Drugie pryncypium animacji, czyli wyprzedzanie



Opublikowane: 12 Cze / 2018 Kategoria: Maya, Tagi: , , , , , ,

Należy pamiętać, ze każdy 3D artysta, a zwłaszcza animator stoi na pograniczu artysty i inżyniera. W tym artykule zostanie omówiona bardziej ta artystyczna część sektora animacji, na przykładzie drugiego pryncypium animacji.


Druga zasada animacji Disney’a

Kolejną zasadą w naszej serii 12 pryncypiów animacji jest wyprzedzenie (Anticipation). Jest to sztuczka polegająca na przygotowaniu widza na akcję, dzięki czemu ruch jest bardziej autentyczny. Każda akcja zawsze jest poprzedzona charakterystycznym ruchem.

Przykładowo, gdy nasza postać będzie chciała wykonać wyskok, to przed tym zegnie kolana, schyli się, wykona krok w przód, zegnie kręgosłup i generalnie przedstawi napięcie mięśniowe całego ciała.

Źródło: Patryk Konieczny, PCC Polska

Dopiero po takim przygotowaniu wykonany skok oraz rzut będą wyglądały naprawdę wiarygodnie.

Źródło: Patryk Konieczny, PCC Polska

Ponad to dzięki temu zabiegowi jesteśmy w stanie przybliżyć widzowi charakter naszej postaci. Jeżeli wyprzedzenie akcji będzie trwało dłużej, da nam to odczuć, że bohater przemyślał sobie całą akcję. Przykładowo może przed atakiem chwycić swoją broń oburącz i zważyć ją w dłoniach, lub ukryć ją za plecami, dając do zrozumienia, że przygotowuje się do ataku z zaskoczenia.

W następnym miesiącu omówimy Staging, czyli inscenizację.

Źródło: Patryk Konieczny, PCC Polska


    
    Copyright 2015-2018 PCC Polska. Wszystkie prawa zastrzeżone.