdzie siatka traci swoją objętość, kiedy jest deformowana : skręcona lub obracana. Ta nowa metoda gładkiego skinningu pomaga zmniejszyć niepożądane efekty deformacji najczęściej na ramionach i nadgarstkach danego bohatera. Jako nowa opcja w Skin modifier, Dual Quaternion pozwala użytkownikom widzieć ilość skóry jaką będzie miał do użycia na konkretnej powierzchni, więc może jej używać dowolnie kiedy tylko potrzebuje.

3

Ulepszony ShaderFX

W czasie rzeczywistym wizualny edytor shaderów oferuje rozszerzone opcje cieniowania i lepszą współpracy między 3ds Max, Maya i Maya LT. Teraz artyści i programiści mogą tworzyć i łatwiej wymieniać miedzy sobą zaawansowane shadery.

4

Wsparcie OpenSubdiv

Z nowym wsparciem dla OpenSubdiv (wprowadzonym po raz pierwszy w Extension 1), użytkownicy mogą robić powierzchnie podziałowe w 3ds Max przy użyciu biblioteki OpenSubdiv ,udostępnionej przez Pixar. Biblioteki zawierają technologię Microsoft Research i mają na celu pomóc skorzystać z obu równoległych architektur CPU i GPU. Prowadzi to , do wyższej wydajności w rzutniach dla gęstych siatek. Ponadto skuteczne modelowanie przepływu pracy z modyfikatorem CreaseSet i Crease Explorer umożliwiają użytkownikom tworzenie skomplikowanej topologii w krótszym czasie. Korzystanie z technologii wymiany zasobów Autodesk FBX, pozwala na to, aby artyści mogli łatwiej przenieść swoje modele do i z innych pakietów, które obsługują OpenSubdiv. W ten sposób osiągną spójny wygląd tych modeli. W nowej wersji 2016 OpenSubdiv jest szybszy i jakościowo lepszy ( został wprowadzony w Extension 1). OpenSubdiv oferuje również wsparcie dla adaptacyjnego pola w rzutni w czasie renderowania. Artyści mogą zobaczyć efekty podczas ich edycji i mogą tworzyć swoje modele zwiększając wydajność bez utraty jakości.

5

Nowy Design Workspace

Coraz więcej osób korzystających z 3ds Max tworzy imponujące wizualizacje. Autodesk wprowadza nowy Design Workspace (obszar roboczy), dzięki któremu praca w 3ds Max będzie jeszcze bardziej efektywna. Design Workspace oparty na zadaniach logicznych z łatwym dostępem do narzędzi : umieszczania obiektów, oświetlenia, renderingu, modelowania i teksturowania w 3ds Max. Teraz jest również łatwiejsze importowanie danych projektowych do szybkiego tworzenia wysokiej jakości kadrów i animacji.

6

Nowy System Szablonów

Na życzenie użytkowników powstały nowe szablony, które mają przyspieszyć każdorazowo rozpoczęcie procesu tworzenia sceny. Korzystając z prostych opcji importu / eksportu, użytkownicy mogą szybko udostępniać szablony. Mają oni również możliwość tworzenia nowych szablonów i modyfikowania istniejących. Własne szablony umożliwiają indywidualny przepływ pracy. Wbudowane ustawienia renderowania, środowiska, oświetlenia i jednostek pozwalają użytkownikom na szybsze zobaczenie dokładniejszych wyników.

7

Wsparcie poprzez rendering w Autodesk A360

Renderowanie w chmurze A360 jest już teraz dostępne dla klientów 3ds Max , którzy posiadają aktywną subskrypcję lub wersję Desktop Subscription. Użytkownicy mają teraz dostęp do A360 bezpośrednio z poziomu programu 3ds Max. 3ds Max z A360 wykorzystuje moc przetwarzania w chmurze. Dzięki czemu użytkownicy mogą tworzyć 3ds Max imponujące obrazy o wysokiej rozdzielczości bez konieczności wykorzystywania , czy zwiększenia mocy obliczeniowych swojego sprzętu komputerowego. Pomaga im to zaoszczędzić czas i zmniejszyć koszty. Co więcej, klienci (posiadający subskrypcję) mogą tworzyć słoneczny rendering studyjny, panoramy interaktywne, symulacje natężenia oświetlenia, ponowne renderowanie obrazów z wcześniej przesłanych plików i łatwo udostępniać swoje pliki w krótkim czasie nie obciążając swojego sprzętu.

Ta funkcja jest dostępna tylko dla klientów, którzy mają aktywna subskrypcję lub wersję Desktop Subscription. Rendering w chmurze zużywa cloud credits.

8

Physical Camera

Opracowana wspólnie z Chaos Group (twórcy V-Ray), nowa Physical Camera oferuje artystom nowe opcje. Symulują one ustawienia aparatu z prawdziwego życia, takie jak: migawki, przysłony, głębia ostrości i ekspozycji. Dzięki wzmocnionej kontroli i dodatkowym informacjom zwrotnym w rzutni, nowa Physical Camera ułatwia tworzenie fotorealistycznych obrazów i animacji.

9


Zapoznaj się z nowościami wersji 2016:


Zapisz się na newsletter
 
  Skontaktuj się z nami  

Zapytanie ofertowe

Skontaktuj się z nami. Nasi konsultanci przygotują optymalną ofertę, dopasowaną do Twoich potrzeb.


    Informujemy, że przetwarzamy Twoje dane zgodnie z RODO i z naszą Polityką prywatności.
    Please prove you are human by selecting the key.


    Promocje